مسلمانان بومی آسام ممکن است به زودی یک هیئت توسعه پیدا کنند

گواتاتی: رانجیت دوتا ، وزیر رفاه اقلیت های آسام گفته است که پیشنهاد ایجاد هیئت توسعه برای جوامع مسلمان گوریا ، موریا ، دشی و جولا می تواند به زودی برای تصویب به کابینه ارسال شود. از افراد متعلق به این جوامع غالباً به عنوان مسلمانان بومی آسام یاد می شود.

دوتا به ET گفت: “پس از ایجاد هیئت مدیره ، یک نظرسنجی برای مشخص شدن تعداد افراد این جوامع در سراسر ایالت انجام خواهد شد ، و افزود که این پیشنهاد توسط وزارت دارایی در حال بررسی است. وزیر دارایی آسام ، هیمانتا بیسوا سارما پیش از این گفته بود که سرشماری اقتصادی-اقتصادی مسلمانان بومی ، مشکل “هویت” را حل می کند که جامعه مسلمان آسامی برای مدت طولانی با آن روبرو بوده است.

در بودجه دولت برای 2019-20-20 ، سارما پیشنهاد کرده بود که از مسلمانان بومی سرشماری انجام شود و گفت که این امر به ارزیابی وضعیت اقتصادی-اجتماعی آنها کمک می کند. در بودجه همچنین یک شرکت توسعه برای مسلمانان بومی پیشنهاد شده است. دوتا گفت: “در اوایل رژیم کنگره ، برخی شوراها برای این افراد ایجاد شد. ما از بخشهای مختلف نظر گرفته ایم و از نظر حقوقی یکسان را مورد بررسی قرار داده ایم. این پیشنهاد اکنون در بخش دارایی است. هنگامی که اداره مالی آن را پاک کرد ، ما برای تصویب به هیئت دولت می آییم.

با این حال ، این یک هیئت مدیره خواهد بود ، نه یک شرکت که قبلاً پیشنهاد شده بود. ” وی گفت با انجام این کار روند بررسی آغاز می شود. “این یک کار حیاتی است ، زیرا در طول این نظرسنجی احتمال دارد که مسلمانان بنگلادشی سعی کنند نام خود را ثبت کنند.

ما به وعده بودجه خود عمل خواهیم کرد. ” مسلمانان 34٪ از جمعیت 31.2 میلیون نفری آسام را تشکیل می دهند که از این تعداد 4٪ مسلمانان بومی آسامی و بقیه مسلمانان بنگالی زبان هستند.