واکسن Covid-19 Pfizer-BioNTech: راهی که در انگلیس پیش رو است

لندن: دولت انگلیس توصیه تنظیم کننده داروی مستقل این کشور را در مورد تصویب واکسن Covid-19 Pfizer-BioNTech برای استفاده عمومی پذیرفته است.

در اینجا برخی از مراحل بعدی آورده شده است.


کی موجود خواهد شد؟ – فایزر روز چهارشنبه گفت تحویل واکسن به انگلیس را ظرف چند روز آغاز می کند.

وزیر بهداشت انگلستان ، مت هانكوك اعلام كرد كه عرضه “در اوایل هفته آینده” برای افراد آسیب پذیر آغاز می شود.

سرویس بهداشت ملی کشور (NHS) به دلیل اجرای برنامه واکسیناسیون گسترده طی هفته ها و ماه های بعدی متهم خواهد شد.

– چند دوز سفارش دارد؟ – این واکسن که 95 درصد در آزمایشات جهانی اثبات شده است ، به دو دوز با فاصله 21 روز نیاز دارد.

BioNTech و Pfizer اعلام کرده اند که انتظار دارند در سال 2020 تا 50 میلیون دوز در سال 2020 و در سال 2021 تا 1.3 میلیارد دوز در سراسر جهان تأمین کنند.

انگلیس در مجموع 40 میلیون پیش سفارش داده است و انتظار می رود برای شروع هفته آینده ، یک سری اولیه 800000 دریافت کند.

نهادهای نظارتی هنوز مجوز واکسن را در ایالات متحده که 100 میلیون دوز سفارش داده است و در اتحادیه اروپا که 300 میلیون سفارش دارد ، اعطا می کنند.

– چه کسی اولین بار آن را دریافت می کند؟ – مقامات بهداشتی انگلیس معیارهایی را برای تصمیم گیری در مورد دریافت واکسن Covid-19 تایید شده توسط افراد تعیین کرده اند.

جلوگیری از مرگ بیشتر و محافظت از کارکنان و سیستم های بهداشتی و درمانی از اولویت های اصلی هستند.

ساکنان خانه های مراقبت از سالمندان و مراقبان آنها اولین کسانی هستند که پس از آن 80 سال به بالا و کارکنان بهداشت و مراقبت در خط مقدم قرار می گیرند.

سایر افراد مسن و از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر در مرحله بعدی خواهند بود ، بقیه افراد پس از سن در اولویت قرار می گیرند.

در آمریكا ، یك هیئت سطح بالا از كارشناسان روز سه شنبه به طرحی مشابه رأی دادند كه كارگران مراقبت های بهداشتی و ساكنان مراكز مراقبت طولانی مدت را اول از همه درگیر می كنند.

– چالش ها چیست؟ – واکسن Pfizer-BioNTech موانع قابل توجهی در مورد حمل و نقل و ذخیره سازی ایجاد می کند.

باید در دمای 70- درجه سانتیگراد (-94 درجه فارنهایت) نگهداری شود ، دما بسیار سردتر از دمای استاندارد فریزر است.

این واکسن در سایت های BioNTech در آلمان و کارخانه Pfizer در Puurs ، بلژیک تولید و در محموله های حرارتی کنترل شده از دما که از یخ خشک استفاده می کنند ، حمل می شود.

پروفسور مونیر پیرمحمد ، از کمیسیون داروهای انسانی انگلستان که در مورد ایمنی محصولات دارویی توصیه می کند ، گفت که این ماده برای “یک دوره کوتاه مدت” در 2-8 درجه سانتیگراد پایدار است.

به گفته دولت ، این امکان را برای حمل و نقل و نگهداری منظم یخچال تا 5 روز در مراکز توزیع فراهم می کند.

ماه گذشته اعلام شد “اطمینان دارد که زنجیره تأمین سرد مورد نیاز … مشکلی ایجاد نخواهد کرد و تفاوتی با سرعت دریافت دوزهای انگلیس نخواهد داشت”.

– چگونه انگلستان ابتدا آن را تأیید کرد؟ – آژانس نظارتی داروها و محصولات بهداشتی و درمانی مستقل انگلیس (MHRA) از فرآیند “بررسی مجدد” برای ارزیابی واکسن در زمان ثبت از ژوئن استفاده کرد.

جون راین ، مدیر اجرایی MHRA روز چهارشنبه گفت: “ما ارزیابی علمی دقیق از تمام شواهد موجود در مورد کیفیت ، ایمنی و اثربخشی انجام داده ایم.”

“دانشمندان و پزشکان متخصص ما به طور خستگی ناپذیر ، شبانه روزی ، با دقت ، علمی ، محکم و دقیق با قرار دادن صدها صفحه و جدول داده ها ، بررسی متد داده ها را انجام دادند.”

پنی وارد ، استاد پزشکی دارویی در کالج کینگ لندن ، گفت که MHRA با مشورت گسترده تر ، مانند آژانس داروهای اروپایی (EMA) و سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، محدودیت کمتری دارد.

وی افزود که به MHRA “اجازه داده شده است که در مورد داده های موجود به عنوان بخشی از قرارداد طلاق انگلیس با 27 عضو اتحادیه اروپا تصمیمات یک جانبه اتخاذ کند”.

وی گفت: “برخلاف EMA (آژانس دارویی اروپا) ، آنها می توانند هنگام رفتن س questionsال کنند و سریعتر به عنوان یک آژانس پاسخ های خود را بدست آورند.”