آشوک گهلوت: باید به مخالفان احترام گذاشت، فکر می کنم نخست وزیر مودی نیز به این سمت حرکت خواهد کرد: آشوک گهلوت

آشوک گهلوت، وزیر راجستان، روز چهارشنبه تاکید کرد که در دموکراسی باید به مخالفان احترام گذاشت و ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر نارندرا مودی نیز “در این مسیر حرکت کند”، زیرا دو رهبر در مراسمی در ایالت به اشتراک گذاشتند. ویپکش که بینا پاکش کیسا (آیا یک طرف حاکم بدون مخالف وجود دارد) باید به اپوزیسیون نیز احترام گذاشت.

گهلوت با حضور نخست وزیر در مراسم راه اندازی پروژه های مختلف در راجسمند گفت: فکر می کنم شما (نخست وزیر) نیز در این مسیر حرکت کنید، سپس نظام حاکم و اپوزیسیون با قدرت بیشتری به کشور خدمت کنند. شهر Nathdwara منطقه.

زمانی که نخست وزیر برای ایراد سخنرانی برخاست، حضار شروع به سر دادن شعار «مودی، مودی» کردند. در این هنگام نخست وزیر به مردم اشاره کرد که آرام باشند تا گهلوت بدون وقفه صحبت کند.

در بیانیه‌ای بعد، گهلوت به انتقاد نخست‌وزیر مودی از دولت‌های قبلی در سخنرانی خود در این مراسم اعتراض کرد و گفت که باید سهم آنها را به رسمیت بشناسد، زیرا کشور در یک روز ساخته نشده است.

رهبر کنگره خاطرنشان کرد که در این مراسم به عنوان رئیس دولت حضور داشت و نخست وزیر باید با بیان اظهارات سیاسی از انتقاد از دولت های قبلی خودداری می کرد.

او گفت: “مودیجی پرسید که چرا خطوط راه آهن، خطوط برق و دانشکده های پزشکی زودتر راه اندازی نشدند. احتمالا مودی جی فراموش کرده است که کشوری که او به ارث برده پس از استقلال 67 سال پیشرفت داشته است.”

رئیس‌جمهور گفت که از نخست‌وزیر درخواست می‌کنم که به جای توهین به پیشینیان در رویدادهای دولتی، از آنها تشکر کند، زیرا آنها کشوری را تحویل دادند که او امروز می‌تواند نماینده آن در جهان باشد. نخست وزیر مودی در سخنانی پس از سخنرانی گهلوت گفت که برخی افراد آنقدر پر از منفی بافی هستند که نمی خواهند شاهد اتفاق خوبی در کشور باشند و فقط دوست دارند جنجال ایجاد کنند.

نخست وزیر گفت: تاریخ گواه این است که برای توسعه پایدار و سریع باید زیرساخت های مدرن در کنار یک سیستم اساسی ایجاد کرد.

او گفت: “اگر تعداد کافی دانشکده پزشکی قبلا ساخته شده بود، کمبود پزشک وجود نداشت. اگر آب هر خانه زودتر شروع می شد، پس ماموریت جل جیوان آغاز نمی شد.”

او گفت که راجستان نیز به دلیل عدم ایجاد زیرساخت با آینده نگری متضرر شده است.

مودی گفت کسانی که همه چیز را با رای می سنجند، نمی توانند برنامه هایی برای حفظ کشور در نظر بگیرند.

گهلوت در بیانیه خود گفت که وقتی انگلیسی ها در سال 1947 هند را ترک کردند، ظرفیت نصب شده برق تنها 1362 مگاوات بود که تا سال 2014 به حدود 2.5 میلیون مگاوات افزایش یافت.

وی گفت: این فقط یک نمونه است. در هر زمینه از جمله آموزش، زیرساخت های بهداشتی، راه آهن، فناوری اطلاعات از سال 47 تا به امروز به همین ترتیب پیشرفت داشته است.

گهلوت در این راهپیمایی گفت که در یک دموکراسی دشمنی جز مبارزه ایدئولوژیک وجود ندارد و همه حق دارند که صحبت کنند.

او گفت که ایندیرا گاندی، نخست وزیر سابق، جان خود را برای حفظ کشور یکپارچه داد و اجازه ایجاد خلستان را نداد.

راجیو گاندی نخست وزیر سابق نیز ترور شد و افزود: “تاریخ می گوید که اگر همه با هم قدم برداریم، کشور متحد خواهد ماند.”

گهلوت با تاکید بر اینکه تنش و خشونت مانع توسعه می شود، به نخست وزیر مودی گفت: “امیدوارم پیام شما همیشه ملت را در کنار هم نگه دارد.”

گهلوت همچنین برخی از ابتکارات دولت خود را برجسته کرد و از مرکز خواست قوانینی را برای تضمین حق سلامت و امنیت اجتماعی برای مردم وضع کند.

وزیر ارشد راجستان گفت که دولت او سیلندرهایی را به مبلغ 500 روپیه در اختیار ذینفعان طرح اوجوالا قرار می دهد و افزود که نخست وزیر نیز باید در این راستا فکر کند.

گهلوت درخواست وضعیت پروژه ملی برای پروژه های کانال شرقی راجستان را تکرار کرد و از نخست وزیر خواست که پروژه های راه آهن در حال انتظار در این ایالت را آغاز کند.

در اوایل روز، نخست وزیر مودی در معبد شریناتجی در شهر ناثدورا اقامه کرد.

او پروژه های مختلفی را با هزینه بیش از 5500 کرور روپیه راه اندازی کرد.