نیروی دریایی ممکن است هلی کوپترهای سبک را بصورت اجاره ای استفاده کند

دهلی نو: پس از پهپادهای نظارتی دریایی ، نیروی دریایی در حال بررسی اجاره بالگردهای سبک برای اجتناب از شکاف قابلیت حیاتی در کشتی های جنگی خط مقدم است. این طرح استفاده از گزینه اجاره نامه تازه تاسیس شده در سیاست های خرید به عنوان یک ترتیب انجام تغییر به عنوان برنامه ای برای ساخت بالگردهای سودمند نیروی دریایی در هند تحت مدل مشارکت راهبردی هنوز ادامه دارد.

منابع گفتند كه نيروي دريايي به فروشندگان خارجي مراجعه كرده است تا بفهمند آيا چنين دستگاه هاي خرد كننده – كه معمولاً براي حمل تداركات و پرسنل بين كشتي هايي كه نقش نظارت ثانويه دارند استفاده مي شود – براي اجاره كوتاه مدت در دسترس است.

نیروی دریایی به دنبال اجاره 12-18 دستگاه خردکن به صورت فوری است که در آنجا تعمیر و نگهداری توسط فروشنده انجام می شود اما هلی کوپترها توسط خدمه خدماتی اداره می شوند. در حالی که هنوز مناقصه های رسمی برای شروع روند صادر نشده است ، نیروی دریایی به دنبال اجاره چهار ساله برای رفع نیازهای فوری است.

کمبود شدید چنین بالگردهایی در نیروی دریایی وجود دارد که برای نقش یک کشتی متکی به ناوگان پیر خود از هلی کوپترهای چتاک بود. با توجه به اینکه هلیکوپترهای پیشرفته سبک بومی (ALH) به دلیل بزرگی قادر به فعالیت از کشتی های کوچکتر نیستند ، ناوهای جنگی خط مقدم که مورد بهره برداری قرار می گیرند از شکاف مشخصی برخوردار هستند.

منابع گفتند که از هم اکنون برنامه ریزی برای اجاره فقط هلی کوپترها است که بعداً توسط نیروی دریایی با توجه به نیاز خود با سلاح های سبک مقاوم سازی می شود. هلی کوپترها در مدت اجاره فقط به مسلسل مسلح می شوند.

نیروی دریایی برای دستیابی به هلیکوپترهای Naval Utility (NUH) قرارداد 21،000 کرور در هند را دنبال می کند اما این برنامه پس از مشکلات ناشی از ورود واحد بخش دولتی Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) به تأخیر افتاده است.

4دفتر ET

در حالی که نیروی دریایی موافق ورود HAL ها نیست ، با این استدلال که نیاز شدید به ایجاد توانایی جایگزین در بخش خصوصی برای تولید هواپیماهای مدرن وجود دارد ، HAL تلاش کرده است تا نسخه دریایی هلیکوپتر پیشرفته سبک (ALH) را دنبال کند.

نیروی دریایی در حال حاضر ALH را در یک نقش خدماتی اجرا می کند اما برای انجام چندین نقش از جمله تجهیزات نظارت و حمل و نقل به 111 هلی کوپتر برای استقرار در کشتی ها نیاز دارد. این نیاز فوری است و یک دستگاه خردکن تخصصی مورد نیاز است که بتواند به سرعت مستقر و بازیابی شود و در آشیانه محدود فضای داخل کشتی ها ذخیره شود.

روند دستیابی به هلی کوپترها در حال پیشرفت است و چهار شرکت هندی در لیست نهایی قرار دارند که می توانند با یک ارائه دهنده فناوری خارجی برای ساخت هلی کوپترها در داخل کشور شریک شوند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>