مخالفت پشتیبانی اتحادیه های کشاورزان از بهارات باند را گسترش می دهد. اعتراضات در چندین ایالت

دهلی نو: چند حزب مخالف روز شنبه حمایت خود را از “بهارات بند” اعلام كردند كه اتحادیه های كشاورزان در 8 دسامبر علیه قوانین جدید بازاریابی كشاورزی فراخوانده و در مناطق مختلف كشور برای ابراز همبستگی با همزنانی كه در كار خود باقی مانده اند ، اعتراضاتی را برگزار كردند. دهلی به مدت 10 روز مرز دارد. پرم سینگ بانگو ، رئیس کل فدراسیون هند کیسان ، عصر شنبه بعد از دور پنجم گفتگوهای بین کشاورزان و دولت مرکزی در شکستن مشاجره ، گفت: “این 8 بهمن بنده تأکید خواهد بود.”

حزب RJD ، کنگره ترینامول و احزاب چپ ، علاوه بر یک سکوی مشترک از ده اتحادیه کارگری مرکزی ، حمایت خود را از اعتصاب در سراسر کشور اعلام کردند ، در حالی که رهبر استراتین MKM استالین اعتراضات را در تامیل نادو رهبری می کرد.

کنگره از نخست وزیر خواست که صبر کشاورزان را آزمایش نکند.

سخنگوی حزب ، رندیپ سینگ سورجوالا ، با هشتگ ‘8 December Bharat Bandh’ در توییت خود گفت: “قلم خود را انتخاب کنید ، از” anndata “عذرخواهی کنید و قوانین سیاه را فوراً لغو کنید.

TMC حاکم در بنگال غربی گفت که تصمیم گرفته است “حمایت معنوی” خود را به اعتصاب سراسری 8 دسامبر گسترش دهد و به مدت سه روز در مناطق مختلف تحصن می کند.

سوديپ باندوپادياي ، نماينده TMC ، گفت كه حزب وي در جريان برنامه هاي اعتراضي خود در بنگال خواهان فوراً برداشتن قوانين مزرعه خواهد بود و لايحه هاي جديد پس از مشورت با همه ذينفعان به كميته دائم يا كميته انتخابي پارلمان ارسال خواهد شد.

وی در كلكاتا گفت: “رهبر ما CM ماماتا بانرجی قول حمایت كلی از جنبش كشاورزان را داده است. ما خواستار لغو فوری قوانین مزرعه هستیم.”

حزب کمونیست هند (مارکسیست) ، حزب کمونیست هند ، حزب کمونیست هند (مارکسیست-لنینیست) ، حزب سوسیالیست انقلابی و بلوک فوروارد تمام هند این خبر را در بیانیه مشترکی اعلام کردند.

“احزاب چپ همبستگی خود را با همگرایی گسترده سازمانهای کیسان از سراسر کشور علیه قوانین جدید Agri ابراز و حمایت می کنند. احزاب چپ پشتیبانی خود را از فراخوان آنها برای برگزاری بهارات باند در 8 دسامبر اعلام می کنند ،” در این بیانیه آمده است.

رئیس MKM استالین و رهبران حزب حزب دمکرات کبیر در مناطق مختلف تامیل نادو در حمایت از کشاورزان آشفته تظاهرات کردند و از نخست وزیر نارندرا مودی خواستند تا با آنها گفتگو کند.

استالین ، رهبر مخالفت در مجلس تامیل نادو ، تظاهرات در سالم را رهبری کرد.

رئیس DMK “عجله” در تصویب قوانین در طی بیماری همه گیر COVID-19 را زیر سال برد و پرسید آیا این قانون مقرراتی برای چشم پوشی از وام های مزرعه ، یارانه کود و حداقل ضمانت اشتغال برای کارگران مزرعه دارد.

وی گفت: “هیچكدام از اینها. به همین دلیل است كه كشاورزان با اینها مخالف هستند و ما نیز همینطور.”

وی افزود: “اعتراضات باید تا پس گرفتن سه قانون ادامه یابد. نخست وزیر باید از كشاورزان دعوت كرده و با آنها گفتگو كند.”

BJP باید فوراً پارلمان را تشکیل دهد و قوانین را لغو کند. استالین گفت: “تا آن زمان ، DMK در کنار این اعتراض خواهد ایستاد.”

در پاتنا ، احزاب مخالف به رهبری تجاوی یداو از RJD مجاز به اعتراض کوتاه علیه قوانین جدید مزرعه در مجسمه ماهاتما گاندی در گاندی میدان بودند ، جایی که آنها متعهد شدند از کشاورزان آشوبگر حمایت کنند.

“من در كنار آننداتا (تأمین كنندگان غذا) در جنگ آنها علیه دنداتا (افرادی كه ثروت دارند) ایستاده ام.

تجاوی در توئیتی گفت: “آیا افزایش صدا در حمایت از کشاورزان خواستار تأمین حداقل قیمت حمایت (MSP) در قوانین تازه تصویب شده جرم است. اگر این جرم باشد ، هر بار مرتکب چنین جرمی می شویم.”

كونال ، وزیر امور خارجه این كشور گفت ، حزب كمونیست هند (آزادی مارکسیست لنینیست) گفت كه در طول روز “به منظور جلوگیری از قوانین مزرعه” “محاصره راه” در سراسر بیهار را ترتیب داده است.

واحد جامو و کشمیر کنگره در جمو اعتراض کردند.

فعالان اتحادیه بهاراتیا کیسان در بسیاری از مکانهای هاریانا تظاهرات برگزار کردند و چهره های دولت اتحادیه را سوزاندند.

مجمع مشترک اتحادیه های کارگری که از شور و نشاط کشاورزان حمایت کرده است شامل کنگره ملی اتحادیه های کارگری هند (INTUC) ، کنگره اتحادیه های کارگری هند (AITUC) ، هند مازدور سبها (HMS) ، مرکز اتحادیه های کارگری هند (CITU) ، کل هند مرکز اتحادیه های صنفی (AIUTUC) و مرکز هماهنگی اتحادیه های کارگری (TUCC).

چندین ورزشکار سابق از پنجاب از جمله پادما شری و برندگان جایزه ارجونا راهی دهلی شدند تا جوایز خود را در حمایت از اعتراض کشاورزان به رئیس جمهور رام نات کوویند تحویل دهند.

راجبیر کاور بازیکن سابق هاکی گفت: “اگر برای دیدار با رئیس جمهور وقت اختصاص داده نشود ، ما روز یکشنبه جوایز خود را در خارج از رشتراپاتی بهوان قرار خواهیم داد.”

دیگر ورزشکاران سابق که به پایتخت ملی می روند ، گورمائیل سینگ ، المپیک برنده جایزه هاکی ذیان چند ، بازیکن هدیپ سینگ بازیکن اعطای کبدی و جایزه ارژونا ، تارا سینگ ، وزنه بردار جایزه آرژونا هستند.

پیشنهاد این مرکز برای اصلاح قوانین مورد اختلاف نتوانست یخ را با گروه های کشاورز قطع کند که اصرار داشتند که در “بله یا نه” به خواسته اصلی آنها برای لغو قوانین در دور پنجم گفتگوهای روز شنبه پاسخ دهند.

این مرکز اکنون جلسه ای را در تاریخ 9 دسامبر فراخوانده بود.

نارندرا سینگ تومار ، وزیر زراعت ، پس از جلسه ، درخواست خود را از کشاورزان برای پایان دادن به آشوب تجدید کرد و به آنها اطمینان داد که دولت مودی همچنان به منافع کشاورزان پایبند است.

وی از اتحادیه های کشاورزان خواست که به دلیل برودت هوا افراد مسن ، زنان و کودکان را از اعتراض به خانه های خود بازگردانند.

سه قانون مزرعه در ماه سپتامبر به تصویب رسیده است و دولت به عنوان اصلاحات اساسی در بخش کشاورزی پیش بینی کرده است که باعث حذف واسطه ها می شود و به کشاورزان اجازه می دهد در هر نقطه از کشور بفروشند.

با این حال ، کشاورزان معترض ابراز نگرانی کرده اند که این قوانین جدید زمینه را برای از بین بردن بالشتک ایمنی حداقل قیمت پشتیبانی فراهم می کند و از بین بردن مندیسا ، آنها را در رحمت شرکت های بزرگ قرار می دهد. این مرکز بارها و بارها ادعا کرده است که این مکانیسم ها باقی خواهند ماند.