آمریکا ادعای روسیه مبنی بر اینکه واشنگتن در پشت حمله هواپیمای بدون سرنشین “مضحک” است

ایالات متحده روز پنجشنبه ادعای روسیه مبنی بر اینکه واشنگتن پشت حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین است را رد کرد و گفت که ادعای مسکو دروغ است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید ساعاتی پس از آن که روسیه ایالات متحده را مسئول آنچه حمله با هدف کشتن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آمریکا خواند، گفت: «بدیهی است که این یک ادعای مضحک است.

کربی در CNN گفت: “ایالات متحده کاری با آن ندارد. ما حتی نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی در اینجا افتاده است، اما می توانم به شما اطمینان دهم که ایالات متحده هیچ نقشی در آن نداشته است.”

کربی گفت که ایالات متحده اوکراین را تشویق نمی‌کند یا قادر به حمله به خارج از مرزهایش نمی‌کند و حملات به رهبران فردی را تایید نمی‌کند. اوکراین پرتاب هرگونه پهپاد به کرملین را تکذیب کرده است.

کربی صبح پنجشنبه در مصاحبه های تلویزیونی خود گفت که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه اتفاقی در کرملین رخ داده است و ایالات متحده هنوز در حال ارزیابی وضعیت است.

او به MSNBC گفت: «ما هنوز واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین، بدون ارائه مدرک گفت که ایالات متحده “بی شک” پشت حمله ادعایی روز چهارشنبه است. کربی گفت: «پسکوف در آنجا دراز کشیده است، خالص و ساده.

کربی افزود پوتین “متجاوز” در اوکراین است و می تواند با عقب نشینی از خاک اوکراین که در فوریه 2022 به آن حمله کرده بود، به درگیری پایان دهد.

کربی در سی ان ان همچنین گفت که از اطلاعات خاصی مبنی بر اینکه روسیه سیستم های زیرساختی حیاتی ناتو را هدف قرار داده است، اطلاعی ندارد.

رئیس اطلاعات ناتو روز چهارشنبه هشدار داد که روسیه ممکن است برای مجازات کشورهای غربی به دلیل حمایت از اوکراین، کابل‌های زیردریایی را خراب کند، زیرا این ائتلاف تلاش‌ها را برای حفاظت از زیرساخت‌های زیردریایی پس از حملات نورد استریم در سپتامبر افزایش می‌دهد.

کربی در شبکه سی ان ان گفت: «این چیزی است که ما تقریباً از ابتدای جنگ به بهترین شکل ممکن به آن توجه داشته ایم و تماشا می کنیم. ما در حال تماشای این موضوع هستیم.»