احمد پاتل: مدافع زمانی که کنگره بحران زده بیشتر از همه به او احتیاج داشته باشد دور می شود

دهلی نو: این تصادفی است که احمد پاتل و تارون گوگویی در مدت سه روز درگذشتند. ایندیرا گاندی ، نخست وزیر و رئیس حزب ، به عنوان دبیران مشترک AICC وابسته به راجیو گاندی ، هنگامی که وی به عنوان دبیرکل کنگره در هزارتو سیاست آغاز شد ، اندکی پس از آن که سانجی گاندی ، وارث اصلی سیاسی خود در یک سانحه هوایی درگذشت ، هر دو توسط نخست وزیر و رئیس حزب انتخاب شدند. پاتل در بیش از چهار دهه فعالیت سیاسی خود ، از یک سرباز متعهد کنگره به یک فرمانده زبردست و مدافع ایمان کنگره ، تاسیس و دوربار اکنون گاندی ها تبدیل شد. از این رو ، طبیعی بود که وقتی او آخرین نفس خود را می کشد ، نگرانی فوری در محافل کنگره تأثیری است که عدم حضور وی در حزب خواهد داشت ، و در اثر شیفت طولانی مدت در شیفت نسل و عملکرد آن از بین رفته است.

آخرین مأموریتی که پاتل قبل از بستری شدن در بیمارستان اقدام به کنترل ورم خشم و ناامیدی در داخل کنگره کرد ، که به طور نمادین در نامه مشترک بسیاری از سالمندان نشان داده شد. او با استفاده از اهرم های خود به عنوان یک دوست و همکار دیرین ، به طور خصوصی از جانبازان ناراضی خواستار ادامه کار می شد ، و آنها را از راه حل و سازش از طریق گفتگو با رهبر عالی اطمینان می داد. از بین رفتن رهبری که به کنگره کمک کرد در مورد خطاهای خود مذاکره کند ، حزب را در تعادل نامطلوبی قرار می دهد.

ارجاعات سوگواره سونیا گاندی نشان دهنده وضعیت پاتل بود: “من یک رفیق بی همتای خود ، یک همکار وفادار و یک دوست خود را از دست داده ام”. او مادرشوهرش را دیده بود که اولین راجیو به پاتل اعتماد می کند و او پاتل را به همراه اسکار فرناندس و آرون سینگ به عنوان دبیر مجلس خود انتخاب کرد ، زمانی که او نخست وزیر شد. او همچنین وی را به عنوان پیوندی که موسسات ناراسیما رائو و سیتارام کسری را با 10 ژانپات در پشت صحنه متصل می کند دیده بود.

تا زمانی که راهول گاندی دو سال پیش به عنوان رئیس کنگره روی کار آمد ، پاتل به مدت 18 سال دبیر سیاسی سونیا گاندی بود و چشم و گوش او بود ، با کار بر روی نرم افزار پیچیده کنگره ، همکاران حیله گر و متحدان ائتلاف. افراد مورد نظر وی در نقشه کنگره پخش شدند. این که پاتل یکی از سه برنده برتر بود که آخرین بار انتخابات CWC برگزار شد ، در جلسات تیروپاتی و کلکته ، مقبولیت وی را حتی پیش از دوره سونیا در بین رهبران نشان داد. عزیمت وی ​​ممکن است به رئال و ژنرال های سرحال خود در مورد مهارت ها و تلاش های لازم برای دستیابی به آن “لمس AP” واقعیت بررسی کند.

در دهه ای که UPA در دولت بود ، سونیا اعتماد کامل به پاتل را سرمایه گذاری کرد و وفاداری کامل را برداشت. این شهادت گواه تعهد ایثارگرانه پاتل به وظیفه بود حتی زمانی که وی به عنوان قدرت پشت تاج و تخت تصور می شد. پاتل از توجه مردم و زرق و برق دفتر دوری می کرد اما قدرت ناشی از آنها را کنترل می کرد. او با کنترل احتیاط در صحنه پشت کنگره در پشت صحنه باقی ماند: تئاتر در مقر 24 کنگره کنگره برگزار شد و تصمیمات در 10 ژانویه رسمیت یافت ، اما سیاست واقعی و عملیات در محل زندگی 23 مادر ترزا مارگ پاتل اتفاق افتاد ، جایی که اقدام و تلفن سالها تماس ها تا ساعات پایانی روز ادامه داشت. او از الگوی Indira و Rajiv دبیر سیاسی ML Fotesar در طراحی فضای داخلی خانه خود که در آن بازدید کنندگان می توانستند به طور همزمان در اتاق های قبل استفاده کنند ، بدون اینکه یکی از حضور دیگری مطلع باشد ، تقلید کرد.

پاتل در تسلط بر سیستم کنگره ، مدیریت سیاست قدرت ، سیاستمداران با هر رنگ ، ماتریس ائتلاف و منابع تقریباً مطابقت داشت و با پراناب موکرجی جفت شد. داستانهای پرزرق و برق درباره “برخورد شخصی با AP” تقریباً به یک صنعت کلبه در محافل دزدکی دهلی تبدیل شد که پاتل را واداشت تا به طعنه کنجکاوی کند: “kuch log mere nam se dukan chala rahe hain” (برخی از مردم به نام من فروشگاه های خود را اداره می کنند).

پاتل برای دفاع از منافع کنگره و خنثی کردن رقبا ، از منیت و اعتبار خود بالاتر رفت و برای دستیابی به پیمان ها ، انجام معاملات و حتی مصالحه تلاش کرد. پاتل به عنوان کسی که کنترل دسترسی و ورودی های 10 ژانپات را کنترل می کند ، بسیاری را نیز در کنار همجنس بازان ترک کرد. با این حال ، او سعی کرد احساسات کسانی را که نمی توانست در دشمنی های جناحی به آنها علاقه مند شود ، آرام کند و آنها را با لبخند آرامش بخش برای شنیدن یک شنیدن بیمار ، شاد کند.

بسیاری از سالخوردگان کنونی که در مدرسه سانجی گاندی پرورش یافته بودند ، از دوستان کنگره جوانان وی بودند. پاتل با زنده ماندن از موج حزب ژاناتا در سال 1977 اولین انتخاب خود را انجام داد. وی پس از سه پیروزی در نظرسنجی لوک سبها در 1989 شکست خورد ، زمانی که سیاست گجرات قطبی شد ، به راجا صبا رفت. نارندرا مودی به عنوان مدیرکل CM و نخست وزیر علی رغم دوری از سیاست های دولت ، عامل “احمد میان” را در هر نظرسنجی در ایالت خود افزایش دادند. وحشیانه ای که به دنبال آن آخرین موفقیت راجا صابا در پاتل به طور ناموفق ممنوع شد و نحوه بزرگ نمایی آژانس های تحقیق در اطراف وی گواهی بر عزم و اراده “ایجاد جدید گجرات در دهلی” برای خنثی کردن رهبر دوم کنگره گجراتی بود ، پس از سردار پاتل که حداکثر نفوذ را در دهلی داشت. پاتل با مشاهده روند عادی سیاسی جدید گجرات از ابتدای قرن ، یکی از رهبران کنگره بود که می دانست چگونه از سال 2014 سیاست هند تغییر خواهد کرد. او به عنوان یک فرد نگران درگذشت و کنگره در صورت نیاز بدون درمانگر خود باقی مانده است اکثر.