کاندیداهای NDA و Grand Alliance برای پست سخنران در Bihar

پاتنا: مجمع تازه تاسیس در بیهار قرار است اولین محاکمه قدرت خود را با حضور NDA حاکم و اتحاد بزرگ مخالف در روز سه شنبه کاندیداهای مربوطه خود را برای پست سخنرانان ببیند.

انتخابات برای این پست روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است و طبق نامزد دبیرخانه Vidhan Sabha توسط رهبر ارشد BJP ویجی كومار سینها ، به نمایندگی از NDA ، و Awadh Bihari Chaudhary از RJD كه كاندیدای ائتلاف های مخالف پنج حزب است ، ثبت شده است.

در صحبت با خبرنگاران پس از معرفی نامزدهای Chaudhary ، رهبر دفاعی RJD ، تهشوی یداو گفت: “ما اولین حرکت را انجام داده ایم. نامزد ما مقالات نامزدی خود را قبل از اینکه NDA نامزد خود را تعیین کند ، ثبت کرد. امیدوارم که نامزد ما برنده شود”.

یداو اشاره كرد كه Chaudhary دوره پنجم دوره MLA است ، از دهه 1980 عضو این مجلس است ، در عمل با مهارت عالی به زبان ما تبحر دارد و شهرت دارد كه همه را با خود همراه می كند. به طور خلاصه ، تمام خصوصیاتی که شخص می تواند در یک بلندگوی مجلس داشته باشد.

هنگامی که اشاره شد که طبق کنوانسیون ، اتحاد حاکم کاندیدای خود را ارائه می دهد و از همه با اتفاق آرا حمایت می کند ، Yadav با شهادت پاسخ داد “کنوانسیون همچنین می گوید که مخالف نامزد خود را به سمت معاون رئیس منصوب کرده است. برای مجامع نیز صادق است. به عنوان لوک سبا

“با این حال ، در مجمع قبلی ما مدام درخواست همان را می کردیم اما پست خالی ماند”.

معاون وزیر تار کیشور پراساد به خبرنگاران گفت: “ما از مخالفان می خواهیم که سنت را رعایت کنند و از نامزد خود برای پست سخنگوها حمایت کنند. رئیس مجلس کل مجلس است و فقط مربوط به دوره حاکمیت نیست”.

ویجی کومار سینها ، وزیر در دولت قبلی نیتیش کومار ، به شدت از نخست وزیر نارندرا مودی و آمیت شاه وزیر داخلی اتحادیه تشکر کرد “برای اعتماد دوباره به من و نشان دادن ، دوباره ، که در BJP یک کارگر عادی می تواند ارتفاعات بزرگ ”

از زمان روی کار آمدن اتحاد JD (U) -BJP ، این اولین بار است که حزب زعفران ادعای پست بلندگوها را مطرح می کند. BJP ، که قبلاً دومین کمانچه حزب رهبر وزرا را بازی می کرد ، در نظرسنجی های مجمع از JD (U) بهتر عمل کرد و بیش از 30 کرسی بیشتر از دومی را به دست آورد.

BJP در نظرسنجی های اخیر که به تازگی به پایان رسیده است در مجموع 74 کرسی به دست آورد در حالی که تعداد JD (U) به 43 کاهش یافت.

در حالی که حزب زعفران تصمیم خود را برای حمایت از نیتیش کومار به عنوان وزیر ارشد و حتی اگر عملکرد JD (U) بد نشان دهد ، رعایت کند ، به نظر می رسد BJP با اصرار به داشتن سخنگوی خود و همچنین گرفتن دور با شیرها در شورای وزیران.

با این حال ، از زمان نامگذاری Nand Kishore Yadav ، چندین دوره MLA و وزیر سابق ، نامزدی Sinha تعجب آور بود.

در همین حال ، Asaduddin Owaisis AIMIM اظهار داشت که ممکن است پس از آسیب رساندن به آن در انتخابات مجمع ، دوباره برای زمین بزرگ متحد شود.

“برای انتخاب رئیس مجلس ، تصمیم باید به اتفاق آرا باشد و از چنین رقابتهایی جلوگیری شود. با مشاهده مشاجره ناخوشایند ، ما تصمیم گرفتیم که کاندیدای خود را نیز انتخاب کنیم ، زیرا اکنون به نظر می رسد رقابت بدون منع است اختارول ایمان ، رئیس دولت AIMIM گفت.

ایمان ، که یکی از پنج حزب MLA حزب به ریاست اسد الدین اویسی ، نماینده آتشین حزب حیدرآباد است ، افزود “ما از زمان پایان مهلت ظهر سه شنبه نتوانستیم نامزد خود را انتخاب کنیم. فردا خواهیم دید که چه باید کرد”.

در مجمع 243 نفری ، NDA که شامل سخنگوی موافق Jitan Ram Manjhis HAM و وزیر Mukesh Sahnis VIP نیز می باشد ، 125 MLA دارد.

اتحاد بزرگ که توسط RJD اداره می شود و شامل کنگره ، CPI (ML) ، CPI و CPI (M) است ، دارای 109 است.

علاوه بر این ، Mayawatis BSP که با AIMIM در نظرسنجی های مجمع متحد شد یک عضو دارد. LJP به ریاست شیراگ پاسوان ، که پل های خود را با نیتیش کومار به دلیل موضع جنگ طلبانه خود علیه JD (U) در نظرسنجی های مجمع سوزانده است ، یک عضو دارد علاوه بر یک مستقل.

مجمع مستقل MLA Sumit Singh اخیراً یک هفته پیش با رئیس وزیر دیدار کرده و وی را از پشتیبانی کامل وی اطمینان داده است. LJP که به وفاداری خود نسبت به نخست وزیر نارندرا مودی سوگند یاد می کند ، بعید است به نامزد NDA رأی دهد.

در همین حال ، با تکمیل سوگند یاد شده توسط همه ، به جز دو نفر ، از 243 عضو تازه انتخاب شده ، اقدامات در مجمع به روز چهارشنبه موکول شد.

آنانت سینگ و عمارجت کوشوا از RJD و CPI (ML) به ترتیب نمی توانند سوگند یاد کنند زیرا هر دو در ارتباط با پرونده های جنایی در زندان هستند.