مشاهده: تغییر نگهبان در ایالات متحده فرصتی برای اجرای مسئولیت پذیری واقعی در صنعت اینترنت است

توسط
دیپایان گوش

در روزهای اخیر ، ما شاهد یک انتخابات ریاست جمهوری تاریخی در ایالات متحده هستیم – انتخاباتی که کاملاً رویکرد آمریکا با هند را در سالهای آینده تغییر جهت می دهد. من در زمان دولت اوباما در کاخ سفید کار کردم و می دانم که بدون شک تیم تحول ریاست جمهوری شکل دولت جدید و اولویت های سیاسی آن را تشکیل می دهد ، این بدون شک چند ماه فوق العاده شلوغ خواهد بود. اما برای شهروند هندی – و جهانی – شاید مسئله ای وجود نداشته باشد که دولت جدید بایدن از آن مهمتر از اصلاحات در سیاست و اصلاح سیاست های اینترنتی باشد. اینها مناطقی است که دولت جدید بایدن باید – و من معتقدم – مقابله خواهد کرد.

حریم خصوصی داده ها

دولت بایدن باید مسیری را به سمت توسعه یک قانون اساسی حفظ حریم خصوصی در نظر بگیرد – قانونی که از همه اشکال داده های مصرف کننده و شهروند ، صرف نظر از زمینه ، محافظت اساسی می کند. خوشبختانه ، موضوعات موجود وجود دارد که می تواند برای پیشبرد آنها مورد بررسی قرار گیرد – از جمله لایحه حقوق محرمانه مصرف کننده رئیس جمهور اوباما و قانون حریم خصوصی مصرف کننده کالیفرنیا ، که مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا را برای ساکنان کالیفرنیا تجزیه و تحلیل می کند. مشکل اساسی که دولت با آن روبرو خواهد شد این است که چگونه باید قانونی را طراحی کند که به مصرف کنندگان امکان انتخاب ، کنترل و شفافیت در برابر شرکت ها را بدهد.

رقابت دیجیتال

افکار عمومی طی سه سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است تا حدی که در سال 2020 مردم معتقدند فناوری بزرگ بیش از حد قدرت انحصاری بر بقیه افراد جامعه اعمال می کند. گزارش ضد انحصاری مجلس به رهبری دموکرات ها که ماه گذشته منتشر شد ، به خوبی نشان می دهد که دولت بایدن کجاست. این گزارش حاکی از آن است که ما باید سازوکارهای قانون ضد انحصاری و اجرای قانون را در مسیر آینده نوسازی کنیم. تحقیقات بیشتری – در دولت ، سنا و مجلس – در مورد احتمال تجزیه و ایده تنظیم مقررات نرم افزاری برای شرکت های بزرگ فناوری برای توازن مجدد توزیع قدرت بین مصرف کنندگان و قدرتمندترین شرکت های سیلیکون ولی انجام خواهد شد.

بی طرفی خالص

FCC اوباما ، تحت رهبری رئیس تام ویلر ، ارائه دهندگان باند پهن را از عنوان اول قانون مخابرات به عنوان II طبقه بندی كرد – اقدامی كه در نظر داشت ارائه باند پهن به عنوان یك موضوع فنی و اقتصادی از یك آزمایش سخت پیچیده و مستلزم نوآوری اساسی است. در عمل ، اساساً به یک خدمات عمومی رئیس فعلی زیر نظر ترامپ ، آجیت پای ، این دستور را پس گرفت و آنها را بعنوان اپراتورهای عنوان I بر خلاف نظر عمومی طبقه بندی کرد – اما ما می توانیم انتظار داشته باشیم که FCC در زمان دولت بایدن ، با اکثر کمیساران دموکرات ، در این مورد تجدید نظر کند روزهای اول همچنین هر طبقه بندی احتمالی در عنوان II ممکن است تحت فشار قرار گیرد تا کنگره قانوناً طبقه بندی مجدد را تصویب کند تا در صورت عدم اقدام مجدد کنگره ، در جای خود باقی بماند. از نظر انتقادی ، چنین طبقه بندی جدیدی می تواند پیشبرد مقررات دقیق تر ، از جمله اقدامات محرمانه و امنیتی پیش بینی شده توسط FCC ویلر را امکان پذیر سازد.

اخلاق هوش مصنوعی و شفافیت الگوریتمی

مفسران سیاسی و شهروندان به طور یکسان نگران شیوه های تقسیم جامعه آمریکایی هستند – و به نظر می رسد بیشتر این تقسیم بندی توسط پروفایل رفتاری و شیوه های تنظیم محتوای الگوریتمی شرکت های رسانه های اجتماعی تداوم یافته و اغراق آمیز باشد. دانشمندان و کارشناسان فن آوری به طور متفاوتی پیشنهاد کرده اند که چنین فرایندهایی با توجه و توجه ما را به اتاق های پژواک تقسیم می کند ، ما را در معرض تعصب رسانه ای قرار می دهد ، در مورد جمعیت های حاشیه ای تبعیض قائل می شود و در پایان ، منجر به نتایج ناعادلانه برای بسیاری از افراد می شود. نگرانی اساسی این نیست که از یادگیری ماشینی برای ایجاد کارایی های جدید استفاده می شود – بلکه این است که عموم مردم در مدل های تصمیم گیری پشت آن الگوریتم ها هیچ دیدی ندارند. دموکراتها در زمینه این الگوریتمهایی که تجربه رسانه دیجیتال را تعریف می کنند ، به عنوان مثال از طریق قانون تبلیغات صادقانه و لوایح مختلف شفافیت کارگزار داده ، فشارهای زیادی را برای شفافیت سیستم عامل ایجاد کرده اند و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که دولت بررسی دقیق داشته باشد از همه گزینه های روی میز در این قلمرو.

اصلاح بخش 230

این بخش از قانون نجابت ارتباطات به عنوان مجوزی رایگان برای شرکتهای اینترنتی در مورد کلیه موضوعات مرتبط با محتوا دیده می شود – محافظ پتوی مسئولیت محافظت از آنها در برابر نظارت نظارتی. این قانون شرکت های اینترنتی مانند فیس بوک و گوگل را در قبال محتوای تولید شده توسط کاربر در سیستم عامل هایشان و برداشتن هرگونه محتوایی که شرکت ها می خواهند سانسور کنند ، از مسئولیت پاک می کند. با این حال جمهوری خواهان و دموکرات ها – از جمله بایدن رئیس جمهور منتخب – پیشنهاد کرده اند که باید در مورد این حمایت ها تجدید نظر شود. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که دولت جدید برای توسعه اصلاحات در قانون با کنگره همکاری کند. برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که باید از سپر مسئولیت جلوگیری شود – از جمله برای مطالبی که موجب توطئه ، اطلاعات غلط ، رفتار نفرت انگیز ، خشونت ، استثمار و مواردی از این دست می شود. همه این اقدامات بالقوه حساب جدیدی را برای سیلیکون ولی ایجاد می کند – و همه ما را در سراسر جهان مجبور می کند تا قدرتی را که شرکت های فناوری امروز بر ما دارند در نظر بگیریم. از همه مهمتر ، تحت این دولت جدید ، ما یکبار دیگر این فرصت را خواهیم داشت که پاسخگویی واقعی را نسبت به صنعت فناوری و اینترنت اعمال کنیم و منافع مصرف کننده فردی را در درجه اول قرار دهیم.

(دیپایان گوش مدیر پروژه سیستم عامل های دیجیتال و دموکراسی در مدرسه هاروارد کندی است)