چین می گوید برای حمایت از اقتصاد ، بودجه های ویژه را سریع تر می کند

پکن ، – معاون وزیر دارایی ژو هونگ چای روز پنجشنبه گفت ، چین در هزینه های ویژه اختصاص یافته به دولت های محلی برای کمک به حمایت از اقتصاد سرعت خواهد گرفت.

خو در یک جلسه توجیهی گفت: در پایان ماه اکتبر ، دولت های محلی 1.198 تریلیون یوان (180.7 میلیارد دلار) هزینه کرده اند که 70.9٪ از بودجه ویژه ای را که واقعاً از دولت مرکزی اختصاص داده شده است ، تشکیل می دهد.

خو گفت: “این اقدام به طور م effectivelyثری ظرفیت مالی واحدهای پایه را افزایش داده ، به شدت از پیشگیری و كنترل همه گیری ، توسعه اقتصادی و اجتماعی و فقرزدایی حمایت می كند.”

دولت گفته است که پرداخت های ویژه انتقال 2 تریلیون یوان از اوراق قرضه ویژه خزانه و افزایش کسری بودجه به دولت های محلی ، از جمله 1.7 تریلیون یوان برای تخصیص به دولت های محلی و 300 میلیارد یوان برای حمایت از کاهش مالیات و هزینه ها در سال جاری ایجاد می کند.

هائو لی ، مقام وزارت دارایی در همان جلسه توجیهی گفت که برخی از دولت های محلی برای یافتن پروژه های واجد شرایط تلاش کرده اند ، اما این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است.

چین کسری بودجه سال 2020 را حداقل 3.6٪ از تولید ناخالص داخلی تعیین کرده است ، در حالی که سال گذشته 2.8٪ بود. دولت انتشار 1 تریلیون یوان اوراق خزانه ویژه را به پایان رسانده است.

اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال گذشته 4.9٪ رشد کرده است ، اما رشد اقتصادی می تواند کمی بیش از 2٪ در این سال کاهش یابد – ضعیف ترین اقتصاد طی سه دهه گذشته اما هنوز بسیار قوی تر از سایر اقتصادهای بزرگ.