هند می تواند تا سال 2025 با استفاده از فناوری دیجیتال 1 تریلیون دلار ارزش اقتصادی ایجاد کند: آمیتاب کانت

دهلی نو: مدیر عامل شرکت نیتی آایوگ ، آمیتاب کانت روز پنجشنبه گفت زیرساخت های دیجیتال برای عملکرد جامعه ضروری شده و هند می تواند با استفاده از فناوری دیجیتال تا سال 2025 یک تریلیون دلار ارزش اقتصادی ایجاد کند.

کانت خطاب به یک رویداد مجازی که توسط نهاد صنعتی FICCI سازماندهی شده است ، گفت که بیماری همه گیر COVID-19 انگیزه ای برای زیرساخت های دیجیتالی رو به گسترش است.

وی گفت: “زیرساخت های دیجیتال برای عملکرد جامعه ضروری شده است … هند می تواند تا سال 2025 با استفاده از فناوری دیجیتال 1 تریلیون دلار ارزش اقتصادی ایجاد کند.”

وی افزود که زیرساخت های دیجیتال در مقایسه با نیازهای زیرساخت های سنتی مانند برق و جاده به عنوان زیرساخت قابل توجهی ظاهر شده اند. کانت گفت ، برای هند افزایش زیرساخت های دیجیتال برای استفاده از فناوری مرزی در توسعه اقتصادی بسیار مهم است.

کانت گفت که دیجیتال آینده است و افزود که اگر هند می خواهد بخش اجتماعی یا بخش بهداشت را بهبود بخشد ، دیجیتالی شدن بسیار حیاتی است.

مدیر عامل شرکت Niti Aayog اشاره کرد که ارزش بازار جهانی الکترونیک 2 تریلیون دلار تخمین زده شده است و سهم هند در بازار جهانی الکترونیک از 1.3 درصد در سال 2012 به 3 درصد در 2018 رسیده است.

وی گفت: “این هنوز کوچک ارزیابی می شود. بنابراین ، دولت طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) را برای صنعت الکترونیک ارائه داد.”

کانت همچنین گفت که استفاده از این طرح ها و کمک به کل اکوسیستم برای صنعت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه هند در شاخص جهانی نوآوری (GII) در حال افزایش است ، گفت: بلافاصله نیاز به توسعه یک زنجیره تأمین محلی وجود دارد.