پوشپا کمال دهال: نخست وزیر نپال احتمالا در 28 آوریل سفر سه روزه به هند را آغاز خواهد کرد.

منابع آگاه با توسعه ANI تأیید کردند که نخست وزیر نپال پوشپا کمال داهال با نام مستعار پراچاندا احتمالاً در 28 آوریل از هند بازدید خواهد کرد.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه نپال و دبیرخانه نخست وزیر، این تاریخ توسط هند به دولت نپال پیشنهاد شده است.

یکی از مقامات دبیرخانه نخست وزیری به ANI تأیید کرد: “در صورتی که وضعیت سیاسی نپال در روزهای آینده عادی بماند، نخست وزیر یک سفر 3 روزه به هند را آغاز خواهد کرد. این اولین سفر بین المللی او (از زمانی که نخست وزیر نپال شد) خواهد بود. بار دوم)”

این مقام همچنین اعلام کرد که تاریخ سفر نخست وزیر تا یک هفته دیگر به طور رسمی از سوی دو کشور اعلام خواهد شد.

یکی از مقامات دبیرخانه نخست وزیری به ANI گفت: “نخست وزیر همچنین تاریخ های سفر خود را با وزیر جدید امور خارجه به همراه سایر مقامات مطرح کرد. وزارت امور خارجه پیشنهاد کرده است که نخست وزیر از 28 آوریل سفر کند.”

پوشپا کمال دهال نخست وزیر پیش از این پس از تصدی نخست وزیری دو بار به هند سفر کرده بود.

در سال 2008، داهال پس از شرکت در مراسم اختتامیه المپیک پکن از هند دیدن کرد. در سال 2016، در اولین سفر رسمی خود به این کشور، بار دیگر از دهلی نو بازدید کرد. به گفته مقامات وزارت امور خارجه، بحث در مورد مسیرهای هوایی از طریق Bhairahawa، پروژه های برق آبی، و راه آهن کاتماندو – Raxaul، از جمله موارد دیگر است. ، روی میز هستند.

دو روز پیش، S Jaishankar، وزیر امور خارجه نپال، انتصاب وزیر خارجه جدید نپال را به NP Saud تبریک گفت.

جیشانکار در توییتر نوشت: “انتصاب HENP سعود به عنوان وزیر امور خارجه نپال را تبریک می گویم. مشتاقانه منتظر همکاری برای تقویت شراکت چند جانبه خود باشید. با آرزوی موفقیت در سمت جدید شما.”

به گفته منابع، پوشپا کمال دهال، نخست وزیر و شیر بهادر دیوبا، رئیس کنگره، روز شنبه برای انتخاب سعود به عنوان وزیر خارجه جدید کشور به توافق رسیدند.

NP Saud در سال 2014 وزیر آبیاری دولت تحت رهبری سوشیل کویرالا بود.

به گزارش کاتماندو پست، نخست وزیر داهال در یک ماه و نیم گذشته مسئولیت وزارت خارجه را برعهده داشت که به عنوان بخشی از توافقنامه تقسیم قدرت به کنگره واگذار شد.

در همین حال، دهال برای هشتمین بار کابینه خود را گسترش داد و یک وزیر خارجه و یک وزیر حمل و نقل را معرفی کرد.

بر اساس اعلام دفتر رئیس جمهور، داهال نارایان پراساد سعود، رهبر کنگره نپالی را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرد و ناندا چاپای به عنوان وزیر زیرساخت های فیزیکی و حمل و نقل سوگند یاد کرد.

هر دو وزیر در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری در کاتماندو سوگند خود را برای پست و محرمانه بودن ادا کردند.

پیش از این، در 31 مارس، نخست‌وزیر پراچاندا پس از هفته‌ها وقفه، کابینه را ترمیم کرد و تنها توانست 11 وزیر را که شامل یک وزیر دولتی نیز می‌شد، معرفی کند.

شکاف درون حزبی کنگره نپالی به دلیل تاخیر در گسترش کابینه مقصر شناخته شده است، زیرا 10 حزب در هیئت ائتلاف حضور دارند و خواسته های فردی خود را مطرح کرده اند.

در چهار ماه پس از تشکیل دولت، نخست وزیر نپال مجبور شد دو بار به دنبال رأی اعتماد و انجام 8 تغییر کابینه باشد. با این حال، تمام پورتفولیوها نمی توانند تخصیص داده شوند.

دهال با حمایت 10 حزب در رای اعتماد 20 مارس، که به عنوان بخشی از ائتلاف حاکم راه اندازی شده اند، روز جمعه موفق شد 5 حزب دیگر را نیز در اختیار بگیرد.

علیرغم پر کردن اکثر وزارتخانه ها، نخست وزیر دهال همچنان وزارت حقوق، دادگستری و امور پارلمانی را در اختیار دارد. وزارت جنگل و محیط زیست؛ وزارت بهداشت و جمعیت و وزارت جوانان و ورزش.