پایگاه دریایی روسیه در سودان می تواند همکاری خود را با هند در منطقه هندو-اقیانوس آرام گسترش دهد

روسیه اعلام کرده است که برای ایجاد پایگاه نیروی دریایی در سودان با سودان پیمان بسته است و این می تواند امکان همکاری با هند در اقیانوس هند غربی را ایجاد کند.

نیروی دریایی هند و روسیه همکاری در منطقه هندو-اقیانوس آرام را افزایش داده اند – دو تمرین امسال در منطقه اقیانوس هند شرقی شامل تمرینات همزمان با روز نیروی دریایی در 4 تا 4 دسامبر. این دو نفر قصد دارند در اجلاس سالانه بعدی پیمان تدارکات متقابل را برای نیروی دریایی خود امضا کنند.

هند علاوه بر تلاش برای افزایش در ماداگاسکار و کومور ، از طریق گسترش روابط با موریس و سیشل و سایر کشورهای شرق و جنوب آفریقا حضور خود را در اقیانوس هند غربی و جنوبی افزایش داده است.

پیش نویس توافق نامه منتشر شده توسط روسیه فقط برای تدارکات و پایگاه تعمیر در دریای سرخ در حال حاضر فراهم می کند. با این حال ، نیروی دریایی مجاز است تا 300 کارمند نظامی را در آنجا مستقر کند – برای تأمین چهار کشتی جنگی ، با انرژی منظم و هسته ای ، کافی است.

اگرچه در حال حاضر یک مرکز پشتیبانی تدارکاتی برای روسیه در سودان است ، اما احتمالاً هدف توسعه یک پایگاه کامل نیروی دریایی است. این قرارداد برای 25 سال با پیش بینی 10 ساله با رضایت مشترک است.

روسیه محل اسکان ، انبارها ، تأسیسات نگهداری نیروی دریایی و اسکله ها را برای اسکان چهار کشتی جنگی از جمله شناورهای هسته ای و یک پادگان 300 نفری روسیه احداث خواهد کرد. به عنوان بخشی از این توافق نامه ، روسیه پوشش ضد هوایی پایگاه خود و سودان را فراهم خواهد کرد دارایی های دریایی در بندر سودان.

بدیهی است که تلاش برای بازگرداندن حضور نیروی دریایی روسیه در منطقه شمال آفریقا است ، که پس از جنگ سرد خالی شد (در طی آن حضور نظامی شوروی در یمن جنوبی و اتیوپی وجود داشت).

روسیه با افزایش حضور نظامی خود در سوریه از سال 2015 ، تأسیسات دریایی خود را در طرطوس در شرق مدیترانه به طور قابل توجهی ارتقا داده است. این پایگاه در سودان با امکان پیش بینی نفوذ دریایی روسیه در امتداد خطوط حمل و نقل دریای سرخ و اقیانوس هند ، در آن طرف کانال سوئز حضور دارد – که در حال حاضر دسترسی نیروی دریایی روسیه فقط از آن است. سواحل اقیانوس آرام.

رولف ولبرتس ، سفیر سابق آلمان در سودان که همچنین به عنوان رئیس دفتر اطلاعات ناتو در مسکو خدمت کرده است ، به رسانه برجسته آلمان DW گفت: “روسیه خود را به عنوان یک بازیکن درست در نقطه ای در این منطقه مهم جهان تعریف می کند.”