آژانس امنیت ملی آمریکا با همتایان هند، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد

آژانس امنیت ملی آمریکا با همتایان هند، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد

دهلی نو: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در حال برنامه‌ریزی نشستی با آژانس‌های امنیت ملی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و هند در این هفته در عربستان سعودی است که اولین ابتکار عملی از این دست با مشارکت مشاوران امنیت ملی در منطقه ناآرام است که هند دارای سهام عظیمی است.

سالیوان روز پنج‌شنبه گفت، در حالی که ایالات متحده به دنبال تقویت روابط با ریاض است، آخر هفته برای گفتگو با رهبران سعودی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

سالیوان که در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک صحبت می کرد، گفت که روز شنبه برای گفتگو با رهبران سعودی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. وی قرار است با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند.

کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و اختلافات بین ایالات متحده و عربستان سعودی بر سر مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست در سال 2018، بر روابط تأثیر منفی گذاشته است. توافق ایران و عربستان با میانجیگری چین، آمریکا را غافلگیر کرد.

سالیوان گفت که ایالات متحده سخت برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی کار می کند.

سالیوان گفت که نمایندگانی از هند و امارات متحده عربی نیز به عربستان سعودی خواهند رفت تا در مورد “زمینه های جدید همکاری بین دهلی نو و خلیج فارس و همچنین ایالات متحده و بقیه منطقه” گفتگو کنند.