چگونه بایدن می تواند یک دولت تقسیم شده را اداره کند

توسط دیوید بروکس


آسان است تصور کنید که چگونه ریاست جمهوری جو بایدن بسیار بد باز شود. COVID-19 ممکن است هنوز در حال جهش باشد. اقتصاد می تواند دوباره به رکود اقتصادی بازگردد. میچ مک کانل هنوز هم می تواند سنا را کنترل کند و مانع از هر پیشنهاد اصلی بایدن شود. دونالد ترامپ به عنوان راوی ملی که تمام اتفاقات را منفجر می کند ، آزاد خواهد شد.

در صورت بعید به دست آوردن اوضاع و احوال دموکرات ها برای دستیابی به تساوی 50-50 که توسط معاون رئیس جمهور دموکرات شکسته شد ، اوضاع خیلی بهتر نخواهد شد. جمهوری خواهان ، از هرگونه مسئولیت ، رها شده ، به حالت مخالفت کامل در خواهند آمد و وقتی 60 رأی برای غلبه بر یک برآمدگی لازم باشد ، هیچ چیز نمی گذرد. دموکرات ها سعی خواهند کرد با اکثریت کاملاً تیغ کنترل شده توسط چندین دموکرات نسبتاً محافظه کار ، حکومت کنند. بنابراین دموکرات ها بدون ابزار تحویل مالکیت دولت را خواهند داشت.

بایدن و تیم چگونه می توانند با این شرایط دشوار کنار بیایند؟

یک راه توسط سناتور الیزابت وارن در واشنگتن پست این هفته پیشنهاد شد: استفاده از دستورات اجرایی. وی پیشنهاد کرد برخی از اقدامات واضح که بایدن باید در روز اول انجام دهد – مانند وارد کردن مجدد توافق نامه آب و هوای پاریس – اما همچنین برخی تغییرات بزرگ و گران قیمت سیاست یک جانبه را پیشنهاد کرد: افزایش حداقل دستمزد برای پیمانکاران فدرال به 15 دلار ، و لغو میلیاردها دلار از بدهی دانشجویان.

با کمال احترام به وارن ، گشودن دوران بایدن با کنگره مسلحانه و دستور دادن انواع تغییرات عمده در سیاست های ریاست جمهوری می تواند پا را از ریاست جمهوری بایدن دور کند.

در وهله اول ، بایدن باید بسته امداد COVID-19 را از طریق کنگره دریافت کند ، که اگر به درستی انجام شود ، مجبور نیستید یک مرحله نهایی ایدئولوژیک باشد. اینکه به توافق برسید که به قانون اساسی توهین کرده و بر اساس دستورالعمل اجرایی حکومت می کنید راهی ایده آل برای جلب حمایت کنگره به نظر نمی رسد. دوم ، اتحاد کشور و احیای روح آن در هسته اصلی کارزار بایدن بود. تشخیص اساسی او این است که دشمنی حزبی در فرهنگ سیاسی ما شکاف اساسی ایجاد کرده است. او حداقل باید سعی کند آن را برطرف کند.

رویکرد بهتر با درک محبوبیت سیاست های بایدن آغاز می شود. دموکرات ها در مسابقات کنگره عملکرد کمتری داشتند زیرا رای دهندگان از صحت سیاسی ، “بازپرداخت پلیس” و “سوسیالیسم” متنفرند.

در مرحله بعدی ، یک رویکرد بهتر ، یافتن اقدامات سیاستی است که بتواند 60 رأی سنا را به دست آورد. این در واقع چندان سخت نیست. من این هفته با سناتور میت رامنی صحبت کردم ، و او مجموعه ای از مناطق را انتخاب کرد که خوش بین بود طرفین می توانند با هم کار کنند: اصلاح قیمت داروهای تجویز شده و پایان دادن صورتحساب غافلگیرانه. اقدامی برای مهاجرت که به رویاپردازان کمک می کند و تأیید الکترونیکی را شامل می شود. اعتبار مالیاتی کودک اقدامات انرژی سبز.

ایزابل ساوهیل ، مشاور دموکرات دراز مدت که اکنون در موسسه بروکینگز فعالیت می کند ، چند مورد دیگر را نیز خالی از لطف کرد: گسترش خدمات ملی ، بخشش بدهی دانشجویان ، کاهش مالیات طبقه متوسط.

اورن كاس از قطب نما آمریكایی ، كه گرایش به جمهوری خواهان دارد ، خاطرنشان كرد: موارد جدیدی وجود دارد كه دو حزب هنوز وقت آن را نداشته اند كه درباره آنها دو قطبی شوند. می توان اقدام مشترکی را در آنجا پیش بینی کرد: یک بانک زیرساختی ، بازسازی زنجیره های تأمین ایالات متحده ، بنابراین ما چندان به چین وابسته نیستیم ، گسترش مسیرهای شغلی غیر دانشگاهی ، سیاست های صنعتی برای بهره مندی از پایگاه تولید غرب میانه.

یافتن زمینه های توافق آسان است. رساندن آنها به رأی گیری در مجلس سنا برای رای گیری تحت نظر رهبر مک کانل کار دشواری است. اولویت او همیشه کسب اکثریت حزب جمهوری اسلامی بوده است ، نه لزوماً حاکم. اما می توان تعدادی گام برداشت. ابتدا ، بایدن می تواند متقاعد كند كه حداقل در سال اول رای دادن به نفع او است. جمهوری خواهان در سال 2022 در جاهایی مانند پنسیلوانیا و کارولینای شمالی از کرسی های آزاد سنا دفاع خواهند کرد. اگر کاملاً به نتیجه نرسند ، عالی نخواهد بود.

دوم ، سناتورهای معامله گر و میانه رو می توانند باندهای دو حزبی را پیرامون مسائل خاص تشکیل دهند و سعی کنند دست مک کانل را مجبور کنند. سناتورهای منتخب دیگری مانند سوزان کالینز بالقوه در جسمی کاملاً تقسیم شده قدرت بسیار زیادی دارند.

بسیاری از سناتورهای هر دو حزب در حال حاضر از اینکه چند لایحه احتمالاً موفق به بطری بسته می شوند و هرگز به رای نمی آیند ناامید شده اند. رامنی به من گفت: “من نمی دانم که محاسبه در ذهن رهبران در مورد اینکه چه چیزی باید صحبت کنند ، چیست ، اما ما در مورد بسیاری از قوانین رای نمی دهیم.”

در این مرحله تهدید دستورات اجرایی مفید است. اگر کاخ سفید تلاش خیرخواهانه ای را برای کار به صورت دو جانبه انجام دهد ، اگر سناتورها برای ایجاد قوانین قانونی دور هم جمع شوند و هنوز چیزی تصویب نشود ، بایدن برای انجام آنچه وارن پیشنهاد می کند توجیه بیشتری خواهد داشت.

رامنی گفت: “اگر سنا از رسیدگی به موضوعات اصلی خودداری کند ، رئیس جمهور این کار را می کند و او فقط دستورات اجرایی را صادر می کند.” “فقط گفتن” نه “قدرت ما را افزایش نمی دهد. این راهی برای واگذاری قدرت است. ”

با توجه به تقسیم قدرت احتمالی ، بایدن قرار نیست یک دولت New Deal به سبک FDR را رهبری کند. اما راهی برای تصویب یک سری قوانین مهم وجود دارد که می تواند به میلیون ها آمریکایی کمک کند. بیش از این ، او فرصتی دارد که یک سیستم ناکارآمد دولتی را در اختیار بگیرد و آن را به یک سیستم انسانی و عملکردی تبدیل کند. این خود یک معجزه خواهد بود.