کشاورزان معترض سفر خود را به سمت دهلی از سر گرفتند

هزاران کشاورز معترض از پنجاب و هاریانا در شهر پانیپات با شجاعت شب خنک و درخشان در هوای سرد ، روز جمعه سفر خود را با تریلرهای تراکتور به سمت پایتخت ملی از سر گرفتند تا اعتراض خود را نسبت به قوانین جدید کشاورزی این مرکز ابراز کنند.

به طور همزمان ، صدها هزار کشاورز متعلق به اتحادیه بهاراتی کیسان Ekta-Ugrahan و کمیته Kisan Sangharsh اعلام کرده اند که سفر خود را به ترتیب از منطقه سنگرور و جندیالا در منطقه آمریتسار به سمت دهلی از طریق هاریانا آغاز کنند.

یک روز زودتر آنها خود را در مناطق مربوطه خود مستقر کرده بودند. معترض گوردف سینگ گفت: “امروز صبح (جمعه) ما موفق شدیم یک مانع سه چهار لایه پلیس بین پانیپات و سونیپات را بشکنیم که علی رغم استفاده از توپ های آبی توسط پلیس هاریانا.” وی روز پنجشنبه گفت که آنها پس از ورود به هاریانا چهار تا پنج مانع شکستند.

در آغوش اسلحه ، کشاورزان روز پنجشنبه با شجاعت گلوله های اشک آور و توپ های آب برای شکستن موانع پلیس در چندین مکان ابتدا در مرز پنجاب – هاریانا و سپس در هاریانا.

راهپیمایی از طریق هاریانا جایی که تعداد مساوی کشاورزان محلی به آنها پیوستند.

در همین حال ، قانون گذاران قانون پنجاب ، پارمیندر Dhindsa ، Sukhpal Khera و Raja Warring توسط پلیس بازداشت شدند.

روز پنجشنبه در حالی که کشاورزان موانع را شکستند و آنها را از روی پل جلوتر از مرز پنجاب – هاریانا در شامبو در نزدیکی امبلا هاریانا انداختند ، معترضان و پلیس زخمی شدند.

نیروهای عظیمی از پلیس متشکل از نیروهای اقدام سریع در تمام نقاط ورودی در هاریانا مستقر شده اند ، در حالی که ساکنان چندین شهر واقع در مرز پنجاب – هاریانا به دلیل استقرار شدید نیروهای امنیتی و ضرب و شتم اتوبوس با یک زمان دردناک روبرو شده اند خدمات در 24 ساعت گذشته

علیرغم استفاده از آب پاش و گاز اشک آور ، کشاورزان معترض ، متشکل از زن و مرد – پیر و جوان – و دانشجویان مدرسه و دانشگاه که با تریلر تراکتور ، اتومبیل و موتورسیکلت سوار بودند ، موفق شدند از شامبو وارد هاریانا شوند.

کشاورزان عصبانی به سمت نیروهای امنیتی مستقر شده برای کنترل جمعیت در مرز شامبو سنگ پرتاب کردند.

طبق تخمین پلیس ، حدود 3،00،000 کشاورز از هر دو ایالت قرار است به دهلی برسند.

کشاورزان وابسته به 33 سازمان بخشی از جبهه متحدین کشاورزان هستند ، یک نهاد کاملاً هندوستان با بیش از 470 اتحادیه کشاورزان که در اعتراضات نامعلوم در پایتخت ملی شرکت خواهند کرد.

منوهار لعل خطار ، وزیر ارشد هاریانا با مراجعه به کشاورزان همزن گفت: “اگر در MSP (حداقل قیمت حمایت) مشکلی ایجاد شود ، سیاست را ترک می کند.”

وی هم چنین عماریندر سینگ ، همتای پنجاب خود را مقصر “تحریک کشاورزان” دانست.

در واکنش به اتهامات خود ، عماریندر سینگ در توییتر پاسخ داد: “از پاسخ شما شوکه شده است. این کشاورزان هستند که باید در MSP متقاعد شوند ، نه من. شما باید سعی می کردید قبل از” Dilli Chalo “آنها با آنها صحبت کنید. و اگر شما فکر می کنید که من کشاورزان را تحریک می کنم پس چرا کشاورزان هاریانا نیز به سمت دهلی حرکت می کنند؟ ”

در همین حال ، معاون وزیر سابق پنجاب ، سوخبیر بدل ، با محکوم کردن استفاده از توپ آب و گاز اشک آور ، گفت: “امروز 26/11 جمعه است. ما شاهد پایان حق اعتراض دموکراتیک هستیم. آکالی دال دولت هاریانا را محکوم می کند که مرکز آن است. برای سرکوب جنبش مسالمت آمیز کشاورز. ”

وی گفت نبرد برای حقوق کشاورزان پنجاب را نمی توان با استفاده از توپ های آب بر علیه آنها خاموش کرد.

آرویند کجریوال ، وزیر ارشد دهلی ، با حمایت از اعتراض کشاورزان گفت که تظاهرات مسالمت آمیز حق قانون اساسی کشاورزان است.

پلیس دهلی پیش از این از کشاورزان خواسته است که به دهلی وارد نشوند زیرا آنها اجازه اعتراض در این شهر را ندارند.

کشاورزان معترض به قوانین مزرعه ابراز نگرانی کرده اند که این قوانین زمینه را برای از بین بردن سیستم حداقل قیمت حمایت فراهم می کند و آنها را در رحمت نهادهای بزرگ تجاری قرار می دهد.