هند باید شریک اصلی درگیر کردن چین از موضع قدرت باشد: آنتونی بلینکن

واشنگتن: آنتونی ، کارشناس امنیت ملی و سیاست خارجی ، معتقد است که هند و ایالات متحده با چالشی مشترک روبرو هستند که “چین به طور فزاینده ای” ابراز می دارد و دهلی نو باید یک شریک اصلی در تعامل با پکن باشد. بلینکن ، که می تواند گزینه احتمالی رئیس جمهور منتخب جو بایدن برای پست وزیر امور خارجه باشد.

بلینکن این اظهارات را در جریان یک برنامه اطلاع رسانی جامعه با هندی-آمریکایی ها که توسط کمپانی بایدن به مناسبت روز استقلال هند در 15 آگوست برگزار شده بود ، بیان کرد.

وی ادعا كرد كه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا با تضعیف اتحاد آمریكا ، ایجاد خلا در دنیا برای پر كردن چین ، و كنار گذاشتن ارزشهای آمریكایی و دادن چراغ سبز به پكن ، پایكردن دموكراسی در هنگ كنگ به چین در پیشبرد اهداف كلیدی استراتژیك كمك كرده است.

“ما یک چالش مشترک داریم که مقابله با یک چین با ادعای روزافزون در سراسر هیئت مدیره ، از جمله تجاوز به هند در خط کنترل واقعی ، اما همچنین استفاده از توان اقتصادی خود برای زورگویی دیگران و … به نفع خود ، نادیده گرفتن قوانین بین المللی برای منافع خود را پیش ببرد ، با ادعای ادعاهای بی اساس دریایی و سرزمینی که آزادی دریانوردی را در برخی از مهمترین دریاهای جهان تهدید می کند. ” دولت جو بایدن. ”

هند و چین از ماه مه در ایستگاه تلخی در خط کنترل واقعی (LAC) در شرق لاداخ درگیر هستند.

بلینکن ، که در آن زمان مشاور عالی سیاست خارجی معاون رئیس جمهور بایدن بود ، همچنین از اقدامات چین در هنگ کنگ به عنوان سرکوب حقوق مردم خود و دموکراسی در مستعمره انگلیس سابق یاد کرده بود.

بلینکن گفت: “ما باید به نوعی گام به عقب برداریم و با قرار دادن خود در موقعیتی قدرتمند شروع به کار کنیم که چین را درگیر کنیم تا روابط بیشتر از نظر ما پیش برود و نه از آنها.”

بلینکن سپس گفت: “هند باید یک شریک اصلی در این تلاش باشد.”

اگر بلینکن توسط رئیس جمهور منتخب بایدن مورد استفاده قرار گیرد و توسط کمیته روابط خارجی سنا تأیید شود ، وی جایگزین مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه بعدی خواهد شد.

“متاسفانه ، در حال حاضر تقریباً با هر معیار اصلی. موقعیت استراتژیک چین در نتیجه عدم موفقیت رهبری پرزیدنت ترامپ ، قوی تر و مقامات ما ضعیف تر است. ”

از همه مهمتر ، او ادعا كرد كه ترامپ دموكراسی در آمریكا را تضعیف كرده است.

وی گفت: “از بسیاری جهات ، همانطور كه ​​درمورد مقابله با چالشهایی كه چین به وجود می آورد ، می اندیشیم ، این تقریباً به قدرت آنها كمتر است و بیشتر به برخی از نقاط ضعف خودآزاری ما می رسد.”

“به بیان دیگر ، این مسئله در واقع در وهله اول مربوط به ماست ، یعنی رقابت اقتصاد و کارگران خودمان. قدرت دموکراسی و سیستم سیاسی خودمان ، نشاط اتحاد و مشارکت خودمان. و البته ادعای ارزشهای خود ما ، که همه آنها رئیس جمهور ترامپ برای تضعیف اقدامات زیادی انجام داده است. ”

روابط واشنگتن و پکن از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در حال نزول است. دو کشور همچنین در مورد مبادلات تجاری ، قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ ، محدودیت روزنامه نگاران آمریکایی ، رفتار با مسلمانان اویغور و اقدامات امنیتی در تبت با هم اختلاف نظر داشتند.

بلینکن در پاسخ به س fromال ریچارد ورما ، سفیر سابق ایالات متحده در هند ، که میزبان بحث و گفتگو بود ، گفت که بایدن به عنوان رئیس جمهور “در خود ما برای تجدید دموکراسی ، کار با شرکای نزدیک خود مانند هند ، تأیید ارزش های خود سرمایه گذاری خواهیم کرد ، و از این طریق چین را از موضع قدرت درگیر می کند. ”

“در زمان دولت اوباما-بایدن ، ما بسیار سخت تلاش کردیم تا هند را به عنوان یک عضو اصلی در استراتژی هند و اقیانوس آرام تاسیس کنیم. و این شامل نقش هند در همکاری با شرکای همفکر برای تقویت و حمایت از نظم مبتنی بر قوانین در هندو اقیانوس آرام است که در آن هیچ کشوری از جمله چین نمی تواند همسایگان خود را مصون از مجازات تهدید کند. ”

وی گفت: “این نقش باید حتی فراتر از منطقه به اندازه جهان گسترده باشد. ما در دولت بایدن طرفدار هند خواهیم بود تا در نهادهای بین المللی نقش اصلی را بازی کند و این شامل کمک به هند برای دستیابی به کرسی در شورای امنیت اصلاح شده سازمان ملل است. ”

وی افزود: “ما برای تقویت دفاع هند و همچنین افزودن توانایی های آن به عنوان یك شریک ضد تروریسم ، با هم همكاری خواهیم كرد.”

وی در پاسخ به س anotherال دیگری گفت: دولت بایدن هیچ تحملی در برابر تروریسم در جنوب آسیا نخواهد داشت.

وی گفت: “درمورد مسئله تروریسم ، به طور خاص ، ما در آسیای جنوبی یا هر جای دیگر تحمل تروریسم نداریم: از مرزها یا غیر اینها.”

بلینکن با بیان اینکه بایدن قهرمان روابط ایالات متحده و هند است ، گفته بود که معاون سابق رئیس جمهور چشم انداز روابط آمریکا و هند را دارد.

بلینکن با اشاره به بیانیه 2006 توسط بایدن مبنی بر اینکه تا سال 2020 آمریکا و هند باید نزدیکترین دوست باشند ، گفت که این اتفاق هنوز رخ نداده است ، اما بایدن آن را به واقعیت تبدیل می کند.

نیشا دسای بیسوال ، دستیار وزیر خارجه سابق در امور آسیای جنوبی و مرکزی ، دیگر سخنران این مراسم در ماه اوت بود.