ممنوع کردن برنامه های چینی در هند برای از بین بردن کارهای جاسوسی حزب کمونیست

ممنوعیت برنامه های چینی در هند بیداد می کند و از ماه نوامبر سال 2020 بیش از 260 برنامه توسط وزارت IT هند ممنوع شده است.

در میان چندین تحریم دیگر اعمال شده توسط چین از جمله هند ، ایالات متحده ، ژاپن و استرالیا ممنوعیت كامل استفاده از برنامه های چینی به عنوان یك گام مهم در جهت از بین بردن حكومت ح.ک.چ در مورد کارهای جاسوسی یا نظارت است.

غول های فناوری چینی در حال جست و جو در سایر اقتصادها و جمع آوری اطلاعات غیرقانونی از کاربران ، نقض حاکمیت ، یکپارچگی ، امنیت ملی و نظم عمومی این کشورها هستند. بنابراین ، برای هند مهم بود که با اعمال ممنوعیت در برنامه های اصلی چینی که به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی مواجه شده اند ، اقدام به عقب نشینی کند.

چین به جای طرح گزارش شفافیت و حریم خصوصی ، ادعا کرد این عمل تبعیض آمیز و نقض قوانین مربوط به WTO است. این ادعای چین قابل قبول نیست زیرا قانون WTO معافیت های امنیتی را مجاز می داند ، كه به كشورها اجازه می دهد از مقررات مندرج در GATT یا GATS منحرف شوند ، زیرا چنین انحرافی را برای محافظت از منافع امنیتی اساسی خود در زمان جنگ یا سایر موارد اضطراری ضروری می داند در روابط بین الملل.

علاوه بر این ، وقتی چین استفاده از برنامه ها و وب سایت های غربی ، مانند فیس بوک و گوگل ، توسط شهروندان خود را ممنوع کرده است ، نمی تواند گریه بازی کند.

چین از طریق شرکتهای اینترنتی خود فعالیتهای جاسوسی را در سایر کشورها انجام می دهد و متعاقباً ، توافق نامه های سرمایه گذاری و تجاری امضا شده با هند و سایر کشورها را نقض می کند. مداخله دولت چین در عملکرد شرکت های بزرگ اینترنتی خود ، کشورهای کاربر را مجبور به برداشتن اقدامات قانونی برای تأمین منافع شهروندان خود کرد. این حرکت باعث کاهش چشمگیر حضور سرمایه گذاران چینی در بازارهای هند شده است.

علاوه بر این ، تهدیدات حریم خصوصی توسط سرویس های چینی ، به ویژه برنامه های اینترنتی ، بارها و بارها ظاهر شده است. به تازگی ، مشاوران امنیتی اتحادیه اروپا حضور سرویس های چینی در نظارت امنیتی را برای سرقت اطلاعات شخصی و شخصی در نظر گرفته اند و بارگذاری آنها روی ابر همراه با اطلاعات کاربر در مورد خانواده ، دوستان ، بیومتریک ، تشخیص چهره با سرعت انجام می شود.

گفته می شود کارشناسان فن آوری چینی سایت های رسمی ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا را برای سرقت اطلاعات ، مانند شماره گذرنامه ، هک کرده اند. آمریکا ادعا می کند که چینی ها برای دستیابی به جزئیات اعتبار صمیمی شرکت های رتبه بندی اعتباری را هک کرده اند.

علاوه بر این ، نفوذ در آژانس های مراقبت های بهداشتی برای به دست آوردن اطلاعات پزشکی پیدا شد. مقامات چینی تمایل دارند تا با دستکاری در اطلاعات دریافت شده توسط کاربر برنامه ، هر یک از اطلاعات شخصی را به حداقل برسانند. همانطور که توسط برخی از کارشناسان توضیح داده شده است ، دلیل نفوذ مجازی چین نمرات اعتبار اجتماعی است.

چینی ها بر اساس نحوه مشاهده افراد از طرف مقابل نمره می دهند. گزارش ها نشان می دهد که ممنوعیت هند و سایر تحریم های واردات توسط کشورهای مختلف تأثیر زیادی بر شرکت های چینی داشته است.

با توجه به این نگرانی های عمده ، هند با توجه به چین و ارتباط آن با این کشور با معضلی روبرو شده است. همانطور که درگیری مسلحانه دره گالوان باعث افزایش تنش بین کشورها شد ، هند با اعمال اولین مجموعه ممنوعیت های اعمال ، اقدامی تلافی جویانه را در پیش گرفت. هند نیاز به ممنوعیت بیشتر برنامه های بیشتر احساس کرد.

با توجه به جمع آوری غیرقانونی داده ها ، استخراج و پروفایل آن توسط عناصر خصمانه در برابر امنیت ملی و دفاع از هند ، که در نهایت به حاکمیت و یکپارچگی هند ضربه می زند ، تصمیم گیری بسیار جدی و فوری بود که نیاز به فوری داشت معیارهای. این یک مسئله جدی امنیتی و اقتصادی برای هند بود.

برنامه های چینی ، که یک بار بیشتر از برنامه های متداول استفاده می شدند ، حسن نیت خود را از دست داده اند زیرا بسیاری از برنامه های ممنوعه توسط سرمایه گذاران چینی از طریق تأسیس مستقیم شرکت های دارای مالکیت یا مالکیت مشترک در چین ، که گفته می شود داده ها را در سراسر چین به اشتراک می گذارند ، در هند اداره می شوند.

هند متعهد به رفتار عادلانه و عادلانه با سرمایه گذاران چینی تحت توافق نامه های امضا شده است ، تنها در صورتی که چین با نقض اعتماد و تعهد ، مانند آنچه انجام داده است ، به طور غیرقانونی سرمایه گذاری را خلع ید نکند. سرمایه گذاری های شرکت های چینی در هند و نفوذ شرکت های اول در بازار بزرگ هند نیز به شدت سقوط کرده است. با این حرکات ، دولت هند امیدهای جاسوسان چین را از بین برد زیرا هیچ کشوری نمی تواند خطر امنیت ملی را تحمل کند و به منافع مردم آسیب برساند.