هند با شکست دادن دلیل اتحادیه تجاری مورد حمایت خود در سال گذشته ، به یک بلوک تجاری مورد حمایت چین باخت

صادرات عمده تولید هند ممکن است سهم بازار خود را به یک بلوک تجاری آسیایی مورد حمایت چین از دست بدهد ، که نخست وزیر نارندرا مودی سال گذشته برای محافظت از منافع کشاورزان و صنایع محلی از آن دور شد.

به گفته اقتصاددانان ، برخی از 10 صادرات برتر هند مانند کالاهای مهندسی ، مواد شیمیایی ، دارویی و الکترونیکی به دلیل تعرفه های پایین تری که اعضای 15 کشور مشارکت اقتصادی منطقه ای برای تجارت بین خود دارند ، با فرسایش در سهم بازار روبرو هستند. برای قرار دادن موضوعات در چشم انداز ، محصولات مهندسی به تنهایی یک چهارم صادرات کالاهای کشور را تشکیل می دهند.

رپسبلومبرگ

آمیتندو پالیت ، محقق ارشد تحقیق در دانشگاه ملی سنگاپور ، تلفنی گفت: “در بخشهایی كه هند تا حدودی به زنجیره تأمین جهانی كمك می كند ، RCEP ضرر خواهد داشت.” “تحت RCEP ، هزینه تجارت کاهش خواهد یافت که یک مزیت بزرگ است.”

با شروع پیمان تجاری ، تعرفه حداقل 92٪ کالاهای مورد معامله در بین کشورهای شرکت کننده حذف خواهد شد. این بسیار گسترده تر از آنچه هند تحت FTAs ​​موجود با ژاپن ، کره جنوبی یا آسیان مرتکب شده است.

مودی از بزرگترین توافق تجارت آزاد جهان برای دلجویی از كشاورزان خارج شد و خروج از آن را به عنوان یك پیروزی برای فقیران هند معرفی كرد ، اما از زمان شیوع ویروس كرونا با كاهش بیشترین تولید ناخالص داخلی در بین اقتصاد بزرگ ، اوضاع نزولی شده است. هم اکنون RCEP در حالي است که زمينه را براي کاهش موانع تجاري براي کشورهاي عضو فراهم مي کند ، در زماني که همه گيري تجارت جهاني را با چالش مواجه مي کند.

برای اظهار نظر بلافاصله نمی توان با سخنگوی وزارت تجارت تماس گرفت.

پریانکا کیشوره ، رئیس اقتصاد آسیای جنوبی و جنوب شرقی آسیا در اقتصاد آکسفورد ، گفت: قوانین مشترک مبدا این اتحادیه را به مقصدی جذاب برای زنجیره های تأمین تبدیل می کند ، زیرا اعضای RCEP می توانند منابع خود را از داخل بلوک آسان تر کنند. یک پاسخ ایمیل

از سوی دیگر ، مطابق مقاله موسسه اقتصاد بین الملل پیترسون ، برای هند ، خروج منجر به از دست دادن 1.2٪ از تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده کشور در سال 2030 خواهد شد.

این امر باعث نگرانی صادرکنندگان در مورد برنامه های توسعه ای شده است که ممکن است به دلیل عدم دسترسی رقابتی به یک بازار بزرگ ضربه بزرگی وارد سازد.

شراد كومار ساراف ، رئیس فدراسیون سازمان صادرات هند ، بزرگترین گروه صادركنندگان هند ، گفت: “بسیاری از بخشها مایلند به كشورهای اتحادیه اروپا دسترسی پیدا كنند تا به بازار دسترسی پیدا كنند و قوانین مشترك منافع بزرگی است.”

از آنجایی که چین نقش بیشتری در تجارت آسیا ایفا می کند ، ساراف می گوید تنها دلجویی برای صادرکنندگان هند در جهان پس از RCEP معاملات تجارت آزاد پیشنهادی با اتحادیه اروپا ، انگلیس و ایالات متحده است – سه اقتصاد برترترین مقصد صادراتی هند .

کیشوره از اقتصاد آکسفورد گفت ، این امر همچنین ممکن است هند را مجبور کند تا سرانجام در مورد پیوستن به پیمان های چند جانبه دوباره فکر کند ، که در حال حاضر از موافقت نامه های دو جانبه اجتناب می کند.