چگونه هوش مصنوعی و ابزارهای علم داده توسط SME ها قابل استفاده است

توسط شوتا گوپتا

پیشرفت فناوری و نوآوری دیجیتال در چند سال گذشته در تعریف موفقیت مشاغل بسیار مثر بوده است. با این حال ، SME ها امروزه هنوز در اتخاذ فن آوری های جدید و نوظهور مانند هوش مصنوعی و علم داده مردد هستند. یکی از دلایلی که آنها را دچار تردید می کند این تصور است که پیاده سازی هوش مصنوعی برای شرکت های کوچک به دلیل کمبود منابع و بودجه کافی برای استقرار ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مناسب نیست.

چه و چگونه هوش مصنوعی و علوم داده می تواند توسط SME ها استفاده شود؟

در فرهنگ پویای تجارت امروز ، شما لزوماً نیازی به یک شرکت بزرگ برای بهره مندی از مزایای همزمان فناوری هایی مانند هوش مصنوعی نیستید. در عوض ، ابزارهای هوش مصنوعی ، اگر بهینه استفاده شوند ، می توانند فضای SME را کاملاً متحول کنند ، به صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان اجازه می دهد عملیات بسیار موفقی را در عملکردهای تجاری از جمله فروش ، خدمات به مشتری ، بازاریابی و توسعه محصول ایجاد کنند.

در اینجا ما قصد داریم برخی از مشکلات رایج پیش روی مشاغل کوچک و چگونگی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در مرحله توسعه محصول برای مقابله موثر آنها را بیان کنیم.

آیا در تلاش برای یافتن تناسب بازار و محصول خود هستید؟

ایجاد محصول مناسب برای بازار یکی از اهداف حیاتی مشاغل کوچک است. این که آیا تعیین مجموعه مشتری هدف ، شناسایی نیازهای مشتری ، تعریف ارزش پیشنهادی یا تعیین ، ایجاد و آزمایش محصول با مشتری است ، هوش مصنوعی می تواند از طریق تخصص های هوش مصنوعی مانند تقسیم بندی مخاطب و پردازش زبان طبیعی ، نتایج تحول آفرین را به همراه داشته باشد.

امروزه به سختی صنعتی وجود دارد که تحت تأثیر AI نباشد. تجزیه و تحلیل داده ها تقریباً در هر جایی قابل پیاده سازی است ، ما در اینجا در چند زمینه که کاربردهای هوش مصنوعی می توانند نتایج قابل توجهی ایجاد کنند ، بررسی کردیم.

بخش کشاورزی

یک بخش که توسط هوش مصنوعی کاملاً متحول شده است ، کشاورزی است. با شروع از سنسورهای با کیفیت بالا که به کشاورزان کمک می کند تا پارامترهای اساسی مانند رطوبت ، دمای خاک و شناسایی بهترین زمان برای برداشت را انتخاب کنند ، تا ابزار مختلفی که برای افزایش عملکرد محصول استفاده می شود ، AI به طور سنتی عملکرد بخش کشاورزی را تغییر می دهد.

یک مثال عالی Aquazen ، کنترل کننده آبیاری هوشمند بوش است که می تواند برای کشاورزی دقیق و راه حل های آبیاری هوشمند استفاده شود. این یک سیستم بین پلتفرمی با قابلیت IoT است که از طریق برنامه های تحت وب و تلفن همراه قابل دسترسی است. محصولات دیگری مانند SmartFarm وجود دارد که از CropIn Technology برای دیجیتالی کردن جنبه های مختلف کشاورزی استفاده می کند که شرکت ها می توانند برای افزایش کارایی به آنها نگاه کنند.

بخش تولید

یکی از مبارزات بزرگ بخش تولید در تدارکات و مدیریت زنجیره تامین است. هوش مصنوعی با ابزارهای قدرتمند خود می تواند یک بازی ساز برای تولید باشد که امید به استفاده بهتر از منابع و مدیریت عالی زنجیره ارزش را فراهم می کند. برخی از روش های AI می توانند برای ایجاد تغییر در بخش تولید موثر باشند:

ردیابی آسان لوازم برای اطمینان از عملکرد روان با استفاده از نرم افزارهای مختلف.

-پیش بینی تقاضای یک محصول خاص برای مدیریت بهتر تدارکات.

بخش بهداشت و درمان

با استفاده از نرم افزار پیشرفته هوش مصنوعی ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند به راحتی علائم را ارزیابی کرده و بیماری ها را تشخیص دهند تا درمان صحیحی را به بیماران ارائه دهند. همچنین می تواند برای حمایت از بیماران با طراحی برنامه های مداخله بهداشتی در زمان واقعی برای تغییر شکل کامل بخش بهداشت و تجزیه و تحلیل داده های پزشکی بصری برای کمک به تشخیص با استفاده از ابزارهای AI مانند راه حل های غربالگری هوشمند SigTuple استفاده شود.

بخش مالی

هنگامی که صحبت از بخش مالی می شود ، می توان هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین را برای مقابله با بزرگترین چالش های سیستم های مالی از جمله کشف تقلب ، پردازش معاملات و غیره استفاده کرد. این تکنیک های هوش مصنوعی می تواند در ایجاد سیستم های قوی کمک کند و همچنین می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

-موسسات مالی کمک به الگوهای پیش فرض اعتبار مشتری را درک می کنند و بر این اساس اقدامات اصلاحی را انجام می دهند.

از ویژگی های عالی هوش مصنوعی مانند تشخیص الگو می توان برای برداشت بینشی ارزشمند استفاده کرد که می تواند به کاهش NPA بانک ها کمک کند.

آیا بازاریابی نقطه درد کسب و کار کوچک شماست؟

مشاغل کوچک اکنون می توانند نگرانی های بازاریابی خود را با استفاده از فناوری AI که می تواند بازاریابی را در مقیاس خودکار و تقویت کند ، آرام کنند.

این که آیا ابزارهایی مانند FirstHive برای ایجاد هویت مشتری منحصر به فرد مبتنی بر تجزیه و تحلیل پیش بینی برای مدیریت بهتر هدایت است یا Morph که با استفاده از یک chatbot برای ایجاد مکالمات شخصی برای بازاریابی و جستجوی هوشمندانه داده ها در سیستم ها تأثیر می گذارد تا بر مبادلات کلامی واقع بینانه و دقیق با مشتری ، هوش مصنوعی در فضای بازاریابی برای مشاغل کوچک کاملاً متحول شده است.

راه حل های مختلف AI دیگری وجود دارد که می تواند برای تقویت روند کلی بازاریابی برای مشاغل مانند Fluid AI مورد استفاده قرار گیرد. اینها می توانند با تجزیه و تحلیل و حل منحصر به فردترین مشکلات خاص کسب و کار آنها در بخشهای مختلف مانند وب ، امور مالی و بازاریابی یا VPhrase ، به مدیریت بهتر انتظارات مشتری بپردازند که می تواند برای ایجاد بینش از داده های خام که می تواند به روند تصمیم گیری کمک کند ، استفاده شود. .

آیا می خواهید تعداد فروش خود را بهبود ببخشید؟

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که تعداد فروش برای موفقیت هر تجارت بسیار حیاتی است. حساسیت این نگرانی برای مشاغل کوچک به دلیل منابع محدود و جدول زمانی دقیق تر بیشتر است. در زیر برخی از راه حل های AI وجود دارد که می توانند توسط SME ها برای بهبود بهره وری فروش مورد استفاده قرار گیرند.

مورف: یک پلت فرم عالی ربات که برای ساخت Chatbots بازاریابی قدرتمند استفاده می شود و در وب سایت ها ، برنامه های Android و iOS و غیره کار می کند.

Vymo: بستری که با بهره گیری از هوش مصنوعی و داده ها ، تیم فروش شما را پربارتر و هدفمندتر می کند. این یک CRM فروش همراه اول است که به تیم های فروش کمک می کند تا بتوانند به داده های مشتری در حال حرکت دسترسی پیدا کنند.

Clodura: یک پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی برای تیم فروش که به فرایند فروش با تولید سرب ، یافتن مشتری های احتمالی ، ایجاد ارتباطات و شناسایی فرصت ها کمک می کند.)

این ابزارها نه تنها به کسب و کارها در افزایش آگاهی از برند ، تولید هدایت بیشتر و درک بهتر نیازهای مشتریان کمک می کنند بلکه چشم انداز فروش را نیز چندین برابر می کنند.

آیا می خواهید تعامل کارکنان و مدیریت مشتری را بهبود ببخشید؟

مشاغل کوچک معمولاً با ایجاد انگیزه و درگیر کردن کارمندان خود برای ایجاد فرهنگ کار بهتر دست و پنجه نرم می کنند. آنها معمولاً وقت و سرمایه لازم برای ساختن یک تیم اختصاصی را ندارند که بتواند کارمندان را به طور مثر درگیر کند.

با استفاده از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مانند Infeedo ، شرکت ها می توانند راه حل های چت بات داخلی بسیار خوبی دریافت کنند که هر 24 ساعت کارکنان را به راحتی به اطلاعات ضروری منابع انسانی دسترسی دهند. نه تنها به کارمندان اجازه می دهد تا در مورد سیاست های شرکت نظرات خود را به اشتراک بگذارند ، نگرانی های خود را بیان کنند و غیره بلکه در زمان زیادی نیز صرفه جویی می کند

حوزه دیگری که SME ها می توانند به آن توجه کنند ، بهبود تجربه کاربر است. با کمک هوش مصنوعی ، SME ها می توانند تعامل پشتیبانی آنلاین بی عیب و نقصی را با پیش بینی آسان رفتار خریدار ، الگوها ، معیارهای جستجو و تصمیم گیری برای مشارکت قوی مشتری فراهم کنند.

ابزاری مانند Glib به مشاغل اجازه می دهد تا گفتمان را خودکار کرده و رضایت مشتری را از طریق مشارکت بهتر و بهتر مشتری افزایش دهند.

به طور خلاصه

هوش مصنوعی و سایر ابزارهای یادگیری ماشین یک روش عالی برای کمک به SME ها برای رسیدن به هدفشان از رشد مداوم تجارت در فضای رقابتی امروز است. آنها به SME ها این امکان را می دهد تا وظایف معمول را که باید توسط روش ها / فن آوری های نوآورانه و در عین حال سریع انجام شود ، مدیران را مجبور به تمرکز بر سایر راه های خلاقانه می کند که می تواند به رشد مشاغل کمک کند.

با این حال ، برای دستیابی به موفقیت با هوش مصنوعی ، مشاغل کوچک باید این برنامه ها را با اهداف تجاری خود استراتژی و هماهنگ کنند. سفر هوش مصنوعی می تواند برای SME ها مثمر ثمر باشد اگر آنها اهمیت این پدیده در حال ظهور را درک کنند و بر این اساس آن را برای دستیابی به موفقیت بلند مدت و مقیاس پذیر اولویت بندی کنند.

(Shweta Gupta فناوری VP در Digital Vidya است)