آجیت دووال مشاور امنیت ملی مذاکرات دو جانبه با وزیر دفاع مالدیو را انجام می دهد

کولومبو: آجیت دووال ، مشاور امنیت ملی ، با ماریا دیدی ، وزیر دفاع مالدیو دیدار و گفتگوی صمیمانه و مفصلی راجع به تعمیق مشارکت دوجانبه با کشور مهم جزیره ای در اقیانوس هند انجام داده است. گفتگوهای دووال با دیدی بخشی از گفتگوی دریایی سه جانبه بین هند ، سریلانکا و مالدیو است که در اینجا در پایتخت سریلانکا برگزار می شود.

سریلانکا میزبان چهارمین نشست مشاوره امنیت ملی در زمینه همکاری های امنیتی دریایی با هند و مالدیو است.

این جلسه پس از شش سال در حال برگزاری است – آخرین جلسه در دهلی نو در سال 2014 برگزار شد.

کمیسیون عالی هند در مالدیو در توئیتی گفت: “NSA #AjitDoval وMariyaDidi ، وزیر دفاع # مالدیو ، بحث صمیمانه و مفصلی را در مورد تعمیق مشارکت دو جانبه بین هند و مالدیو در دفاع و امنیت برگزار کردند.”

دووال روز جمعه برای گفتگوی دریایی سه جانبه وارد کلمبو شد.

مشارکت سطح بالا که طیف گسترده ای از موضوعات را در بر می گیرد برای شروع اقدامات جمعی در زمینه امنیت دریایی از جمله آگاهی از حوزه دریایی ، رژیم های قانونی ، آموزش جستجو و نجات ، پاسخ به آلودگی دریایی ، اشتراک اطلاعات ، مهار اسلحه داروهای دزدی دریایی و قاچاق قاچاق در این کشور طراحی شده است. منطقه اقیانوس هند.

روز پنجشنبه ، وزارت امور خارجه در دهلی نو گفت که نشست سه جانبه در سطح NSA به عنوان بستری موثر برای همکاری بین کشورهای اقیانوس هند عمل کرده است.

MEA در بیانیه ای گفت: “این نشست فرصتی برای بحث و گفتگو در مورد موضوعات مربوط به همکاری در زمینه امنیت دریایی در منطقه اقیانوس هند فراهم می کند.”

این نشست در حالی برگزار می شود که چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه هندو-اقیانوس آرام که دارای منابع غنی است ، برگزار می شود.

چین مالدیو را به عنوان کلید پروژه جاده ابریشم دریایی خود در اقیانوس هند می داند زیرا قبلاً بندر هامبانوتا در سریلانکا و جیبوتی در شاخ آفریقا را خریداری کرده است.