ژاپن هنجار بازرسی برای صادرات میگوی ببر سیاه از هند را کاهش می دهد

دهلی نو: ژاپن پس از پیدا شدن محموله های صادراتی کاملاً عاری از هرگونه باقی مانده از داروی مصنوعی ضد باکتریایی فورازولیدون ، با تسکین صادرکنندگان غذاهای دریایی ، بازرسی از میگوی ببر سیاه هند را از بین برد.

میگوی ببر سیاه ، که معمولاً به عنوان میگوی غول پیکر یا میگوی ببر آسیایی شناخته می شود ، بخش اصلی سبد صادرات محصولات دریایی هند است.

سازمان توسعه صادرات محصولات دریایی (MPEDA) و شورای بازرسی صادرات هند گفت: “از آنجا که در محموله های صادراتی بیشتر میگوهای ببر سیاه پرورشی از هند هیچ گونه شناسایی فورازولیدون مشاهده نشد ، ژاپن تصمیم گرفت در بازرسی از فرکانس نمونه گیری وارداتی آرامش کامل ایجاد کند.” در بیانیه روز چهارشنبه.

هند 41.25 میلیون دلار از این کشور صادر کرده است میگوهای سیاه سیاه در دوره آوریل تا سپتامبر سال مالی 21 که 21/16 میلیون دلار از آن به ژاپن صادر شده است.

ژاپن از طریق ابلاغیه ای که در تاریخ 25 مارس سال جاری صادر شد ، فرکانس نمونه برداری از بازرسی برای میگوی Black Black را به 30٪ از 100٪ کاهش داد. در تاریخ 1 دسامبر ، توکیو گفت که دستور بازرسی مربوط به فورازولیدون در میگوی ببر سیاه با کشت هند کاملاً برداشته شده است و این ماده فقط مشمول طرح نظارت منظم داخلی خواهد بود که برای همه مواد غذایی توزیع شده در ژاپن اجباری است.

یک تیم خبره دو نفره از جوجه ریزی ، مزارع و واحدهای فرآوری میگوی ببر سیاه که از 2 تا 6 مارس قبل از سفارش اولیه صادر کرده بودند ، بررسی کرده اند.

“MPEDA درخواست معافیت ببر سیاه را از بازرسی واردات باقیمانده آنتی بیوتیک در سیستم عامل های مختلف مطرح کرده است. تصمیم مقامات ژاپنی باعث افزایش بیشتر کشاورزی و صادرات انواع ببر سیاه ، به ویژه از ایالات مانند بنگال غربی و کرالا خواهد شد. “، رئیس MPEDA ، KS Srinivas گفت.

سرینیواس افزود که مجتمع جدید پرورش آبزی پرورشی MPEDA (MAC) در Vallarpadam در کوچی تلاش مستمری برای احیای تولید میگوی ببر سیاه با تهیه بذر سالم آن به کشاورزان داشته است.