مواظب چین امیدوار است که در میان پیش بینی های تیره روابط ، روند صحیح نظرسنجی رئیس جمهوری آمریکا پایان یابد

پکن: چین محتاط روز پنجشنبه امیدوار بود که روند نظرسنجی ریاست جمهوری در ایالات متحده هموار و با موفقیت به پایان برسد و گفت که با وجود “برخی اختلافات” ، فضای همکاری برای دو کشور وجود دارد ، زیرا ناظران پیش بینی می کنند که رقابت بین دو تیم برتر افزایش یابد اقتصاد هر کسی که پیروز ظاهر شود

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده عصر پنجشنبه بلاتکلیف باقی ماند و توجه کشور را به تعداد معدودی از ایالت های نبرد معطوف کرد که همچنان جدول آرا پستی را تعیین می کنند که در مورد پیروزی دونالد ترامپ یا جو بایدن تصمیم گیری می کنند.

“لو یوچنگ” معاون وزیر خارجه چین در یک کنفرانس رسانه ای در اینجا وقتی از وی خواسته شد درباره نظرسنجی ریاست جمهوری آمریکا اظهار نظر کند ، گفت: “مردم از نزدیک دنبال می کنند ، من هم شامل این موضوع می شوم ، اما به نظر می رسد که آرا هنوز در حال شمارش هستند و نتایج هنوز به دست نیامده است.”

لو ، سفیر پیشین هند ، گفت: “ما امیدواریم كه انتخابات به آرامی و با موفقیت پیش رود.”

وی اظهار امیدواری کرد که دولت آمریكا در نیمه راه با پكن ملاقات كند ، “طبق روابط چین و آمریكا ، نگرش چین واضح و سازگار است. چین و آمریكا اختلاف نظرهایی دارند اما ما دارای منافع مشترك گسترده و مجال همکاری هستیم.”

وی گفت: “حفظ و ارتقا growth رشد سالم و پایدار روابط چین و ایالات متحده مطابق با منافع اساسی مردم هر دو کشور است و انتظارات مشترک جامعه جهانی را تأمین می کند.” دیدن.

ناظران چینی پیش بینی می کنند که چه ترامپ باشد و چه بایدن ، انتظار می رود که آنها سیاست های سختگیرانه و سختگیرانه ای را در قبال پکن به عنوان بخشی از تلاش های آمریکا برای مهار ظهور چین دنبال کنند.

هفته گذشته یک کنگره مهم حزب کمونیست چین به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ ، یک برنامه پنج ساله و توسعه چشم انداز جدید 2035 را تصویب کرد که پیش بینی می کند ارتش چین هم تراز با ایالات متحده باشد.

ایالات متحده بیشتر از هر زمان دیگری چین را درمورد اختلاف نظر دریای جنوب چین و تایوان تحت فشار قرار می دهد.

در سرمقاله اخیر دولت جهانی گلوبال تایمز آمده است: “در جامعه چین ، بیشتر مردم باور می کنند که چهار سال قدرت ترامپ واقعاً تأثیر بسزایی در روابط چین و آمریکا داشته است.”

“اما امروز سیاست جدید ایالات متحده در چین در سطح استراتژیک شکل گرفته است و روابط چین و ایالات متحده وارد یک بن بست نسبتاً طولانی خواهد شد. فضای ادامه روابط آنها رو به زوال است در حال کاهش است ، اما بعید است که این ایده که انتخابات ایالات متحده ممکن است به یک نقطه اصلی در روابط چین و ایالات متحده تبدیل شود ، بسیار ساده لوحانه تلقی می شود. ”

گراهام آلیسون ، استاد و دانشگاه نویسنده دانشگاه هاروارد ، که روابط نزدیکی با برخی از رهبران برجسته چین دارد ، روز چهارشنبه گفت که رقابت چین با ایالات متحده آمریکا تازه آغاز شده است و صرف نظر از اینکه سفیدپوستان را اشغال کند ، احتمالاً در جاده شدیدتر خواهد شد خانه

بزرگترین اقتصادهای جهان بیش از دو سال است که درگیر جنگ تجاری هستند. روابط پکن و واشنگتن در مورد موضوعاتی از جمله هنگ کنگ ، تایوان ، سین کیانگ و دریای چین جنوبی بیشتر متشنج شده است.

به نقل از آلیسون روز پنجشنبه توسط South China Morning Post مستقر در هنگ کنگ به نقل از آلیسون ، “این واقعیت که چین تقریباً در هر بعد به عنوان یک رقیب ظاهر شده است ، در آمریکا بیدار شده است.”

“[China] در اقتصاد ، فناوری و فضای نظامی از آمریکا پیشی می گیرد. من می گویم که ما در مراحل اولیه یک رقابت هستیم که در رقابت شدیدتر و شدیدتر خواهد شد. ”