مجلس آمریکا قطعنامه ای را در مورد محکومیت “نقض حقوق بشر” چین در هنگ کنگ تصویب کرد

مجلس نمایندگان ایالات متحده به اتفاق آرا قطعنامه ای را در مورد محكومیت “نقض حقوق بشر” در چین و تضعیف حقوق و آزادی های اساسی در هنگ كنگ تصویب كرد. این قطعنامه با تصویب صوتی روز چهارشنبه ، اقدامات دولت چین را محكوم می كند و ادعا می كند كه آنها حقوق و آزادی های اساسی ساكنان هنگ كنگ را نقض كرده و درجه بالایی از استقلال آنها را تضعیف می كند.

“امروز ، مجلس با تصویب قطعنامه هایی که خواستار پایان نقض حقوق بشر در چین است پیامی محکم ارسال کرد. مجلس بر اساس دو حزب همیشه برای آزادی دین و فرهنگ در تبت و برای حاکمیت قانون در هنگ کنگ مبارزه خواهد کرد. ، “سخنگوی مجلس نانسی پلوسی گفت.

این قطعنامه ، از جمله موارد دیگر ، به ایالات متحده توصیه می کند تا با متحدان خود برای پاسخگویی به تحولات هنگ کنگ هماهنگ کند ، از جمله با ایجاد فرصت مهاجرت از منطقه به ساکنان هنگ کنگ که با ترسهای ناشی از آزار و اذیت روبرو هستند.

این قطعنامه با تأکید بر اینکه چنین اقدامات چین اعتبار آن را در جامعه بین المللی تضعیف می کند ، از پکن و دولت هنگ کنگ می خواهد که از اجرای این قانون و یا اقدامی که موجب نقض یا محدود کردن ، به طور کامل یا جزئی از حقوق ساکنان هنگ کنگ شود ، خودداری کنند. همانطور که در بیانیه مشترک و قانون اساسی ایجاد شده است.

این قطعنامه از رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری می خواهد تا با متحدان و شرکای خود برای پاسخگویی به تحولات هنگ کنگ از جمله با تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای هنگ کنگ و گسترش ماموریت ویژه سازمان ملل متحد ، هماهنگی و همکاری کنند. گزارشگر برای بهبود نظارت و گزارش در مورد سیاست های چین در هنگ کنگ.

کریس پاپاس ، نماینده کنگره گفت: “دولت چین باید در مورد نقض وحشتناک حقوق بشر خود پاسخگو باشد.”

وی گفت: “این قطعنامه دو جانبه پیام مهمی را ارسال می کند: ایالات متحده با نقض مداوم حقوق بشر در چین مخالفت می کند ، در کنار کسانی است که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ، و چین را مسئول اقداماتی می داند که حقوق و آزادی های اساسی را تضعیف می کند.”

بیل پاسکرل ، نماینده کنگره گفت که مردم هنگ کنگ خواستار حقوق کرامت انسانی و آزادی هستند که فقط در دموکراسی تضمین شده است.

پاسکرل ، منتقد تند جنایات بشردوستانه چین گفت: “رشادت های آنها به جهانیان الهام بخشیده و صدای آنها هرگز خاموش نمی شود.”

“سکوت ناجوانمردانه دونالد ترامپ و مایک پمپئو ، دیپلمات ارشد وی در برابر جنایات حزب کمونیست چین ، خیانت به ارزشهای دموکراتیک آمریکایی بود. اما مردم ایالات متحده همیشه برای آزادی ایستادگی خواهند کرد. و امروز ، بار دیگر ، خانه ملت ایستاده است بدون تردید با مردم هنگ کنگ “، او گفت.

چین مهار حقوق و آزادی ها در هنگ کنگ را انکار می کند. مقامات هنگ کنگ و پکن پس از شعله ور شدن اعتراضات ضد دولتی در ژوئن سال گذشته و فرو بردن شهر در بحران ، به سرعت در حال خنثی کردن مخالفت ها بوده اند.