نرخ بیکاری در هند: نرخ بیکاری هند بیشتر افزایش می یابد ، نرخ اشتغال از ماه ژوئن کمترین است

نرخ بیکاری هند در هفته منتهی به 22 نوامبر 7.8 و نرخ مشارکت نیروی کار 39.3 درصد بود که منجر به کاهش شدید نرخ اشتغال 36.24 درصد شد. مرکز نظارت بر اقتصاد هند گفت ، گرچه این نشانه ای از تضعیف بازارهای کار در چهار هفته گذشته است ، اما همچنین نشان دهنده عدم توانایی بازارهای کار در جذب نسبت کافی از جمعیت در سن کار در طول فصل جشن سال 2020 است.

طبق CMIE ، نرخ اشتغال 36.2٪ در هفته 22 نوامبر کمترین میزان اشتغال از زمان بهبود در اواخر ژوئن 2020 است. این همچنین چهارمین سقوط متوالی در این نرخ از هفته 25 اکتبر را نشان می دهد. در 37.38٪ در هفته منتهی به 15 نوامبر.

در این گزارش آمده است: “وخیم شدن معیارهای کار در ماه نوامبر ، نشانه ای از فرسودگی اولیه روند بهبودی است که از اواخر ماه مه سال جاری آغاز شد.” “بهبودی کامل نیست. نرخ اشتغال هرگز به سطح قبل از قفل شدن نرسید. و قبل از رسیدن به آنجا ، دوباره شروع به زوال کرده است ».

طبق CMIE ، نرخ اشتغال بهترین معیار سلامت اقتصاد هند است زیرا نسبت جمعیت در سن کار را که مشغول به کار هستند ، اندازه گیری می کند. نرخ اشتغال 39-20٪ در سال های 2019-20-20 بود. در آوریل به 27.2 درصد کاهش یافت و در ماه مه به 30.2 درصد رسید و پس از آن در اکتبر به 37.8 درصد رسید.

در سه هفته اول ماه نوامبر نرخ اشتغال به آرامی و با ثبات کاهش یافته است. در هفته اول 37.5 درصد ، در هفته دوم 37.4 درصد و در هفته سوم هم اکنون 36.2 درصد بوده است.

تجزیه و تحلیل داده های هفتگی CMIE نشان می دهد که نرخ بیکاری 7.8٪ برای هفته مورد بررسی بسیار بالاتر از نرخ بیکاری 5.5٪ در هفته قبل است یا در مقایسه با هر یک از چهار هفته قبلی که نرخ بیکاری بین 5.5٪ و 7.2 بود. ٪

“افزایش شدید نرخ بیکاری بر خلاف روندی است که از زمان بهبودی مشاهده شده است. این روند یکی از کاهش نرخ بیکاری با یک افزایش گاه به گاه است که در دو هفته اول 10 اکتبر اتفاق افتاده است. ”

CMIE گفت: در مورد نرخ مشارکت نیروی کار ، که در هفته منتهی به 25 اکتبر ، 41.3٪ به حداکثر رسیده بود ، قبل از شروع به کاهش ، گفت که نسبت کمتری از جمعیت در سن کار به دنبال کار هستند.

“به طور مطلق ، LPR به نیروی کار تبدیل می شود. اگر LPR همچنان به شدت سقوط کند ، نیروی کار کاهش می یابد. ” میانگین LPR در 2019-20-20 42.7٪ بوده است.

“هرگز تا زمان قفل شدن به زیر 42٪ نرسیده بود. اکنون به نظر می رسد که به سمت سطح زیر 40٪ پیش می رود. ” LPR در هفته منتهی به 15 نوامبر 39.5 درصد و در هفته منتهی به 22 نوامبر 39.3 درصد بود.

“بهبودی که در افزایش فعالیت اقتصادی تا سپتامبر یا اکتبر دیده می شود ، در حال اتمام است. آمار کار نشانگر کاهش چشمگیر اقتصاد در ماه نوامبر است. ”

در حالی که CMIE امیدوار است که آغاز سریع فصل کاشت ربیع به معنای عملکرد خوب بخش کشاورزی در سال مالی جاری باشد ، اما ترسناک است که منجر به مهاجرت معکوس کار به مزارع شود.