هند عملاً به اهداف اقدام آب و هوایی قبل از 2020 رسیده است: پراکاش جاوادکار

دهلی نو: وزیر محیط زیست ، جنگل و تغییرات اقلیمی اتحادیه ، پراکاش جاوادکار روز جمعه “پورتال دانش تغییر آب و هوا هند” را از طریق یک رویداد مجازی راه اندازی کرد که در آن وی گفت هند عملاً به اهداف اقدام آب و هوایی قبل از 2020 رسیده است.

“خوشحالم كه اطلاع دهم كه هند عملاً به اهداف عمليات # ClimateAction قبل از 2020 دست يافته است. اگرچه هند مسئول انتشار گازهاي تاريخي نيست ، هند تحت رهبري پويا نخست وزير نارندرا مودي جي در ClimateActionmoefcc جهان را رهبري مي كند” توییت کرد.

Javadekar با ابراز خوشحالی از راه اندازی پورتال وب ، گفت که پورتال “یک منبع اطلاعاتی تک نقطه ای” خواهد بود که اطلاعاتی را درباره ابتکارات مختلف آب و هوایی که توسط وزارتخانه های مختلف انجام شده است فراهم می کند تا کاربران بتوانند به وضعیت به روز شده در این ابتکارات دسترسی پیدا کنند.

براساس انتشاراتی که از طرف وزارت محیط زیست صادر شده است ، این پورتال اقدامات سازگاری و تخفیف بخشی را که توسط وزارتخانه های مختلف ردیف در یک مکان انجام می شود شامل اطلاعات به روز در مورد اجرای آنها ، ضبط می کند. پورتال دانش به انتشار دانش در بین شهروندان در مورد تمام اقدامات مهم دولت در سطوح ملی و بین المللی برای رسیدگی به موضوعات تغییر اقلیم کمک خواهد کرد.

هشت م componentsلفه اصلی موجود در پورتال دانش عبارتند از: نمایه اقلیمی هند ، چارچوب سیاست ملی ، اهداف NDC هند ، اقدامات سازگاری ، اقدامات تخفیف ، همکاری دو جانبه و چند جانبه ، مذاکرات بین المللی آب و هوا و گزارش ها و انتشارات.