اتحادیه روزنامه نگاران کرالا تعقیب و گریز را به نام بردن از کارفرمای دروغین ، برادر و دایی متهم می کند

اتحادیه روزنامه نگاران کارال کرالا روز چهارشنبه به دادگاه عالی گفت که FIR ثبت شده علیه روزنامه نگار S. Kappan نادرست است و به نام کارفرمای غیر موجود ، برادر و عموی خود اشاره می کند تا بر دادگاه عالی برای آزادی وی به قید وثیقه غلبه کند.

از طرف دیگر دولت اوتار پرادش از طریق SG Tushar Mehta ادعا كرد كه تحقیقات در مورد این پرونده جزئیات “تكان دهنده” را نشان داده و از دادگاه خواسته است كه درخواست وی را برای وثیقه ارائه نكند و در عوض آن را به دادگاه صالح در ماتورا بفرستد.

یک نیمکت به رهبری CJI SA Bobde حاضر به شنیدن ادعای اتحادیه با این دلیل نبود که کاپان یا خانواده اش باید در این پرونده دعوا کنند و نه اتحادیه.

وکیل مدافع ارشد Kapil Sibal که استدلال این پرونده را بر عهده داشت گفت که اگر دادگاه قبل از رسیدگی به این ادعا اصرار ورزد ، همسر یا فرزند Kappan را استیضاح خواهد کرد.

سیبال گفت که این پرونده از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا شامل موارد مهمی مانند نحوه سو mis استفاده از تعقیب کیفری توسط دولت برای هدف قرار دادن رسانه ها می شود. نیمکت نشین اصرار داشت که ابتدا باید به دادگاه عالی رسیدگی شود.

سیبال به عنوان مثال پیشین در پرونده آرناب گوسوامی استناد کرد تا خواهان برابری کاپان باشد. در این صورت ، دادگاه عالی وارد عمل شد حتی اگر پرونده در دادگاه صالح در جریان بود ، وی استدلال كرد.

حقایق در هر مورد متفاوت است ، CJI در پاسخ خود گفت. سرانجام نیمکت رهبری CJI یک هفته به سیبال فرصت داد تا خانواده کاپان را استیضاح کند.

این روزنامه نگار در راه Hathras برای تهیه گزارش از این حادثه دستگیر شد. دولت ایالتی ، که وی را دستگیر کرد ، از آن زمان ادعا کرده است که وی با جبهه مردمی هند ارتباط دارد و قصد ایجاد اختلافات قشری و ناآرامی در منطقه را داشته است ، اتهامی که وی رد می کند.

دولت ایالتی از او می خواهد دادگاه ماتورا را به عنوان وثیقه مانند سه نفری که با او دستگیر شدند ، منتقل کند. همه آنها به دلیل ایجاد خصومت بین بخشهای مختلف جامعه و فتنه تحت IPC و زیر چندین سر تحت UAPA سختگیرانه متهم شده اند.