مدیر عامل شرکت علی بابا می گوید پیش نویس قوانین ضد انحصار چین “به موقع و ضروری” است

دانیل ژانگ ، مدیرعامل گروه علی بابا ، روز دوشنبه گفت ، اقدام چین برای تهیه پیش نویس قوانینی با هدف جلوگیری از رفتار انحصاری توسط سیستم عامل های اینترنتی “به موقع و ضروری” است. ژانگ در کنفرانس جهانی اینترنت صحبت کرد و گفت: شرکت های اینترنتی چینی با کمک سیاست های دولت به خط مقدم صنعت جهانی منتقل شده اند ، اما مقررات باید تغییر کنند.

وی گفت: “توسعه و نظارت دولت بر این صنعت ، رابطه ای است كه موجب ارتقا و تكیه بر یكدیگر می شود ، بنابراین شركتهای سازگار با سیستم عامل نمی توانند خود به خوبی توسعه یابند ، بلكه در خدمت توسعه پایدار و سالم كل جامعه هستند.”

این رویداد سالانه از 23 تا 24 نوامبر توسط سازمان فضای مجازی چین در حالی برگزار می شود که غول های اینترنتی این کشور از جمله Alibaba ، Tencent Holdings و Meituan با افزایش نظارت دولت روبرو هستند.

در اوایل این ماه پس از هشدار نهادهای نظارتی برای کسب و کار سودآور وام آنلاین ، برنامه ریزی 37 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده در بازار سهام گروه Ant وابسته به علی بابا متوقف شد.

انتظار می رود بازارهای تجارت الکترونیکی و خدمات پرداخت علی بابا تحت پیش نویس قوانینی که در 10 نوامبر توسط تنظیم كننده بازار چین منتشر شد ، نظارت بیشتری داشته باشد ، كه می گوید می خواهد از سلطه سیستم ها بر بازار جلوگیری كند یا از روش هایی برای جلوگیری از رقابت عادلانه استفاده نكند.

ژانگ یکی از معدود روسای فناوری چینی است که پس از کوچک شدن به دلیل همه گیری COVID-19 در این رویداد به طور علنی ظاهر شد. سایر مدیران ارشد مانند استیو مولنکوف ، شرکت کوالکام ، از طریق ویدئو اظهارات کردند.