چاتیسگر برای جبران کسری جبران خسارت GST ، گزینه 1.1 لورو Rs را انتخاب می کند

وزارت دارایی روز پنجشنبه گفت ، چاتیسگر آخرین ایالت انتخاب گزینه 1.1 لورو کرور برای رفع کمبود اجرای مالیات کالا و خدمات (GST) است و 3109 کرور از طریق پنجره ویژه وام دریافت می کند.

در بیانیه ای آمده است: “دولت هند با دریافت گزینه O-1 از چاتیسگر ، مجوز استقراض اضافی 1792 کرور ، یعنی 0.5٪ از تولید ناخالص داخلی دولت چاتیسگر را صادر کرده است.”

چاتیسگر از پنجاب ، بنگال غربی و کرالا پیروی می کند که اوایل هفته گذشته این گزینه را انتخاب کرده بودند. اکنون این تنها Jharkhand باقی مانده است که هنوز گزینه ای برای رفع کمبود جبران GST انتخاب نکرده است.

این مرکز دو گزینه – 97،000 کرور و 2،35 روپیه کرور – با شرایط متفاوت برای هر یک برای تأمین کسری جبران خسارت GST به همه ایالت ها پیشنهاد داده بود. مرکز گزینه اول را با افزایش حد وام به 1/1 کرور روپیه شیرین کرد و موافقت کرد که مبلغ را وام گرفته و به عنوان وام به ایالات متحده به صورت وام به عقب برگرداند.

گزینه دوم از روی میز برداشته شد.

از هم اکنون ، 27 ایالت و سه قلمرو اتحادیه گزینه اول را انتخاب کرده اند و مرکز صدور وجوه را به صورت هفتگی و از طریق پنجره خاصی با هماهنگی وزارت دارایی آغاز کرده است.

از 23 اکتبر سال 2020 ، دولت هند مبلغ 30،000 کرور از طرف ایالت ها را در پنج قسط وام گرفته است.

میزان مجوز وام اضافی اعطا شده به 27 ایالت 1.05.065 کرور است.