نیروگاه های حرارتی مسئولیت بدتر شدن کیفیت هوا در دهلی-NCR: NTPC را ندارند

دهلی نو ، 8 نوامبر () غول نیروگاه دولتی NTPC روز یکشنبه گفت نیروگاه های حرارتی مسئولیت پایین آمدن کیفیت هوا در منطقه پایتخت ملی دهلی (NCH) را ندارند. وخامت در شاخص کیفیت هوا (AQI) در NCR جدی ترین مسئله بهداشتی در این زمانهای COVID است. NTPC در بیانیه ای گفت: انتشار خودروها ، فعالیت های ساختمانی ، گرد و غبار جاده ها ، انتشارات صنعتی و مهمتر از همه زباله های زراعی (پارالی) که در ایالت های اطراف سوزانده می شوند ، به مه دود کمک می کنند که تهدید می کند تأثیر غیرقابل برگشتی بر سلامت و سیستم ایمنی بدن دارد.

این نیروگاه می گوید نیروگاه های زغال سنگ اغلب به دلیل افزایش آلودگی متهم شده اند که شاید همیشه درست نباشد.

NTPC گفت ، واحدهای ذغال سنگ Dadri (نیروگاه NTPC) از ماه اکتبر تعطیل هستند ، اما کیفیت هوای محیط و AQI NCR روز به روز در حال خراب شدن است.

در این گزارش آمده است: “همین واحدها در اوایل سال جاری در حین قفل عملیاتی شدند و تقریباً هیچ گونه انتشاری وجود نداشت. در حقیقت ، وقتی صحبت از انتشار گازهای گلخانه ای می شود ، واحدهای ذغال سنگ دادری نه تنها در NTPC بلکه در کل کشور از تمیزترین ها هستند.”

تمام واحدهای نیروگاه NTPC Dadri مجهز به پیشرفته ترین سیستم ها برای کنترل میزان انتشار مانند ESP (رسوب دهنده الکترواستاتیک) برای ذرات معلق ، تزریق جاذب خشک ، سیستم گوگرد زدایی برای انتشار SOx و اصلاح احتراق برای کنترل انتشار NOx هستند.

این سیستم افزود: سیستم مانیتورینگ انتشار مداوم (CEMS) و ایستگاه مانیتورینگ کیفیت مداوم هوای محیط (CAAQMS) برای نظارت بر کیفیت هوای محیط در زمان واقعی نصب شده اند.

NTPC گفت كه كارخانه حرارتي دادري خود تاسيساتي را براي سوزاندن مشتقات گلوله هاي زباله هاي زراعي خرد شده برنج توسعه داده است.

بیش از 8000 تن گندله زباله زراعی در دو سال گذشته اخراج شده است که از سوختن ریشه در تقریبا 4000 هکتار زمین کشاورزی جلوگیری کرده است. استفاده از گلوله های زباله های زراعی برای تولید برق در ایستگاه دادری به کشاورزان کمک اقتصادی و همچنین در کاهش اثر کربن تولید برق می کند.