چندا کوچار | دیپاک کوچار: دادگاه پولشویی دستور “وضع موجود” در مورد املاک Chanda & Deepak Kochhar پیوست شده توسط ED

دهلی نو: دادگاه تجدیدنظر قانون پیشگیری از پولشویی ، روز پنجشنبه ، دستور داد که وضعیت موجود در املاک چاندا کوچار و همسرش که توسط اداره اجرای احکام پیوست شده است ، حفظ شود.

دادگاه تجدیدنظر دستور داد که ماهیت خواص توسط کوچارها تغییر نکند و همچنین ED را به حفظ وضع موجود تا تاریخ رسیدگی بعدی در فوریه راهنمایی کرد.

وضع موجود پس از آن صادر شد كه وكای ویگای آگروال ، به دستور كوچارس ، تعهد كرد كه ماهیت املاك متصل شده توسط ED توسط كوچارس تا تاریخ رسیدگی به جلسه بعدی در دادگاه تغییر نخواهد كرد.

وکلای اضافی هند SV Raju با حضور به نیابت از ED ، شدیدا خواستار این شد که کوچارها نیز تعهد کنند که آنها (کوچارها) در هرگونه دادرسی کیفری از حکم استیناف ED نخواهند رفت.

به طور متناوب ، راجو همچنین خواستار موکول شدن دستور قضاوت ED تا دستورات بعدی شد. مرجع داوری آژانس فدرال ماه گذشته پیوست املاک متعلق به چاندا کوچار ، مدیرعامل سابق بانک ICICI و همسرش دیپاک کوچار را رد کرد.

با مخالفت شدید با خواسته مطرح شده توسط ED ، وکیا ویگا آگروال ادعا کرد که ED نمی تواند به دنبال گرفتن “حکم عقب افتادگی” علیه کوچارس در مورد آنچه که آنها در برابر دادگاه کیفری ارائه دهند. آگروال همچنین تأیید کرد که دادگاه تجدیدنظر صلاحیت تصویب هرگونه دستورالعمل در این زمینه را ندارد.

رئیس دادگاه به طور شفاهی از ASG سال کرد که چگونه دادگاه می تواند استدلال (های) مطرح شده توسط پاسخ دهندگان (کوچارها) را در دادگاه کیفری پیش بینی کند.

دادگاه تجدیدنظر با صدور حکم وضع موجود ، از ED خواسته است تا در مورد موضوع قابل تجدیدنظرخواهی خود پاسخ دهد. آژانس فدرال ، تا ماه فوریه ، باید توضیح دهد که چگونه تجدید نظر خود را حفظ می کند. درخواست تجدیدنظر توسط ED پذیرفته شده است ، رئیس دادگاه تجدیدنظر به طور شفاهی به هر دو طرف اطلاع داد. هنوز نسخه ای از این دستور توسط دادگاه صادر نشده است.

پیش از این ، مدافع ویجی آگروال به همراه مدافع روحان جیتلی با درخواست تجدیدنظر ED به دلیل قابلیت نگهداری مخالفت کردند. در میان دلایل مختلف مطرح شده توسط وی ، آگواروال استدلال کرد که نه درخواست تجدیدنظر توسط “مقام مقتضی” ارائه شده است و نه نسخه ای از درخواست تجدید نظر “عمدا” به چاندا کوچار و همسرش دیپاک کوچار ارائه شده است.

با تشریح ، آگواروال گفت که ایمیلی که ED در آن از چاندا کوچار درخواست تجدید نظر کرده است نادرست است.

در حکم 800 صفحه ای خود ، مرجع قضاوت آژانس در ماه نوامبر اعلام کرده بود که وام 300 کروری بانک ICICI به Videocon International Electronics (VIEL) در سپتامبر 2009 هرگز به عنوان دارایی غیرفعال اعلام نشده و مطابق با سیاست اعتباری بانک است.

در ادامه این دستورالعمل ، بازپرداخت وام را اعلام کرد و بنابراین بحث ضرر وجود نداشت و چاندا کوچار فقط یکی از اعضای کمیته تحریم وام بود و تصمیم به تحریم وام به طور جداگانه توسط وی نمی توانست گرفته شود.

با رد تأیید پیوست کردن دارایی های کوچارز توسط ED ، مرجع رسیدگی به آن همچنین در ادعای ED مبنی بر اعطای وام از سوی بانک ICICI به گروه Videocon هیچ نیرویی پیدا نکرد و متعاقب آن 64 کرور روپیه به دیپاک کوچار پرداخت شد.

تحقیقات CBI در مورد توطئه جنایی ، تقلب و سایر اتهامات متهم در حال انجام است.

طبق گفته ED ، 64 كورور از وام 300 كورویی كه توسط كمیته ای به ریاست چاندا كوچار به Videocon International Electronics تحریم شده بود ، فقط یك روز پس از پرداخت پول توسط بانك ، توسط این شركت به NuPower Renewables متعلق به شوهرش منتقل شد. در سپتامبر 2009

گفته شده بود که NuPower Renewables با استفاده از “وجوه آلوده” 10.65 کرور روپیه درآمد خالص ایجاد کرده و کل درآمد حاصل از معامله ادعایی را 74.65 کرور روپیه در نظر گرفته است. ED همچنین ادعا کرده بود که خانواده کوچار یک آپارتمان در بمبئی از گروه Videocon با قیمت بسیار کمتر از نرخ بازار خریداری کردند. EDhad گفت ، ارزش کل دارایی های بدست آمده به این ترتیب که “سود حاصل از جرم” نامیده می شود ، 78.15 کرور بود.

سال گذشته ، ChandaKochhar هنگام سingال از ED توسط وی ، تخلف را انکار کرده بود. وی گفت تصویب وام یک تصمیم جمعی است و نه یک شخص. دیپاک کوچار که هم اکنون در بازداشت قضایی است نیز بارها همه ادعاها را رد کرده است.