“وزیر قانون شکست خورده”: مخالفان پس از کناره گیری کایرن ریجیجو از وزارت قانون به شدت به شدت واکنش نشان دادند.

احزاب اپوزیسیون، از جمله کنگره، کیرن ریجیجو را که روز پنجشنبه از وزارت حقوق به وزارت نسبتا پایین‌تر علوم زمین منتقل شده بود، انتقاد کردند و او را «وزیر قانون شکست خورده» نامیدند. در یک تحول ناگهانی، کایرن ریجیجو از وزارت قانون خارج شد و آرجون رام مگوال جایگزین او شد.

در بیانیه کوتاهی از راشتراپاتی باوان آمده است که رئیس جمهور دروپادی مورمو، طبق توصیه نخست وزیر نارندرا مودی، اوراق بهادار خود را بین وزرای شورای وزیران اتحادیه تخصیص داده است.

در این بیانیه آمده است: “کارنامه وزارت علوم زمین به شری کیرن ریجیجو اختصاص داده می شود.”

مانیکام تاگور، نماینده کنگره، ریجیجو را که به طور معمول علیه سیستم انتصابات قضایی کالج بود، به عنوان “وزیر قانون شکست خورده” توصیف کرد در حالی که وکیل کهنه کار و نماینده راجیا سبها، کاپیل سیبال، گفت که درک علم پشت قوانین آسان نیست.

تاگور در توییتی گفت: “وزیر قانون شکست خورده حرکت می کند… در علوم زمین چه کاری می تواند انجام دهد؟ امیدواریم که آرجون رام میگوال به عنوان وزیر قانون به شیوه ای محترمانه عمل کند.”

« بازگشت به داستان های توصیه


سیبال، وزیر سابق حقوق، گفت: “نه قانون، اکنون وزیر علوم زمین. درک علم پشت قوانین آسان نیست. اکنون (او) سعی خواهد کرد با قوانین علم دست و پنجه نرم کند. موفق باشید دوست من! ” رهبر شیو سنا (UBT) به رهبری Uddhav Thackeray و پریانکا چاتورودی، نماینده راجیا سبها، در مورد دلایل احتمالی انتقال ریجیجو به وزارت علوم زمین صحبت کردند و نمی‌دانستند که آیا حکم اخیر دادگاه عالی در مورد ماهاراشترا دلیلی است یا خیر. “آیا به دلیل شرمساری قضاوت ماهاراشترا است؟ یا تحقیقات Modani-SEBI؟” چاتورودی در توییتی پرسید.

دادگاه عالی در یک حکم متفق القول در مورد دسته ای از دعاوی مربوط به بحران سیاسی که منجر به سقوط دولت ماها ویکاس آغادی به رهبری اودهاو تاکرای در ماهاراشترا در پی شورش یک جناح شیو سنا به رهبری اکنات شینده در سال 2022 شد، گفت. ارتباط ابراز نارضایتی در میان برخی از MLAها برای فرماندار کافی نیست تا برای آزمون طبقه درخواست کند.

در جلسه 11 مه، دادگاه عالی اعلام کرد که استاندار نمی تواند وارد عرصه سیاسی شود و آزمون کف ابزاری برای تصمیم گیری در مورد اختلافات درون حزبی نیست.

با این حال، دادگاه عالی اعلام کرد که فرماندار وقت، باگات سینگ کوشیاری در فراخوانی شینده برای تشکیل دولت حق داشت زیرا تاکری قبل از آزمون کف استعفا داده بود.

ریجیجو در 7 ژوئیه 2021 به عنوان وزیر قانون منصوب شد. او پس از استعفای راوی شانکار پراساد، رهبر ارشد BJP، این سبد ارزنده را به دست آورد.