پالایشگاه های نفتی ایالات متحده سود تبدیل روغن آشپزخانه به گازوئیل را می دانند

HOUSTON: بسیاری از مشاغل شرط بندی می کنند که اتومبیل ها و کامیون های برقی و هیدروژنی نقشی اساسی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بازی کنند. اما برخی از شرکت های نفتی امیدوارند که بوی بد روغن زباله های رستوران و کشتارگاه ها نیز بدست آید.

شرکتهایی که نفت خام را به سوخت پالایش می کنند ، به طور فزاینده ای از چنین ضایعات خالصی برای تولید نسخه تجدیدپذیر گازوئیل استفاده می کنند که می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را از کامیون ها ، اتوبوس ها و تجهیزات صنعتی به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، بدون اینکه خانواده ها و مشاغل اقتصادی بخواهند در وسایل نقلیه جدید گران قیمت و تجهیزات کارخانه سرمایه گذاری کنند. فیلیپس 66 ، ماراتون ، HollyFrontier و چندین پالایشگاه دیگر تقریباً 2 میلیارد دلار برای بازپساخت پالایشگاه ها برای تولید سوخت در چهار سال آینده هزینه می کنند.

دیزل تجدیدپذیر سالهاست که وجود دارد و تولید آن اگرچه در مقایسه با نمونه سوخت فسیلی بسیار ناچیز است ، اما به طور مداوم رشد کرده است زیرا دولت فدرال و کالیفرنیا مشوق هایی را برای ساخت و فروش آن به شرکت ها ارائه می دهند. این پشتیبانی باعث جذابیت بیشتر سوخت در تصفیه خانه های تصفیه کننده روغن در طی همه گیر شدن بیماری شده است ، در حالی که تقاضا برای سوخت دیزل ، بنزین و سوخت جت به دلیل رانندگی و سفر کمتر مردم کاهش یافته است.

تولید گازوئیل تجدید پذیر امسال تقریباً 7 درصد افزایش یافته است. به گفته S&P Global Platts ، یک شرکت تحقیقاتی در زمینه انرژی ، در صورت ادامه روند فعلی ، پالایشگاه ها می توانند تا سال 2025 به میزان 3.8 میلیارد گالن گازوئیل تجدید پذیر یا بیش از 5 درصد از کل تولید دیزل در سال گذشته تولید کنند.

کوری لاوینسکی ، مدیر سوخت های زیستی جهانی در S&P Global Platts ، گفت: “دیزل تجدید پذیر یک قطعه طلایی است.” “در زمانی که بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند ، ما این فرصت بزرگ را داریم که شرکت ها برنامه های بلند پروازانه ای را برای ایجاد ظرفیت دیزل تجدیدپذیر اعلام می کنند.”

“سوزاندن گازوئیل تجدید پذیر بین 50٪ تا 80٪ کمتر از گازوئیل معمولی تولید گازهای گلخانه ای می کند”

– آلودگی کمتر

برخی از روسای شرکتهای تصفیه روغن معتقدند که با تلاش دولتها برای کاهش چشمگیر استفاده از سوختهای فسیلی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی ، گازوئیل تجدیدپذیر می تواند به آنها کمک کند تا سودآوری خود را حفظ کنند – فرایندی که در اروپا در حال انجام است و می تواند در ایالات متحده در حین بایدن تسریع شود. مدیریت.

گازوئیل تجدید پذیر به چند دلیل جذاب است. این می تواند بدون نیاز به مخلوط شدن با گازوئیل معمولی در موتورهای دیزلی موجود مورد استفاده قرار گیرد – این بزرگترین مزیت آن نسبت به بیودیزل و اتانول است که از مواد آلی نیز ساخته می شوند اما به طور کلی بدون مخلوط شدن با فرآورده های نفتی قابل استفاده نیستند. گازوئیل تجدید پذیر ، مانند بیودیزل ، از مواد زائد کشاورزی و چربی های حیوانی تولید می شود ، اما فرآوری آن به گونه ای متفاوت انجام می شود که از نظر شیمیایی با گازوئیل معمولی نفت یکسان است.

افرادی که گازوئیل می خرند حتی ممکن است ندانند که از گازوئیل تجدید پذیر استفاده می کنند زیرا پمپ ها می توانند از عهده آن برآیند ، گازوئیل بر پایه روغن یا ترکیبی از این دو و به طور معمول هیچ برچسب خاصی ندارند.

“این می تواند بدون نیاز به مخلوط شدن با دیزل معمولی در موتورهای دیزلی موجود مورد استفاده قرار گیرد – این بزرگترین مزیت آن نسبت به بیودیزل و اتانول است.”

– مزیت دیزل تجدیدپذیر

سوزاندن گازوئیل تجدید پذیر بین 50 تا 80 درصد تولید گازهای گلخانه ای کمتر از گازوئیل معمولی ایجاد می کند ، بسته به اینکه از چه مواد اولیه ای برای تولید سوخت استفاده می شود. و پالایشگاه های نفت می توانند با چند نسخه پیشرفته ، دیزل تجدیدپذیر بسازند.

دولت ها مشوق های مالی قابل توجهی را برای تصفیه خانه ها برای تصفیه خانه ها در نظر گرفته اند. به عنوان مثال ، در کالیفرنیا ، پالایشگاه ها می توانند برای تولید گازوئیل تجدید پذیر از طریق برنامه های فدرال و ایالتی ، 4 دلار در هر گالن درآمد کسب کنند. انگیزه ها جذابیت دو طرفه خاصی دارند: دموکرات ها گازوئیل تجدید پذیر را راهی برای کاهش انتشار می دانند و جمهوری خواهان آن را دوست دارند زیرا به پالایشگاه های نفت و کشاورزان و سایر منافع کشاورزی کمک می کند.

گازوئیل تجدیدپذیر در شرایطی که صنعت نفت و گاز با فشار روبرو است ، کارخانه های پالایشگاه ها را در اروپا و آمریکای شمالی تعطیل می کنند. رویال هلند شل اخیراً اعلام کرد که پس از عدم یافتن خریدار ، پالایشگاه خود را در کانوست ، لوئیزیانا تعطیل می کند و ماراتون پترولیوم قصد دارد دو کارخانه را در کالیفرنیا و نیومکزیکو تعطیل کند.

دیزل تجدیدپذیر در حال حاضر نقش بزرگی برای برخی مشاغل بازی می کند. والرو ، بزرگترین پالایشگاه مستقل کشور ، گزارش داد که درآمد عملیاتی آن از گازوئیل تجدید پذیر در سال گذشته سه برابر شده است و در سه ماهه سوم به 184 میلیون دلار رسیده است. این یک سود بزرگ است با توجه به اینکه این شرکت ضرر کلی 464 میلیون دلاری را برای سه ماهه گذشته گزارش کرده است.

والرو 40٪ از هزینه های خود را برای پروژه های رشد در سال جاری و در کنار گازوئیل تجدیدپذیر متعهد شده است ، که این کار را از طریق یک سرمایه گذاری مشترک در لوئیزیانا به نام Diamond Green Diesel انجام می دهد. انتظار می رود تولید سوخت تا سال 2022 به 675 میلیون گالن در سال افزایش یابد ، در حالی که اکنون 275 میلیون گالن است. این شرکت همچنین در حال بررسی کارخانه ای در تگزاس است.

با وجود این خوش بینی ، برخی از مدیران نفت نگران این هستند که در سالهای آینده گازوئیل تجدیدپذیر به دیواره برخورد کند.

CVR انرژی ، که دو پالایشگاه را در غرب میانه اداره می کند ، در یک و به طور بالقوه دو تأسیسات گازوئیل تجدید پذیر سرمایه گذاری می کند تا به رعایت مقررات فدرال کمک کند.

اما مدیر اجرایی آن ، دیوید لامپ ، گفت که نقش دولت در یارانه دادن به گازوئیل تجدیدپذیر باعث شده است که این یک تجارت ذاتاً بی ثبات باشد. مشوق های فدرال و ایالتی می توانند این صنعت را به تولید سوخت بیشتر از میزان مورد نیاز ترغیب کنند. در طرف مقابل ، او نگران است که کنگره یا کالیفرنیا بتوانند به طور ناگهانی مشوق ها را بکشند.

لامپ گفت: “یكی از این یارانه ها را بردارید و در حال شکستن هستید.” “با توجه به وضعیت کسری دولت فدرال ، برخی از این موارد باید بسیار سخت بررسی شوند.”

نگرانی دیگر این است که هرچه تعداد بیشتری از پالایشگاه ها به این تجارت بپردازند ، یافتن چربی آشپزخانه کافی و چربی حیوانی برای آنها دشوارتر می شود.

کورت بارو ، معاون رئیس IHS Markit ، یک شرکت تحقیق و مشاوره در زمینه انرژی ، گفت: “محدودیت واقعی در مورد گازوئیل تجدیدپذیر در دسترس بودن مواد اولیه است.”

اما جرمی باینز ، رئیس Neste US ، واحد آمریکایی یک شرکت انرژی فنلاندی ، خوش بینانه تر است. وی انتظار دارد كه شركتهای بزرگی مانند آمازون ، والمارت و یو پی اس در هنگام كاهش انتشار كربن در ناوگان كامیون خود ، استفاده از سوخت را افزایش دهند.

وی گفت: “حتی اگر می خواهید 100٪ الكتریكی مصرف كنید ، دیزل تجدید پذیر تنها چیزی است كه قابل استفاده و مقیاس پذیر است.”

نست اویج دو بازار بزرگ خود ، اروپا و آمریکای شمالی را از پالایشگاه های سنگاپور ، هلند و فنلاند تأمین می کند و به دنبال یافتن یا ساخت کارخانه دیگری در ایالات متحده است. این شرکت از ده ها هزار رستوران در سراسر جهان ، از جمله در ایالات متحده ، چربی جمع می کند ، سپس آن را با مواد زائد از سراسر جهان در پالایشگاه های خود مخلوط می کند. سوخت پس از پردازش به گازوئیل تجدید پذیر ، به سراسر جهان از جمله به کالیفرنیا و اورگان ارسال می شود. یکی از مشتریان آن اوکلند است که از سوخت وسایل نقلیه شهری استفاده می کند.

شرکت هایی مانند نسته ناوگان کامیون را برای جمع آوری چربی رستوران در اواخر شب هنگامی که ترافیک کم است و بعد از صرف غذا به خانه می روند می فرستند بنابراین آنها مجبور نیستند ببینند که پسماندهای آشپزخانه چه می شود. رانندگان به کوچه پس کوچه ها می کشند و چربی ها را با شیلنگ های خلاuum می مکند یا از بازوهای مکانیکی ظروف زباله را بلند می کنند و آنها را در کامیون های خود خالی می کنند.

محققان ، کشاورزان و برخی از دوستداران محیط زیست مدتهاست که در تلاشند تا سوختهای تجدیدپذیر را با موفقیت های مختلف ، به بخش بیشتری از مخلوط انرژی کشور تبدیل کنند. در زمان دولت جورج دبلیو بوش ، زمانی که قیمت نفت به سرعت در حال افزایش بود ، اتانول در سیاست انرژی فدرال نقش اساسی داشت. اما این سوخت از محبوبیت کمتری برخوردار شد زیرا حفاری شیل باعث تولید بیشتر روغن داخلی شد و دانشمندان دریافتند که پاکسازی زمین و پرورش محصول برای سوخت های زیستی همیشه از نظر محیط زیست مناسب نیست.

طرفداران گازوئیل تجدید پذیر می گویند که این مزیت نسبت به اتانول دارای مزایای زیادی است ، به ویژه هنگامی که از زباله هایی ساخته شود که در غیر این صورت به محل های دفن زباله ریخته می شوند.

ثروت برای گازوئیل تجدیدپذیر در سال 2011 وقتی کالیفرنیا استاندارد سوخت کم کربن خود را تصویب کرد ، که به کاهش شدید انتشار کربن از حمل و نقل نیاز داشت ، خوش درخشید. بر اساس این سیستم ، تولیدکنندگان سوخت های کم کربن مانند برق برای وسایل نقلیه الکتریکی ، هیدروژن و گازوئیل تجدید پذیر می توانند اعتباراتی را به تولید کنندگان سوخت های پر کربن بفروشند. در حال حاضر یک گالن گازوئیل تجدید پذیر می تواند حدود 1.50 دلار درآمد کسب کند. (برنامه های فدرال به ازای هر گالن 2.50 دلار به پالایشگاه هایی که گازوئیل تجدید پذیر می کنند ، تأمین می کنند.)

اورگان و بریتیش کلمبیا نیز سیستم های مشابهی را در پیش گرفته اند و برنامه ریزی شده است که کانادا یک استاندارد ملی سوخت پاک را در سال 2022 آغاز کند. کلرادو ، آیووا ، نیویورک ، داکوتای جنوبی و چندین ایالت دیگر نیز در حال بررسی اقدامات سوخت کم کربن هستند.

بارو از IHS Markit گفت ، این خبر خوبی برای پالایشگاه هایی است که در طی همه گیری تلاش می کنند سود خود را بدست آورند و نگران آینده خود در یک اقتصاد کم کربن هستند. “گازوئیل تجدید پذیر راهی است که صنعت پالایش می تواند با سرمایه گذاری نسبتاً متوسط ​​بازده خوبی داشته باشد و این راهی برای شرکت آنها در کربن زدایی است.”