هند و عربستان سعودی: نماینده عربستان گفت: روابط تعمیق و گسترش می یابد

دهلی نو: عربستان سعودی در هندوستان و عربستان سعودی در حال توسعه مشارکت امنیتی و دفاعی خود هستند و هر دو کشور اخیراً یک تمرین مشترک دریایی برای تقویت امنیت دریایی انجام داده اند.

“این دهه شاهد پیشرفت چشمگیری در روابط عربستان سعودی و هند بوده است. امروز ، روابط ما قوی است و همکاری استراتژیک ما در حال تعمیق است. از همکاری های انرژی ، امنیت و دفاع ، روابط تجاری در حال رشد تا همکاری های بهداشتی ، ماهیت این رابطه بسیار متنوع شده و امکان رشد گسترده را فراهم کرده است … ” دهلی و ریاض را دیدند که با هم کار می کردند. “شورای همکاری استراتژیک اقدامی مهم بود که باعث تحکیم روابط و تقویت همکاری بین هر دو کشور با امنیت و دفاع از بخشهای اصلی شد. در گذشته نه چندان دور ، هر دو کشور تمرینات مشترک دریایی را برای افزایش امنیت دریایی خود انجام داده اند. ”

نماینده عربستان سعودی که در دهه گذشته نقشی اساسی در پیشبرد روابط دو جانبه داشته است ، یادآور شد که هر دو کشور در چندین نوبت اهمیت مشارکت را نشان داده اند. وی گفت که سفر دولتی شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ، ولیعهد ، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع به هند در فوریه 2019 “راه را برای یک آینده مهم” هموار کرد.

“در این سفر شورای همکاری استراتژیک بین دو کشور به رهبری اعلیحضرت سلطنتی ولیعهد و نخست وزیر هند با پشتیبانی کمیته های وزیری که کل طیف روابط استراتژیک را پوشش می دهند اعلام شد.” وی افزود ، سفر نخست وزیر نارندرا مودی به عربستان سعودی در اکتبر 2019 با تحولات مهمی مانند امضای توافق نامه شورای همکاری استراتژیک بین عربستان سعودی و هند همراه بود.