هزاران نفر در حالی که فرانسه از خشونت پلیس می پیچد اعتراض می کنند

پاریس: هزاران نفر در روز شنبه در سراسر فرانسه به خیابانها آمدند و خواستار انصراف دولت از یک قانون امنیتی جدید بحث انگیز شدند ، در این بحث و جدال با ضرب و شتم و سو abuse استفاده نژادی یک سیاه پوست توسط افسران پلیس که کشور را شوکه کرد ، تشدید شد.

تظاهرات بر خلاف قانون امنیت – که حق مطبوعات برای پخش تصاویر چهره های افسران پلیس را محدود می کند ، در سراسر کشور برگزار شد ، در حالی که مرکز دپارتمان جمهوری در پاریس با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا ، پر از درز بود.

رئیس جمهور امانوئل مکرون اواخر جمعه گفت که تصاویر ضرب و شتم میشل زکلر ، تهیه کننده موسیقی سیاه در پاریس در آخر هفته گذشته ، “ما را شرمنده” می کند. این حادثه نگرانی ها را درباره ادعای نژادپرستی سیستمی در نیروی پلیس افزایش داده بود.

“پلیس در همه جا ، عدالت در هیچ کجا” و “دولت پلیس” و “لبخند در حالی که شما را می زنند” از جمله شعارهای معترضین در میدان مملو از پاریس بود.

مقامات پاریس خواستار این بودند كه برگزاركنندگان این راهپیمایی را به یك محل واحد محدود كنند ، اما عصر جمعه مقامات اجازه ی راهپیمایی از میدان د لاپوبلیكو به نزدیكی میدان باستیل را دادند.

تحقیقی علیه چهار پلیس درگیر آغاز شده است ، اما مفسران می گویند اگر ماده مناقشه برانگیز قانون 24 قانون به تصویب برسد ، تصاویر – که برای اولین بار توسط سایت خبری Loopsider منتشر شده است – هرگز ممکن است علنی نشده باشد.

این مقاله انتشار تصاویر افسران پلیس وظیفه را به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها جرم تلقی می کند. این مصوبه توسط شورای ملی تصویب شد اگرچه منتظر تصویب سنا است.

بر اساس این ماده ، مجرمان می توانند به دلیل اشتراک تصاویر افسران پلیس به حداکثر یک سال حبس محکوم شده و به پرداخت 45000 یورو (53000 دلار) جریمه نقدی محکوم شوند.

بحث و جدال در مورد قانون و خشونت پلیس در حال تبدیل شدن به بحران دیگری برای دولت است ، در حالی که ماکرون با اپیدمی ، عواقب اقتصادی آن و بسیاری از مشکلات در صحنه بین المللی روبرو می شود.

به نشانه اینکه دولت می تواند در حال آماده شدن برای عقب نشینی باشد ، نخست وزیر ژان کاستکس روز جمعه اعلام کرد که کمیسیونی را برای بازنویسی ماده 24 تعیین می کند.

اما پس از آنکه ریچارد فراند رئیس مجلس – متحد نزدیک ماکرون – نخست وزیر را به تلاش برای غصب نقش پارلمان متهم کرد ، حتی با این پیشنهاد مجبور به چرخش شد.

دولت می گوید این ماده برای محافظت از افسران در برابر سو abuse استفاده آنلاین است و به شدت توسط نمایندگان پلیس مورد لابی قرار گرفته است.

اما اتحادیه های رسانه ای می گویند این می تواند به پلیس چراغ سبز نشان دهد تا روزنامه نگاران – و کاربران شبکه های اجتماعی – از سو documentاستفاده هایی مانند زکلر جلوگیری کنند.

برای منتقدان ، این شواهد دیگری است که نشان می دهد لغزش به سمت راست ماکرون ، که در سال 2017 به عنوان یک مرکزگرای امیدوار کننده اصلاحات لیبرال فرانسه به قدرت رسید.

روزنامه لوموند روزانه می گوید: “خشونت پلیس امانوئل ماکرون را با بحران سیاسی روبرو کرده است.”

این مسئله همچنین جرالد دارمانین ، وزیر راست جناح راست ماکرون را تحت فشار قرار داده است – که تابستان امسال علی رغم هدف قرار گرفتن توسط یک تحقیق تجاوز به مقام شغلی ارتقا یافت – لوموند گفت که تنش ها بین او و الیزه در حال افزایش است.

تصاویر ضرب و شتم زکلر چند روز پس از آنکه پلیس به دلیل برکناری اجباری اردوگاه مهاجران در مرکز پاریس زیر آتش گرفته بود ، به دست آمد.

مجموعه ای از پرونده های پر سر و صدا علیه افسران پلیس در مورد بدرفتاری با شهروندان سیاه پوست یا عرب ، اتهامات نژادپرستی نهادینه شده را برانگیخته است. این نیرو اصرار دارد که نقض تقصیر افراد منزوی است.

دیدیه لالمنت ، رئیس پلیس پاریس در نامه ای که توسط خبرگزاری فرانسه دیده شده ، به مأموران نوشت تا به آنها بگوید: “در روزهای آینده ، هفته های آینده … بدون شک شما با دشواری ، تردید ، حتی خشم و ترس روبرو خواهید شد.”

اما او اصرار داشت که می تواند “روی صداقت ، احساس افتخار و اخلاق” در این نیرو حساب کند.

در شهر غربی نانت ، پلیس گفت که حدود 3500 تجمع کردند ، در حالی که سازمان دهندگان جمعیت را 6000-7000 نفر اعلام کردند.

مقامات شهری در جنوب مون پلیه گفتند كه 3800 نفر روز شنبه تظاهرات می كنند ، بیش از دو برابر تعداد افرادی كه یك هفته پیش در راهپیمایی شركت كرده بودند ، در حالی كه برگزاركنندگان می گفتند 5000 نفر بودند.

آدل لکورتیه ، دانشجوی 22 ساله جامعه شناسی ، که در راهپیمایی مونپلیه شرکت داشت ، گفت: “من فقط منتظر پس گرفتن قانون هستم.”