گوتام آدانی 3.5 میلیارد دلار از فروش سهام سه شرکت گروه جمع آوری می کند

شرکت میلیاردر گوتام آدانی پس از اینکه گروه پورت به انرژی تحت تاثیر گزارش اهانت آمیز یک فروشنده کوتاه مدت در ایالات متحده قرار گرفت، به دنبال جذب حدود 3 میلیارد دلار از طریق فروش سهام به سرمایه گذاران نهادی در جسورانه ترین استراتژی بازگشت است. در حالی که هیئت مدیره Adani Enterprises Ltd – شرکت گل سرسبد گروه – و شرکت انتقال برق Adani Transmission Ltd قبلاً افزایش 21000 کرور روپیه (بیش از 2.5 میلیارد دلار) از طریق فروش سهام به سرمایه گذاران نهادی واجد شرایط را تصویب کرده اند، هیئت مدیره Adani Green Energy Ltd. منابع آگاه گفتند که احتمالا این کار را برای جمع آوری تا 1 میلیارد دلار در دو هفته آینده انجام خواهد داد.

تاییدیه های پس از هیئت مدیره، شرکت های آدانی با مسئولیت محدود و آدانی انتقال با مسئولیت محدود به دنبال تایید سهامداران بوده اند.

آنها گفتند که هیئت مدیره شرکت انرژی سبز آدانی ممکن است در هفته اول یا دوم ژوئن برای تصویب جمع آوری کمک ها تشکیل جلسه دهد.

کل جمع آوری کمک های مالی 3.5 میلیارد دلاری که برای تامین مالی نیازهای مخارج سرمایه ای گروه صرف می شود، احتمالا در سه ماهه دوم (ژوئیه-سپتامبر) سال مالی جاری تکمیل خواهد شد.

جذب سرمایه از طریق انتشار سهام به خریداران نهادی واجد شرایط خواهد بود.

منابع آگاه از این موضوع گفتند که سرمایه گذاران در اروپا و خاورمیانه علاقه زیادی نشان داده اند. به گفته منابع، برخی از سرمایه گذاران موجود احتمالاً مشترک این پیشنهاد هستند و برخی از سرمایه گذاران جدید نیز ممکن است به آن بپیوندند. شرکای GQG که در هفته اول ماه مارس 1.87 میلیارد دلار در چهار شرکت گروه آدانی سرمایه گذاری کرد، نیز ممکن است به آن بپیوندد که نشان دهنده ادامه علاقه سرمایه گذار به این مجموعه است.

این منابع گفتند که سرمایه گذاران همچنان به داستان رشد آدانی اعتقاد دارند و علاقه خود را برای سرمایه گذاری بیشتر در گروه نشان داده اند.

جمع آوری کمک های مالی پس از نمایشگاه های جاده ای گسترده در خارج از کشور با طیف وسیعی از موسسات مالی و سرمایه گذاران دیگر نهایی شد.

این سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت‌های آدانی مجبور به لغو عرضه عمومی 20000 کرور روپیه (FPO) در پی گزارش هیندنبورگ شد.

این پیشنهاد به طور کامل پذیرفته شد اما شرکت پول را به مشترکین برگرداند.

منابع گفتند که سهام شرکت که در محدوده قیمتی 3112 تا 3276 روپیه در FPO عرضه شد، اکنون با قیمت 2494.25 روپیه (به قیمت پایانی روز چهارشنبه) در دسترس است.

شرکت آمریکایی هیندنبورگ ریسرچ در ماه ژانویه گزارشی اهانت آمیز منتشر کرد که حاکی از تقلب در حسابداری و دستکاری قیمت سهام در گروه آدانی بود که باعث سقوط بازار سهام شد که حدود 145 میلیارد دلار از ارزش بازار این مجموعه را در پایین ترین نقطه خود از بین برد.

گروه آدانی تمام اتهامات هیندنبورگ را رد کرده و در حال طراحی یک استراتژی بازگشت است. این گروه جاه‌طلبی‌های خود را تغییر داده و برخی وام‌ها را برای آرام کردن سرمایه‌گذاران پیش‌پرداخت کرده است.

مروجین در ماه مارس، سهامی به ارزش 15446 کرور روپیه در چهار شرکت گروه را به بوتیک جهانی سرمایه گذاری سهام جهانی GQG Partners در ایالات متحده فروختند.

این گروه با مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های جاده‌ای سرمایه‌گذاران، بازپرداخت زودهنگام بدهی‌ها و برنامه‌هایی برای کاهش سرعت هزینه‌های خود در پروژه‌های جدید، تلاش کرده است تا اعتماد بازار را به دست آورد.

سرمایه‌ای که گروه آدانی به دنبال جمع‌آوری آن است، بزرگترین استقراض این شرکت از زمان گزارش 24 ژانویه هیندنبورگ خواهد بود. پول جمع آوری شده برای تامین مالی پروژه های توسعه گروه در نظر گرفته شده است.