اخراج: مرد بریتانیایی ادعا می کند که به دلیل خوردن دونات در حین شیفت از ویتروز اخراج شده است

بر اساس گزارش مترو بریتانیا در روز جمعه، دیوید گراهام، کارمند سوپرمارکت Waitrose در بریتانیا، پس از خوردن دوناتی که قرار بود دور ریخته شود، از کار اخراج شد. گراهام مدعی شد که در حین شیفت کاری خود به یک “قطع قند” نیاز دارد و استدلال کرد که از آنجایی که دونات بیرون انداخته می شود، خوردن آن ضرری ندارد. گراهام گویا شاهد حجم عظیمی از ضایعات مواد غذایی بوده و پس از تغییر سیاست، تصمیم گرفت با خوردن دونات های زباله اعتراض کند.

گراهام، که از سال 2017 در این فروشگاه کار می کرد، ادعا کرد که ضایعات غذا به خیریه اهدا می شود یا به کارکنان داده می شود، اما مقررات ملی جدید بریتانیا که در دسامبر 2022 تصویب شد، مستلزم دفع زباله های رها شده در قفسه ها در ساعت 9 شب بود. او گفت که از میزان ضایعات غذایی تولید شده که به خیریه یا کارمندان ارائه نشده است، ناامید است. گراهام توضیح داد که قبل از تغییر خط مشی، کارمندان مجاز به مصرف هرگونه ضایعات غذایی در مناطق سلف سرویس نانوایی بودند.

گراهام با وجود تلاش‌ها برای مذاکره با مدیر فروشگاه، ادعا کرد که شرکت “لحنی ستیزه جویانه” دارد که اجازه مکالمه یا سازش را نمی دهد. به عنوان نوعی اعتراض، او همچنان به خوردن دونات های باقی مانده ادامه داد و انتظار داشت که در مورد چگونگی کاهش ضایعات مواد غذایی و بازگرداندن این مزیت صحبتی را آغاز کند. با این حال، ویتروز تحقیقاتی را آغاز کرد و پس از گذراندن چندین هفته “بسیار پر استرس” برای توضیح دادن خود، گراهام به دلیل دزدی اخراج شد.

این شرکت در پاسخ اعلام کرد که سیاست‌های مشخص و مشخصی در رابطه با مصرف سهام کارکنان دارد و تا حد امکان مواد غذایی را بین موسسات خیریه توزیع می‌کند. ویتروز اظهار داشت که “اتهامات هدر دادن مواد غذایی را بسیار جدی می گیرد” از این رو گراهان اخراج شد.

وی در پاسخ به این موضوع گفت که این شرکت یک کارمند باسابقه خود را به خاطر یک دونات از دست داده است.

سوالات متداول

Q1: Waitrose چیست؟
Waitrose & Partners نام تجاری سوپرمارکت‌های بریتانیایی است که در سال 1904 با نام Waite, Rose & Taylor تأسیس شد که بعداً به Waitrose خلاصه شد.Q2: بزرگترین سوپرمارکت بریتانیا کدام است؟
تسکو بزرگترین سوپرمارکت زنجیره ای بریتانیا با بیش از 4000 فروشگاه است

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.