نمای: فعلاً پیروزی مرکزگرایی در انتخابات ایالات متحده است

پیروزی غیر منتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به طور گسترده ای بخشی از چرخش جهانی به دور از مرکزگرایی متعارف به سمت افراط گرایی پوپولیستی خوانده شد. آیا پیروزی جو بایدن ثابت می کند که فقط یک تلقین موقت بوده و جهان به مرکزگرایی مرسوم باز می گردد؟

نه. فکر نکنید آمریکایی ها ناگهان علیه نژادپرستی ، نفرت از مهاجران ، حزب گرایی شدید ، خشن ، اخبار جعلی یا حقایق جایگزین روی آورده اند. ترامپ هنوز 48 درصد رای دهندگان را در اختیار دارد. کووید و رکود اقتصادی همراه با آن ، رای دهندگان را به اندازه کافی نگران کرد تا بتواند آنها را به راحتی مرکزگرایی آشنا تغییر دهد. وقتی بیماری ملت را تحت تعقیب قرار می دهد ، توجه عمومی به طور طبیعی از سیاست های ساده انگاری دور می شود. Covid بیش از هر تغییری در سیاست باعث شده است که مهاجرت سقوط کند.

اما برای کوید ، ترامپ پیروزی قانع کننده ای کسب می کرد. با عبور کوید ، مسائل اساسی که باعث ایجاد پوپولیسم می شوند ، برمی گردند. ممکن است ترامپ در سال 2024. در اروپا نیز کوید به احزاب پوپولیست راست گرای راست مانند رالی ملی در فرانسه ، جایگزین برای آلمان (AFG) ، لیگ شمالی در ایتالیا و حزب آزادی در اتریش ضربه زده است.

آنها در انتخابات منطقه ای اخیر در مقابل مرکز گرایان متعارف – امانوئل ماکرون در فرانسه ، آنگلا مرکل در آلمان ، جوزپه کونته در ایتالیا و سباستین کورز در اتریش زمین خود را از دست داده اند. تقاضای قبلی برای تغییر بنیادی جای خود را به راحتی مرکزگرایی سنتی داده است. با این حال ، هیچ تضمینی وجود ندارد که روحیه جدید نسبت به ویروس دوام بیشتری داشته باشد.

دموکراتهای خوش بین امیدوارند که وقتی شمارش آرا پایان می یابد ، بایدن 306 رأی کالج انتخاباتی را به دست آورد ، که به راحتی از آستانه 270 پیروزی برخوردار است. او پنج میلیون رای محبوب تر از ترامپ خواهد داشت. حزب وی در حال حاضر مجلس نمایندگان را کنترل می کند و ممکن است پس از اجرای مجدد دو انتخابات مجلس سنا در ژانویه ، سنا را نیز کنترل کند. بنابراین ، آیا می توان گفت که پوپولیسم ترامپ به طور قاطع از بین رفته است؟

افسوس ، نه نظرسنجی ها یک پیروزی گسترده برای بایدن پیش بینی کرده بودند ، اما او فقط فشار آورد. با توجه به نقص کوید ، ترامپ بسیار خوب عمل کرد. حزب وی کرسیهای زیادی را در مجلس نمایندگان بدست آورد.

در انتخابات میان دوره ای کنگره ، رای دهندگان تقریباً همیشه در جهت مخالف انتخابات ریاست جمهوری چرخش می کنند. بنابراین ، جمهوری خواهان زیر نظر ترامپ مجدداً جمع می شوند و در سال 2022 به امید حمل هر دو مجلس اتهاماتی را به این کشور وارد می کنند. شورشیان جمهوری خواه تحت لوایحی مانند “هرگز ترامپ” و “پروژه لینکلن” امیدوار بودند که شکست انتخاباتی ترامپ منجر به برکنار شدن وی توسط حزب شود ، و این اجازه می دهد که سانتریست ها دوباره برگردند. قرار نیست که اتفاق بیافتد.

سه نیرو – بهره وری راکد ، جهانی سازی و اتوماسیون – یک مشکل طولانی مدت جدی برای کارگران یقه آبی در غرب ایجاد کرده است که دیگر نمی توانند چشم به مشاغل مناسب و افزایش درآمد داشته باشند. دموکرات ها با شور و اشتیاق به دنبال اقدامات سخت برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و یک توافق نامه جدید سبز هستند. اما ممنوعیت شکستن بشکن باعث از بین رفتن هزاران شغل خواهد شد و همین کارگران نمی توانند به سرعت یا به طور کامل به تولید صفحات خورشیدی یا توربین بادی منتقل شوند. قوانین سخت زیست محیطی باعث از دست رفتن بیشتر شغل می شود. مالیات بالای سوخت به شدت توسط دموکراتها درخواست می شود ، اما هنگامی که در فرانسه تلاش می شود شورش عمده مردم فقیر با هزینه های حمل و نقل بالا برانگیخت. انسان ها همیشه نسبت به ایده هایی که شغل آنها را تهدید می کند تردید دارند ، یکی از دلایل بدبینی یقه آبی های آمریکایی در مورد تغییر آب و هوا.

بایدن مورد استقبال دولتهای خارجی قرار می گیرد كه به طور گسترده ترامپ را تهدیدی می دانند. اما در وضعیتهای پر سر و صدا که پیروزی او را برافروختند ، بایدید پس از ترس از کوید با مشکل دست نخورده نگه داشتن گله خود روبرو شود. ترامپ و جمعیت یقه آبی او همچنان به پاشنه های بایدن می پردازند. شکست پوپولیسم و ​​پیروزی مرکزگرایی چیزی جز اطمینان نیست.


نظرات ابراز شده از نظر نویسنده است.