ژاپن: هند و ژاپن می توانند برای هم افزایی بیشتر بین G7 و G20 با یکدیگر همکاری کنند: FM Sitharaman

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی اتحادیه گفت، هند و ژاپن می توانند برای دستیابی به هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین کشورهای عضو G7 و G20 با یکدیگر همکاری کنند. هند ریاست گردان سالانه کشورهای G20 را بر عهده دارد و ژاپن رئیس جمهور فعلی کشورهای G7 است.

سیتارامان گفت ژاپن او را به نشست وزرای دارایی G7 و روسای بانک مرکزی در ماه مه دعوت کرده است و او در حال بررسی حضور در آن است.

ما مطمئناً مشتاق تعامل بیشتر با دولت ژاپن هستیم و از آنجا که در مقام رئیس جمهور G7، در حال بررسی همه زمینه‌های ممکن همکاری و زمینه‌های مورد علاقه دوجانبه هستیم تا بتوانیم در کنار هم باشیم و به نیازهای جهانی خدمت کنیم. همانطور که زمان می خواهد،” او گفت.

سیتارامان گفت که دو کشور به تعامل در زمینه‌های امنیت غذایی، امور مالی توسعه، آب و هوا و انرژی، محیط زیست، دیجیتالی‌سازی، کاهش خطر بلایا و سلامت ادامه می‌دهند.

او روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در اینجا به خبرنگاران گفت: “اینها موضوعاتی هستند که ما به طور خاص با ریاست G7 درگیر هستیم تا بتوانیم به شما در پیشبرد آن کمک کنیم.”

بعداً در همان روز، وزیر دارایی با همتای ژاپنی خود شونیچی سوزوکی ملاقات کرد تا درک بیشتری از آنچه ژاپن انتظار دارد از طریق ریاست G7 به دست آورد و اینکه هند پس از تصدی ریاست گروه 20 می تواند با توکیو همکاری کند، داشته باشد.

هند در دسامبر سال گذشته ریاست یکساله گروه 20 را بر عهده گرفت و هدف آن میزبانی از نشست سران رهبران در دهلی نو در اوایل سپتامبر است. G20 انجمن مهم 20 اقتصاد بزرگ توسعه یافته و در حال توسعه جهان است. گروه بین المللی هفت (G7) یک مجمع سیاسی بین دولتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا (EU) یک “عضو غیرشماری” است.

سیتارامان گفت: “ما می توانیم با ژاپن همکاری کنیم و به هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دو گروه دست یابیم.”

ژاپن همچنین از هند برای گفت‌وگو با شرکا در نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی G7 که قرار است در 12 مه برگزار شود، دعوت کرده است. همانطور که اوضاع پیش می‌آید، پیشنهاد می‌کنم در آن جلسه شرکت کنم و فعالانه با وزرای دارایی G7 تعامل داشته باشم. ،” او گفت.

وزارت دارایی در توییتی نوشت، سیتارامان در دیدار با همتای ژاپنی خود از حمایت مستمر ژاپن برای دستیابی به اهداف تعیین شده در دستور کار 20 ریاست جمهوری هند تشکر و قدردانی کرد و بهترین آرزوها را برای نشست ریاست جمهوری جی 7 ژاپن در ماه مه به او ابلاغ کرد.

وزیر دارایی همچنین به دنبال ادامه همکاری بین هند و ژاپن در مورد مسائل مربوط به چارچوب مشترک، تقویت هماهنگی چندجانبه برای رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های فزاینده بدهی و ادامه تلاش‌ها برای بهبود شفافیت بدهی بود.

وزارت دارایی در توییتر نوشت، دو وزیر همچنین بر لزوم همکاری به عنوان ریاست‌های گروه 7 و گروه 20 در موضوعات مهم جهانی تاکید و توافق کردند.