ابرها پس از انتخابات آمریکا بیش از دلار خدشه دار جمع می شوند

در حال حاضر تصویر نزولی بیشتری برای دلار آمریکا در حال آشکار شدن است ، که بدترین هفته خود را از ماه مارس متحمل شده است و این نشان می دهد که چاپ فدرال رزرو به جای هزینه های دولت ممکن است برای تقویت اقتصاد پس از انتخابات روز سه شنبه استفاده شود.

دولت تقسیم شده بالقوه با جمهوری خواهان در کنترل مجلس سنا ممکن است به معنای بسته تحریک مالی کمتر قانونگذاران باشد ، افزایش فشار بر بانک مرکزی ایالات متحده برای افزایش خرید اوراق قرضه و سایر سیاست های حمایتی اقتصادی که بر دلار فشار آورده است.

شبکه های بزرگ روز شنبه جو بایدن ، دموکرات را برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند و پس از چند روز گزارش ضد و نقیض درباره اینکه چه کسی می تواند کاخ سفید را برای چهار سال آینده اداره کند ، یقین ارائه داد.

در همان زمان ، اگر رقابت های دور دوم در دو کرسی جمهوری خواهان در جورجیا در ژانویه ادامه یابد ، دموکرات ها همچنان می توانند بر سنا پیروز شوند ، و این موضوع را برای یک بسته محرک مالی بزرگتر تقویت می کند ، که توسط برخی از سرمایه گذاران به عنوان دلار دیده می شود – منفی.

این نگرانی های تازه در بالای موضوعاتی قرار دارد که باعث کاهش دلار در بیشتر سال 2020 شده و باعث شده برخی از سرمایه گذاران از وضعیت آن به عنوان ارز ذخیره غالب جهان ابراز نگرانی کنند ، از جمله انتظارات از نرخ بهره پایین و هزینه های گسترده دولت آمریکا برای سالها بیا.

واحد پول ایالات متحده حدود 10٪ از بالاترین قیمت خود در سال است و نزدیک به پایین ترین سطح دو ساله است. کاهش آن موجب افزایش تجمع در دارایی های برخی سرمایه گذاران می شود که گزینه های دلاری مانند طلا و بیت کوین هستند که به ترتیب 4 و 12 درصد در ماه جاری افزایش دارند.

کیت جاکز ، استراتژیست در Societe Generale گفت: “اگر مجبور بودید کتابی بنویسید که مردم را به گفتن” من به جایگزینی برای دلار نیاز دارم “بدل کند ، این کل روند متناسب با این داستان است.

رئیس بانک فدرال ، جروم پاول ، روز پنجشنبه گفت که بانک مرکزی متعهد به ثابت نگه داشتن خرید اوراق قرضه خود در 120 میلیارد دلار در ماه است ، اما وی همچنین گفت که قانونگذاران احتمالاً باید محرک های مالی بیشتری را برای کمک به اقتصاد از انقباض ناشی از ویروس کرونا فراهم کنند. امسال.

برخی از سرمایه گذاران گفتند که اگر بسته تحریک مالی به تأخیر بیفتد یا مقدار آن کمتر شود ، بار بیشتری برای حمایت از اقتصاد می تواند به فدرال رزرو منتقل شود. این یک منفی بالقوه برای دلار است ، زیرا برخی از سیاست های کاهش کمی به معنای چاپ پول است.

“بانک فدرال می تواند غافلگیر شود
ما“، جک مک اینتایر ، مدیر نمونه کارها با درآمد ثابت در Brandywine Global ، گفت:” آنها می توانند برای تأمین نقدینگی در بازار اقدامات زیادی انجام دهند تا خطرات مربوط به پرداخت بدهی را که در صورت عدم دریافت بسته مالی به وجود می آورند ، عقب برانند.

مک اینتایر به نفع بازارهای در حال ظهور و اوراق قرضه دولتی با درجه سرمایه گذاری میزان مواجهه خود با دلار را کاهش داده است.

DOVISH FED

دلار ضعیف تر احتمالاً مورد استقبال بسیاری از شرکت های آمریکایی قرار خواهد گرفت ، زیرا این امر برای شرکت های چند ملیتی ارزان تر است و ضمن افزایش رقابت محصولات آمریکایی در خارج از کشور ، درآمد خود را به ارز داخلی تبدیل می کنند.

اما همچنین باعث افزایش ارزش سایر ارزها می شود و تلاش اقتصادی مانند منطقه یورو و ژاپن را برای تقویت رشد پیچیده تر می کند و به طور بالقوه سایر بانک های مرکزی را به سمت کاهش ارزهای خود در پاسخ سوق می دهد.

یورو امسال در برابر دلار حدود 6 درصد رشد داشته است ، در حالی که ین ژاپن حدود 5 درصد رشد دارد.

Momtchil Pojarliev ، رئیس واحد پول در BNP Asset Management ، معتقد است که دلار طی سه ماه آینده در پایین ترین سطح فرو می رود.

وی گفت: “فدرال رزرو بسیار بدحجاب است و قرار است بداخلاق بماند.” “هرچه محرک بزرگتر باشد ، برای دلار بدتر است.”

برخی با احساس نزولی نسبت به دلار موافق نیستند. جان فلوید ، رئیس استراتژی کلان در مدیریت رکورد ارز ، استدلال می کند که در حالی که بانک فدرال گفته است که خرید دارایی ها را در سطح فعلی حفظ خواهد کرد ، بانک مرکزی اروپا اخیراً اعلام کرده است که ممکن است حمایت اقتصادی خود را در ماه دسامبر افزایش دهد.

وی گفت: “این یک تفاوت بزرگ است.”