نمایش: Covid-19 یک علامت سوال در مورد آینده مزارع تولید راسو در جهان قرار می دهد

حیوانات آسیب دیده از نظر ایمنی ضعیف می شوند. سپس ممکن است با اشکال تند و زننده قابل انتقال برای انسان منقبض شوند. گاهی اوقات اشکالات ممکن است جهش هایی باشد که باعث پیشرفت های پزشکی می شوند. این سناریو در مزارع تولید راسو در جهان در حال گسترش است – درست زمانی که منتظر واکسن Covid-19 هستیم.

یک جهش Sars-CoV-2 ، با کاهش پاسخ به آنتی بادی ها ، اخیراً در دانمارک ظاهر شده است ، که در تولید سنگین سنگین سنگین وزن جهانی است. این نوع “خوشه 5” (C5) یکی از پنج نوع مربوط به راسوها ، 12 نفر را بیمار کرد. دانمارک با داشتن 214 مورد از نوع mink به طور کلی Covid-19 مورد ، و آزمایش آزمایش میلک در بیش از 200 مزرعه ، اقدام به کشتار جمعی کرد. عفونت های مینک همچنین به ایالات متحده ، اسپانیا ، سوئد ، ایتالیا ، هلند ، یونان ، لهستان و فرانسه آسیب زده است. گفته می شود ، جهش های مرتبط با راسو در انسان اکنون علاوه بر دانمارک در چندین کشور نیز ظاهر شده است.

بیایید کمی عقب برویم بیماری همه گیر Covid-19 ارتباط بین بیماری مشترک انسان و دام و بهره برداری تجاری بی رویه از حیوانات ، به ویژه حیات وحش را برجسته کرد. هنگامی که دانشمندان تصدیق کردند که منبع حیوانی Sars-CoV-2 وجود دارد ، چین به دلیل اجازه فروش حیات وحش در بازارهای مرطوب با پولکی روبرو شد. قطعاً تاکنون و به نظر می رسد که دور از دعوت سرسختانه مشابه ، خزندگان جهان عذرخواهی های سخنگوی زیادی دارند.

به نظر می رسد برخی به این دلیل است که مزارع نام بدی دارند فقط به این دلیل که انسان به گوشت شکم آلوده شده است. برخی دیگر می گویند که پرورش خز قانونی است ، از این رو بهتر از سایر شغل قصابی تنظیم می شود. هنوز برخی دیگر ، گوشت راسو را حیوانات مزرعه و وحشی نمی دانند و با پرداختن به لابی ضد ظلم ، بدرفتاری با حیوانات مزرعه را انکار می کنند.

این عذرخواهی غیرعادی است. تعداد بی شماری مزارع خزدار که با قاعده و قانون برخورد می کنند در سراسر جهان فعالیت می کنند. نظارت بر کیفیت در مزارع معتبر یا غیرمجاز تضمین نمی شود ، جایی که نزدیکی انسان و حیوان باعث می شود سرریز ویروسی بین گونه ها یک خطر همیشگی باشد. پرورش پوست نیز بدون درد نیست. حیوانات زندگی خود را در قفس سپری می کنند. بسیاری از آنها مانند “روباه های هیولا” فعال فنلاندی که چند سال پیش در معرض دید قرار گرفتند ، بسیار چاق هستند. خیلی ها دیوانه می شوند. بسیاری خودزنی می کنند.

همه با گازگرفتگی ، برق گرفتگی ، گردن کشی و در بعضی از مکان های وحشیانه ، نیمه زنده پوست می شوند ، به طور دردناکی می میرند. “مواد اولیه” خز مانند سگ راکون ، روباه یا راسو واقعاً حیوانات وحشی هستند که اهلی شدن اجباری آنها در فضاهای تنگ ، ماهیت آنها را تغییر شکل می دهد. سمور کوهی وحشی حیوانات منزوی نیمه آبزی است که در کنار منابع آب رشد می کنند. حتی اگر چنین حیواناتی در مزرعه پرورش یابد ، اسارت طولانی مدت آنها در قفس های باتری چیزی جز شکنجه نیست.

سالانه حدود 100 میلیون حیوان در مزرعه های کارخانه ای می میرند – فقط به این منظور که مردم بتوانند کت های راسو و پیراهن های خود را به رخ بکشند. به نقل از یک گروه رفاه حیوانات ، یک کت خز مستلزم از بین بردن “150-300 عدد چینچیلا ، 200-250 سنجاب ، 50-60 راسو یا 15-40 روباه” است ، یک آمار وحشتناک که بی توجهی بیش از حد انسان به موجودات زنده را آشکار می کند. این حیوانات هنگام بیماری ، دسته جمعی ذبح می شوند. نه کشتن برای مد و نه از بین بردن ترس ، دوستان خز را به دردسر نمی اندازد.

دلگرم کننده ، چندین مارک برتر ، از جمله باربری ، گوچی ، آرمانی ، کالوین کلین ، ورساچه و پرادا ، خز را به عنوان بی رحمانه و قدیمی از بین برده اند. در کنار فرو بردن فروش جهانی خز ، احساسات ضد خز عمومی افزایش یافته است. بنابراین کشورهای تولید کننده پوست باید از کشورهایی که پرورش پوست را غیرقانونی اعلام کرده اند ، مانند انگلیس ، اتریش ، بلژیک ، صربستان ، لوکزامبورگ ، نروژ و جمهوری چک ، تقلید کنند. حامیان تجارت پوست می گویند این یک صنعت چند میلیارد دلاری برای تأمین معاش است. همچنین پیشنهاداتی وجود دارد که ممنوعیت ها تجارت را به چین واگذار می کنند. هر دو دعوا علامت را از دست می دهد.

اول ، اثرات بیماری زای رنج حیوانات را در نظر بگیرید. دانشمندان می گویند که راسو مستعد ابتلا به بیماری های تنفسی است و می تواند توسط انسان آلوده و دوباره آلوده شود. نوع C5 نشان می دهد که گسترش Sars-CoV-2 در راسو اسیر باعث ایجاد تغییر در ژن پروتئین سنبله می شود ، که به ویروس سلول های میزبان کمک می کند. این دقیقاً منطقه ای است که بیشتر واکسن های Covid-19 درگیر آن هستند.

در حالی که برخی از محققان خطرات را نادیده می گیرند ، برخی دیگر می گویند احتمال ظهور مخزن غیر انسانی Sars-CoV-2 و سویه های جهش یافته که سلامت عمومی و برنامه های واکسن را به خطر بیندازد ، اقدامات مقابله ای فوری را ضروری می کند. اگر مزارع خز تولید و کشتار بدون ویروس و تسهیل انتقال ویروسی از بین انسان به انسان ایجاد کنند ، ممکن است یک بحران سلامتی تازه بدون پادزهر در میان یک بیماری همه گیر در حال وقوع ایجاد شود تا یکی از این بیماری ها ادامه یابد.

دوم ، تأثیر همه گیر کنونی در همه گیر جهانی را در نظر بگیرید: قفل کردن کالا ، تجارت فاحش ، از دست دادن مشاغل ، خانواده های فقیر ، همه در زمینه خدمات بهداشتی بیش از حد. درس: هیچ صنعتی نباید پیشرفت ناپایدار داشته باشد و خطر شیوع بیماری را داشته باشد که سایر مشاغل دیگر را از فعالیت خارج کند.

سوم ، در مورد درآمد خز به چین ، جهان با تولید ناخوشایند تولید چینی روبرو شده و زنده مانده است. مطمئناً تحویل خز مد گرا ، آن را نمی کشد. بیشتر از آنکه از نظر متخصصان این صنعت می گویند که گلوله های خز چینی با محصولات اروپایی مطابقت ندارد. علاوه بر این ، چین وارد کننده و صادر کننده خز بزرگی است. اگر اکثر کشورها بدون خز از بین بروند ، چین متوقف شده به دلیل مزارع تحت نظارت شسته شده خود مورد انتقاد قرار می گیرد ، حتی با کاهش عرضه کننده و مشتری.

سرانجام ، آیا کشورها باید در استفاده ناپایدار و سو abuse استفاده غیراخلاقی از حیوانات رقابت کنند – یا برای جلوگیری از بلایای بهداشت عمومی که می تواند اقتصاد جهانی را فلج کند ، متحد شوند؟ پاسخ می گویم واضح است.