پرزیدنت ترامپ پس از طرح س questionsالاتی در زمینه تأمین ، قرار است فرمان واکسن را امضا کند

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ قصد دارد سه شنبه فرمانی با هدف اعطای اولویت دسترسی آمریکایی ها به برخی واکسن ها صادر کند ، اما با سوالاتی روبرو شد که آیا کاخ سفید فرصتی را برای تأمین دوزهای کافی در ماه های آینده از دست داده است؟

در همین حال ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن انتصابات و نامزدهای خود را برای تیم بهداشتی خود اعلام می کند در حالی که با وجود امتناع ترامپ از قبول امتیاز ، همچنان به روند انتقال ادامه می دهد.

با پیش بینی انتظار می رود که مایه کوبی های Covid-19 طی چند روز در ایالات متحده آغاز شود ، رئیس جمهور معزول میزبان آنچه کاخ سفید “اجلاس واکسن” می نامد ، خواهد بود تا توسعه سریع آنها را تشویق کند و جزئیات روند کار را شرح دهد.

این رویداد به دنبال انبوه اخبار مثبت مربوط به واکسن ها ، از جمله نهادهای نظارتی ایالات متحده ، ایمن سازی Pfizer-BioNTech – که انگلیس از روز سه شنبه آغاز به کار کرد – را در یک سند توجیهی ایمن و م effectiveثر خواند.

این سند علاوه بر این انتظارات را دارد که به زودی به فایزر تصویب اضطراری در ایالات متحده داده شود ، جلسه ای با موضوع در روز پنجشنبه برگزار می شود.

جلسه ای در مورد تأیید اضطراری برای نامزد واکسن شرکت آمریکایی Moderna برای 17 دسامبر برنامه ریزی شده است.

همزمان با افزایش اوج ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده و ایالت ها ، در پاسخ به آن ، سطح متفاوتی از بسته شدن را بازگرداند ، این واکسن ها امید یک کشور خسته و غمگین از بالاترین میزان تلفات همه گیر در جهان را فراهم کرده است.

روز دوشنبه ، اکثریت قریب به اتفاق ساکنان کالیفرنیا در محاصره قفل قرار گرفتند و 33 میلیون نفر را تحت دستور ماندن در خانه قرار دادند.

در این میان ، آماده سازی های پیچیده ای در سراسر زنجیره تأمین در حال انجام است تا بتواند به سرعت واکسن ها را در دمای خنک مورد نیاز تحویل دهد.

اما در حالی که ترامپ تلاش کرده است برای تولید واکسن و در دسترس بودن نهایی آن اعتبار کسب کند ، روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که کاخ سفید فرصتی را برای جلوگیری از خرید دوزهای بیشتر Pfizer در تابستان از دست داده است.

دولت آمریكا 100 میلیون دوز واكسن Pfizer را پیش خرید كرده است كه دو نوبت برای هر فرد دوز لازم دارد.

تایمز گزارش داد ، کاخ سفید تمایلی به تمدید این امر در تابستان – قبل از آزمایش های مرحله آخر نشان داد که 95 درصد موثر است – فایزر معاملات خود را با سایر کشورها منعقد کرد.

“تعداد کافی”
این گزارش این س theال را مطرح کرد که آیا ایالات متحده در پایان سه ماهه دوم سال 2021 دوزهای کافی برای کل مردم خواهد داشت یا دولت انتظار دارد؟

مقامات ارشد دولت این گزارش را نادرست خوانده و خاطرنشان كرده اند كه واكسن های امیدواركننده دیگری نیز به ویژه از Moderna در دست تولید است.

مذاکرات با Pfizer نیز ادامه دارد و روز سه شنبه دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca اولین سازندگان واکسن Covid بودند که نتایج آزمایش بالینی مرحله نهایی را در یک مجله علمی منتشر کردند.

“اما ما کاملاً مطمئن هستیم که دوزهای واکسنی را که برای آنها قرارداد بسته ایم دریافت خواهیم کرد و تعداد کافی از دوز را برای واکسیناسیون همه آمریکایی هایی که مایل به آن هستند قبل از پایان سه ماهه دوم 2021 خواهیم داشت ،” به شرط ناشناس ماندن گفت.

Pfizer و Moderna قصد ندارند در “اجلاس واکسن” بعد از ظهر روز سه شنبه شرکت کنند ، اما کاخ سفید می گوید این به این دلیل است که یک مقام عالی نظارتی در آنجا حضور خواهد داشت ، که می تواند تضاد منافع باشد.

مشخص نیست که اگر دستورالعمل اولویت بندی آمریکایی ها که ترامپ قصد دارد در آن رویداد امضا کند ، چه تأثیری خواهد داشت.

بخش دیگری از این دستورالعمل ممکن است عملی تر باشد زیرا انتظار می رود فرآیندی برای چگونگی کمک به کشورهای دیگر که به واکسن نیاز دارند ، بیان شود.

یک مقام ارشد دولت ، دستورالعمل اجرایی را “حصول اطمینان از دسترسی به واکسن های Covid-19 دولت ایالات متحده” و “تأیید مجدد تعهد رئیس جمهور به آمریکا” توصیف کرد.

در حالی که انگلیس به سرعت در مورد تأیید و توزیع واکسن Pfizer پیش رفته است ، ایالات متحده احتمالاً عقب است.

وزیر بهداشت آمریکا الکس آذر گفته است که انتظار دارد توزیع ظرف چند روز پس از جلسه تنظیم مقررات روز پنجشنبه ، با دارا بودن اولین دوزها برای افراد دارای اولویت ، امکان پذیر باشد.

وی انتظار دارد ایالات متحده 40 میلیون دوز واکسن Pfizer و Moderna در ماه دسامبر در دسترس داشته باشد – برای 20 میلیون نفر کافی است.

توزیع در حالی صورت خواهد گرفت که کشور رهبری را تغییر می دهد ، و بایدن در 20 ژانویه سوگند یاد می کند حتی اگر ترامپ ، که بارها از اهمیت ویروس کاسته است ، ادعاهای بی اساس تقلب در انتخابات را ادامه می دهد.