هند ، کاردار پاکستان را احضار می کند ، اعتراض شدیدی را در مورد نقض آتش بس آغاز می کند ، هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان را محکوم می کند

دهلی نو: هند روز شنبه ، کاردار کمیسیون عالی پاکستان را احضار کرد و اعتراض شدیدی را در مورد نقض آتش بس غیرقابل پیش بینی توسط نیروهای پاکستانی در نتیجه منجر به کشته شدن چهار غیرنظامی بی گناه انجام داد و گفت که بسیار تأسف آور است که پاکستان یک مناسبت جشن را در هند انتخاب کرد برای برهم زدن صلح و انجام خشونت در جامو و کشمیر از طریق شلیک هماهنگ در طول دوره LoC.

در بیانیه ای ، وزارت امور خارجه گفت هند با هدف برخورد عمدی غیرنظامیان بی گناه توسط نیروهای پاکستانی ، با شدیدترین عبارات آن را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است که کاردار کمیسیون عالی پاکستان احضار شده و اعتراض شدیدی به دلیل نقض آتش بس غیرقابل پیش بینی توسط نیروهای پاکستانی ، در چندین بخش در امتداد خط کنترل (LoC) در جامو و کشمیر در 13 نوامبر ، منجر شده است. مرگ چهار غیرنظامی بی گناه و زخمی های جدی به 19 نفر دیگر.

در بیانیه آمده است: “جای تأسف است که پاکستان یک مناسبت جشن را در هند انتخاب کرد تا صلح را برهم بزند و از طریق شلیک هماهنگ در طول LoC با استفاده از سلاح های کالیبر سنگین ، از جمله توپ و خمپاره به غیرنظامیان هند ، خشونت در J&K را انجام دهد.”

هند همچنین به حمایت مداوم پاکستان از عبور از مرزهای نفوذ تروریست ها به هند ، از جمله از طریق آتش سوزی پوششی ارائه شده توسط نیروهای پاکستان ، به شدت معترض بود.

در این بیانیه آمده است: پاکستان بار دیگر تعهد دو جانبه خود را یادآوری کرد که اجازه نمی دهد به هیچ وجه از هر منطقه تحت کنترل خود برای تروریسم علیه هند استفاده شود.

پاکستان نقض آتش بس بی دلیل را در امتداد LoC آغاز کرد و در چندین بخش از جمله داور ، کران ، اوری و ناگام گسترش یافت.