کمبود افسر در J&K دست مرکز را مجبور می کند

دهلی نو: این مرکز در حال کار بر روی پیشنهادهای مختلف بین وزیری برای حل کمبود نیروی انسانی غیرنظامی در جامو و کشمیر است ، از جمله بازگرداندن افسران مستخدم در مرکز و اجرای فرمول 67:33 برای آوردن تعداد بیشتری از کارمندان خدمات هند به UT . “کمبود افسران جدا از هم ، به شدت احساس می شود که ما برای هدایت ابتکارات اصلی دولت به دستان با تجربه و مقامات ارشد در راس نیاز داریم. بسیاری از اعضای دارای مجموعه مهارت های بهتر و همچنین چشم انداز بزرگتر در سراسر هند هستند که در UT جدید مفید خواهد بود.

از این رو ، دولت UT این درخواست را ارائه داده و مرکز آن را مثبت ارزیابی می کند. »یکی از مقامات دولت J&K خواست نامش فاش نشود. یک فرمول کلیدی مورد بررسی ، پیشنهادی است که توسط دولت J&K ارائه شده است: از افسران مستقر در مرکز بخواهید که به کادر خانه برگردند تا جایگاه های مهم را خالی کنند.

افسران مستقر در این مرکز که دوره تصدی خود را به پایان رسانده اند ، توصیه می شود به جای درخواست تمدید برای احتیاج به گواهی عدم اعتراض دولت ، به کادر برگردند. فرمول دیگر اجرای سیستم 67:33 است که در بیشتر ایالت های دیگر برقرار است: 67٪ از افسران IAS و IPS را داشته و 33٪ از افسران خدمات دولتی را که به عنوان افسران IAS / IPS ارتقا می یابند پر کنید. J&K تاکنون 50:50 خدمت محلی با افسران خدمات کاملاً هند داشته است. وزارت خانه و اداره پرسنل و آموزشها آموخته اند که در مورد این و چندین گزینه دیگر بحث می کنند. همچنین اقدامی با یادداشت دفتر MHA در تاریخ 26 اکتبر انجام شد که از همه مقامات کنترل کننده کادر می خواهد به همه افسران خدمات ملکی مرکزی مایل به خدمت در J&K و Ladakh اجازه دهند.

کمبود مقامات ارشد در J&K دو برابر است: از سال 2006 ، هیچ افسر محلی IPS منصوب نشده است در حالی که بسیاری از افراد مستقر در IAS ، IPS و IFS پس از انتصاب کادر J&K ، کار را ترک کردند و این امر منجر به بحران شدید نیروی انسانی شد. مورد دیگر دارای مقام عالی مرکزی است. منابع گفتند که J&K قدرت کادر 137 افسر IAS را اعلام کرده است اما فقط 58 نفر در حال کار هستند.

بعلاوه ، نه نفر از این 58 افسر IAS از کادر J&K در حال حاضر در سمت مرکزی مشغول به کار هستند. به همین ترتیب ، در حالی که قدرت کادر برای افسران IPS 147 است ، در حال حاضر فقط 66 نفر مشغول خدمت هستند. گفته می شود 16 افسر IPS از کادر J&K در سمت مرکزی مستقر هستند. سرویس جنگل هند و سایر خدمات مرکزی نیز داستان مشابهی دارند. از این رو ، قدرت واقعی خدمت به افسران بسیار کمتر است. بعلاوه ، طبق قانون ساماندهی جامو و کشمیر 2019 ، در حالی که مأموران IAS ، IPS و IFS کادر J&K در همان کادر ادامه خواهند یافت ، نیروهای تازه استخدام شده UPSC به کادر Assam-Goa-Mizoram-Union Territory قلمرو منصوب می شوند. مقامات گفتند ، این ممکن است منجر به کاهش بیشتر تعداد نامزدهای انتخاب شده برای ایالت تپه شود.