معبد لرد آیایپا افتتاح می شود ، از 16 نوامبر اجازه داده می شود فدائیان

Sabarimala (کرالا): زیارتگاه تپه ای لرد Ayyappa در اینجا عصر روز یکشنبه برای دو ماهه سالانه به مدت دو ماه به طول ماندالا-ماکاراویلاککو افتتاح شد و به پروتکل دقیق COVID- 19 پیوست.

منابع معبد گفتند كه فداكاران فقط از صبح روز دوشنبه به داخل معبد اجازه می یابند.

روز یکشنبه هیچ پوجی خاصی برگزار نشد.

Melshanti AK Sudheer Namboothiri درهای پناهگاه مقدس را باز کرد و چراغ ها را در ساعت 5 بعد از ظهر با حضور Tantri Kandararu Rajeevaru روشن کرد و آغاز فصل 62 روزه زائران را نوید می دهد.

melsanthi VK Jayaraj Potti و Malikkapuram Melsanthi MN Raj Kumar تازه انتخاب شده اولین کسانی بودند که 18 پله مقدس را صعود کردند و نماز خواندند.

آنها عصر امروز مسئولیت را به عهده گرفتند.

هر روز فقط 1000 زائر که از طریق سیستم صف مجازی اقدام به رزرو کرده اند ، می توانند نماز بخوانند.

آنها باید گواهی منفی COVID-19 را بگیرند که 48 ساعت قبل از رسیدن به اردوگاه های پایگاه Nilackkal و Pamba گرفته شده است.

کیوسک های Covid-19 در اردوگاه های پایه برای آزمایش باز می شوند.

اقامت زائران در محل معبد مجاز نخواهد بود.

به گفته هیئت Travancore Devaswom (TDB) ، که مدیریت حرم تپه را بر عهده دارد ، حدود 85000 فدایی در این فصل زائران نماز می خوانند.

در طی شنبه ها و یکشنبه ها ، 2000 نفر مجاز به دارشان هستند.

بخش بهداشت همچنین مقدمات آزمایش آنتی ژن را در مراکز مختلف از جمله ایستگاه های اتوبوس و ایستگاه های راه آهن در Thiruvananthapuram ، Tiruvalla ، Chengannur و Kottayam ، جایی که زائران برای رفتن به معبد Ayyappa وارد می شوند ، فراهم کرده است.

طبق پروتکل covid ، کسانی که در گروه سنی 10-60 سال هستند فقط مجاز به اقامه نماز در حرم هستند ، جایی که افراد فداکار هر ساله در فصل زائران به آنجا می روند.

زائران فقط از طریق جاده سوامی آیاپان می توانند پیاده روی کنند.

پزشکان ، از جمله متخصصان ، به صورت چرخش هر کدام به مدت هفت روز اعزام می شوند در حالی که سایر کارمندان از 15 نوامبر تا 19 ژانویه سال آینده به مدت 15 روز به صورت چرخشی اعزام می شوند.