پیام دیوالی امسال با توجه به پاسخ جهان به COVID-19 اهمیت ویژه ای دارد: اسکات موریسون

ملبورن: نخست وزیر اسکات موریسون ، با تبریک سلام دیوالی به سرخپوستان در سرتاسر جهان و در استرالیا ، گفت که پیام جشنواره امسال “اهمیت ویژه ای” دارد زیرا جهان در حال واکنش به بیماری همه گیر COVID-19 ، مهمترین شوک در نسل است.

دیوالی ، که نماد پیروزی معنوی نور بر تاریکی ، خیر بر شر و دانش بر جهل است ، روز شنبه جشن گرفته می شود.

موریسون در پیامی ویدیویی که اخیراً منتشر شد ، گفت: “اکثر سالها ، ما غالباً به فکر این هستیم که تاریکی را از بین ببریم به عنوان یک مفهوم نظری به جای چیزی که تجربه شود و بر آن غلبه کنیم ، در نظر بگیریم. امسال پیام دیوالی اهمیت ویژه ای دارد.”

“هر ملتی بر روی زمین به بیماری همه گیر COVID-19 پاسخ می دهد. زندگی و معیشت از بین رفته است زیرا شاهد چشمگیرترین شوک در نسل ها هستیم. با وجود این ، ما یک امید مشترک داریم. در طول سال 2020 ، با وجود ترس های خود ، از یکدیگر حمایت کردند ، یکدیگر را تشویق کردند و در کنار یکدیگر ایستادند.

وی گفت: “ما از متخصصان پزشکی ، معلمان ، نظافتچیان ، کارکنان خرده فروشی ، نیروهای پلیس و نیروهای دفاعی و بسیاری دیگر که با دلسوزی و حرفه ای به بحران پاسخ داده اند ، قدرت و الهام گرفته ایم.”

استرالیا 27676 مورد ویروس کرونا و 907 مورد مرگ ناشی از عفونت ویروسی را ثبت کرده است. طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز ، آمار جهانی 52،681،305 مورد و 1،292،279 مرگ است.

موریسون گفت استرالیا موفق ترین ملت چند فرهنگی روی زمین است و “در این دیوالی ، من از همه کسانی که این سنت را به سواحل ما آورده اند ادای احترام می کنم”.

“بله ، ما امسال تاریکی را دیده ایم ، اما نور در حال غلبه بر آن تاریکی است. نوری در پیش است و امید وجود دارد. گرمترین درودها به هرکسی که جشن دیوالی را جشن می گیرد ، جشن نورهاست. این یک لحظه ویژه برای افراد با اعتقادات مختلف است ، “موریسون در پیام خود گفت.

از دیگر سیاستمداران که سلام خود را عرض کردند ، رهبر مخالفان آنتونی آلبانیز است که گفت امیدوار است سال آینده مردم بتوانند جشن نورها را با هم جشن بگیرند.

آلبانیس گفت: “من برای همه شما جشنواره دیوالی شگفت انگیزی آرزو می کنم. به عنوان جشن پیروزی نور بر تاریکی ، بهترین پادزهر مورد استقبال و به موقع عدم اطمینان است که ما را احاطه کرده است.” واقعیت های همه گیر ویروس کرونا ، با وجود این حتی در میان همه این آشفتگی ها ، دیوالی به عنوان بیانگر چشمگیر سنت و معنویت ، اخلاص و ایمان شما قد برافراشته است. ”

آلبانی گفت: “من با کسانی که قادر به بازگشت به خانه های اجدادی خود نیستند و کسانی که امسال نمی توانند در کنار خانواده های خود جشن بگیرند همدردی می کنم.”

در استرالیا بیش از 7،00،000 نفر هندی الاصل زندگی می کنند ، در حالی که مهاجران هندی منبع اصلی شهروندان جدید استرالیا هستند که بیش از 28،000 شهروند هند در سال گذشته شهروند استرالیا شده اند.

در همین حال ، نخست وزیر روز جمعه سیاست ملی واکسیناسیون برای استرالیایی ها را اعلام کرد و گفت دولت واکسیناسیون سالمندان و افراد به ویژه در معرض ویروس را در اولویت قرار خواهد داد.

موریسون در جمع خبرنگاران در کانبرا گفت: “سیاست ملی واکسیناسیون مشترک المنافع امروز توسط کابینه ملی تأیید شد.”

وی گفت: “این نشانه دیگری است كه نشان می دهد ما به عنوان یك كشور در تلاش هستیم كه خود را آماده كنیم تا بتوانیم واكسن ها را در زمان آماده شدن در سراسر كشور منتشر و تجویز كنیم.”

نخست وزیر همچنین اعلام کرد که همه ایالت ها و سرزمین ها ، به استثنای استرالیای غربی ، توافق کرده اند که مرزهای داخلی تا کریسمس را دوباره باز کنند.