محله گسترده: هند ، بحرین به دنبال ایجاد مشارکت دفاعی و امنیتی دریایی هستند

دهلی نو: وزیر امور خارجه S. Jaishankar خواستار كسی است كه در تصمیم گیری بحرین كیست – شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه ، ولیعهد ، معاون عالی فرمانده و نخست وزیر ، شیخ علی بن خلیفه آل خلیفه ، معاون نخست وزیر و با همتای خود دکتر عبدالله بن بن راشد آل زایانی گفتگو می کند ، و در تلاش است تا همکاری دوجانبه را در منطقه دارای اهمیت استراتژیک بالا ببرد.

دو طرف تصمیم گرفته اند روابط هند و بحرین را از جمله در زمینه های دفاعی و امنیت دریایی ، فناوری فضایی ، تجارت و سرمایه گذاری ، زیرساخت ها ، IT ، فین تک ، بهداشت ، هیدروکربن و انرژی های تجدیدپذیر تقویت کنند.

وی طی تماسهای خود با رهبری ، شخصاً درگذشت غم انگیز شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه ، نخست وزیر پیشین پادشاهی بحرین را تسلیت گفت. وی سهم نخست وزیر فقید در تقویت روابط هند و بحرین و رفاه جامعه هند در بحرین را یادآوری کرد.

وی از رهبری بحرین به دلیل میزبانی بیش از 300000 جامعه هندی قوی در بحرین و مراقبتهای فوق العاده از جامعه در طی بیماری همه گیر Covid-19 تشکر کرد. رهبران بحرین از سهم جامعه هند در توسعه بحرین و مساعدت های ارائه شده توسط هند در طی شیوع بیماری کوید از طریق تهیه دارو ، تجهیزات پزشکی و متخصصان پزشکی قدردانی کردند.

هر دو طرف بر تقویت بیشتر همکاری های مربوط به Covid تأیید کردند. آنها همچنین از عملیاتی شدن توافق حباب هوا بین دو کشور ابراز خرسندی کردند.

جایشانکار مذاکرات سطح هیئت را با وزیر خارجه بحرین انجام داد. دو وزیر در مورد طیف گسترده ای از موضوعات دو جانبه و همچنین موضوعات منطقه ای و جهانی مورد علاقه متقابل از جمله همکاری و هماهنگی در زمینه مقابله با چالش های پس از Covid گفتگو کردند.

در طول این سفر ، جایشانکار همچنین با رهبران جامعه هند در بحرین در حالت مجازی تعامل داشت. وی از معبد 200 ساله شریناتجی (شری کریشنا) در ماناما بازدید کرد. معبد و هند کوچک در اطراف آن به عنوان شاهدی برای دوستی پایدار هند و بحرین ایستاده است. وی همچنین از موزه ملی بحرین بازدید کرد.