کشاورزان اعتراض می کنند: در محل های اعتراض کشاورزان ، برادران پنجاب با تعمیر تراکتور ‘سوا’ می کنند

دهلی نو: از تعمیر ماشین و تراکتور بدون هزینه تا سرو آب نیشکر گرفته تا پزشکان معترض ، رانتیر سینگ ، مکانیک از پنجاب ، نقش های زیادی را بر عهده گرفته است تا کشاورزان اردو زده در مرز سینگو دهلی برای هفت روز گذشته ادامه دهند اعتراض به قوانین مزرعه مرکز.

رانتیر ، از منطقه بارنالا ، می گوید: “برادرم ، جاسوانت سینگ ، در مرز تیكری اردو می زند و همین كار را می كند. او نیز یك مكانیك است.”

این دو نفر بخشی از هزاران نفر هستند که در اعتراض به قوانین جدید مزرعه در این دو مرز تجمع کرده اند ، به گفته بسیاری از کشاورزان ، زمینه برای برچیده شدن سیستم حداقل قیمت حمایت فراهم می شود و آنها را در رحمت شرکت های بزرگ قرار می دهد.

رانتیر 40 ساله که از روز جمعه در مرز سینگو است ، گفت: “این” sewa “است (خدمات) و ما هزینه ای برای این هزینه نمی گیریم.

رانتیر گفت که او تمام مسیر خود را از دهکده خود که در آن یک گاراژ دارد سفر کرده است. رانتیر به PTI گفت: “من در حال حاضر 30 تا 35 تراكتور از كشاورزان را در مرز Singhu تعمیر كرده ام. این” sewa “است كه برای آن چیزی دریافت نمی كنیم. من همچنین دو تا سه ماشین را تعمیر كرده ام.”

“من تا کلاس 8 درس خوانده ام و از 14 سالگی به عنوان مکانیک شروع به کار کردم. ما یک تراکتور داریم و یک بلندگو روی آن قرار داده ایم. ما هر روز سه بار اعلامیه را روی بلندگوها انجام می دهیم که اگر کسی به مکانیک احتیاج داشته باشد ، رانتیر اضافه کرد.

علاوه بر این ، رانتیر همچنین به نیشکرانی که به معترضان دارو می دهند آب نیشکر ارائه می کند.

“من ساعت 4 صبح از خواب بیدار شدم و به تهیه” langer “کمک کردم و سپس آن را برای مردم توزیع کردم. بعداً ، من آب نیشکر را به پزشکان ارائه دادم. من به همراه کشاورزان به اینجا آمدم زیرا پسر کشاورز نیز هستم. ما تا خواسته های خود ترک نمی کنیم توسط دولت مرکزی پذیرفته می شوند “.

وی گفت: “برادرم جاسوانت سینگ نیز از روستا آمده است. او در مرز دجله است و همان” سوا “را در آنجا انجام می دهد.”

جمعه گذشته ، صدها کشاورز برای اعتراض به قوانین جدید مزرعه مرکز به مرز سینگو در پایتخت ملی رسیدند.

در آن روز شاهد بودیم که پلیس با استفاده از گلوله های اشک آور ، آب پاش و موانع چند لایه مانع معترضین و کشاورزان می شود که در جهت عزیمت به عنوان بخشی از راهپیمایی “دهلی چالو” سنگ اندازی می کنند و موانع را می شکند.

پلیس روز پنجشنبه مسیرهای دو بزرگراه ملی را که غازی آباد به دهلی را متصل می کرد بسته بود زیرا کشاورزان از درخواست خود برای لغو قوانین جدید مزرعه دریغ نکردند و در مرزهای پایتخت ملی با هاریانا و اوتار پرادش قرار گرفتند.

کشاورزان معترض روز چهارشنبه تهدید کرده بودند که در صورت عدم برآورده شدن خواسته هایشان ، جاده های دیگر دهلی را مسدود می کنند.