چشم انداز هند و اقیانوس آرام منطقه آزاد ، باز ، فراگیر و مبتنی بر قوانین را پیش بینی می کند: MEA MoS

دهلی نو: چشم انداز هند در مورد هند و اقیانوس آرام ، که کشورهای CLMV (کامبوج ، PDR لائوس ، میانمار و ویتنام) بخشی از آن هستند ، یک منطقه آزاد ، باز ، فراگیر و مبتنی بر قوانین را پیش بینی می کند ، وزیر امور خارجه V Muraleedharan گفته است.

مورالیداران در سخنرانی در مورد “ساختن پلهایی برای توسعه سازنده” در ششمین کنگره تجاری India-CLMV (کامبوج ، PDR لائوس ، میانمار و ویتنام) ، گفت که هند معتقد است که ارتقا businesses مشاغل و سرمایه گذاری های خصوصی برای رشد در منطقه CLMV ضروری است.

“برای این منظور ، یک صندوق توسعه پروژه با عنوان” صندوق PDF-CLMV “با سرمایه 500 کرور روپیه توسط دولت هند ایجاد شده است تا با راه اندازی مراکز تولید در CLMV ، سرمایه گذاری های بخش خصوصی هند در منطقه CLMV را کاتالیز کند. کشورها ، “او گفت.

در همین راستا ، در حال حاضر دو پروژه در میانمار و یک پروژه در ویتنام و کامبوج برای همکاری با بخش خصوصی هند مشخص شده است.

چشم انداز هند از هند و اقیانوس آرام ، که کشورهای CLMV بخشی از آن هستند ، یک منطقه آزاد ، باز ، فراگیر و مبتنی بر قوانین را با تأکید بر مرکزیت آسه آن ، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه ملتهای منطقه پیش بینی می کند مورالیداران روز پنجشنبه در کنوانسیون گفت ، حل اختلافات مسالمت آمیز ، جلوگیری از استفاده یا تهدید به استفاده از زور و پایبندی به قوانین ، قوانین و مقررات بین المللی.

وی گفت که هدف هند یک تعامل چند وجهی با همه کشورهای منطقه و افرادی است که در آن مشارکت دارند ، برای افزایش امنیت و رشد برای همه در منطقه (SAGAR).

وزیر گفت هند به دستور کار ادغام و اتصال به ASEAN متعهد است و به دنبال استفاده از خط اعتباری 1 میلیارد دلاری برای افزایش ارتباطات فیزیکی و دیجیتال به کشورهای ASEAN است.

“من می خواهم از این فرصت استفاده كرده و كشورهای CLMV را به عضویت در اتحاد بین المللی خورشیدی (ISA) ، ائتلاف برای زیرساخت های مقاوم در برابر بلایا (CDRI) و مشاركت در فعالیت های هفت ستون ابتكار اقیانوس های هندو-پاسیفیك (IPOI) دعوت كنم كه دارای هم افزایی است. با ASEAN چشم انداز هند و اقیانوس آرام (AOIP) ، “مورالیداران گفت.

وی گفت ، بسترهایی از این دست می توانند کمک زیادی به اطمینان خاطر از دنیای نامطمئن درباره تصمیمات سیاستی پیشروانه کنند که دولتهای ملی برای مقابله با اثرات منفی این بیماری همه گیر و پیشنهاد راه پیش رو انجام می دهند.