ما در کجای مسابقه واکسن COVID-19 قرار داریم؟

تولیدکنندگان دارو و مراکز تحقیقاتی در سرتاسر جهان در حال کار بر روی واکسن های COVID-19 هستند ، در حالی که آزمایش های گسترده جهانی چندین نامزد با ده ها هزار شرکت کننده در حال انجام است.

آنچه درمورد مسابقه تحویل واکسن برای کمک به پایان دادن به بیماری ویروس کرونا که بیش از 1.34 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده است ، چیزی است که می دانیم:

چه کسی از همه دورتر است؟

داروساز آمریکایی Pfizer Inc و شریک آلمانی BioNTech SE اطلاعات آزمایشی مرحله آخر را در 18 نوامبر منتشر کردند که نشان داد 95٪ آنها در توقف COVID-19 موثر بودند ، بالاترین میزان اثربخشی تاکنون.

این شرکت ها اولین کسانی هستند که داده های نهایی کارایی و ایمنی فاز III را منتشر می کنند و قصد دارند ظرف چند روز برای مجوز استفاده اضطراری (EUA) در ایالات متحده درخواست دهند.

در 16 نوامبر ، یک شرکت دارویی دیگر ایالات متحده ، Moderna Inc ، داده های موقت منتشر کرد که نشان می دهد واکسن آن در یک آزمایش بالینی بزرگ و در اواخر مرحله با نرخ کارایی 94.5٪ کار می کند.

نتایج آزمایش مرحله میان دوره ای واکسن Sputnik V روسیه که در 11 نوامبر منتشر شد ، نشان داد که این شات 92٪ موثر است.

AstraZeneca روز دوشنبه گفت واکسن آن برای ویروس کرونا ویروس جدید ، ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد ، می تواند در حدود 90٪ بدون هیچ گونه عوارض جانبی جدی باشد.

جانسون و جانسون می گویند امسال در دست ارائه داده است.

در این آزمایشات چه اتفاقی می افتد؟

این شرکت ها واکسن های خود را در برابر دارونما – به طور معمول محلول نمکی – در داوطلبان سالم آزمایش می کنند تا ببینند آیا میزان عفونت COVID-19 در بین کسانی که این واکسن را دریافت کرده اند به طور قابل توجهی کمتر از کسانی است که واکسن واکسن دریافت کرده اند.

شرکت های داروسازی منتظر انتشار اطلاعات بودند؟

این آزمایشات به افرادی بستگی دارد که به طور طبیعی به ویروس کرونا آلوده می شوند ، بنابراین مدت زمانی که برای تولید نتایج لازم است تا حد زیادی بستگی به فراگیر بودن ویروس در محل آزمایشات دارد. هر دارو ساز تعداد مشخصی از عفونت ها را هدف قرار داده است تا اولین تجزیه و تحلیل داده های آنها انجام شود.

در اوایل آزمایشات ، میزان عفونت کم بود. با افزایش عفونت ها در سراسر جهان در ماه های اکتبر و نوامبر ، شرکت کنندگان در آزمایش سریعتر آلوده شدند.

نتایج نهایی Pfizer بر اساس 170 پرونده در محاکمه آن شامل بیش از 43000 شرکت کننده بود.

Moderna پس از ابتلا به 95 شرکت کننده در COVID-19 ، تجزیه و تحلیل موقت خود را انجام داد ، در حالی که معاینه روسیه پس از 20 بیماری داوطلب انجام شد.

AstraZeneca گفت که تجزیه و تحلیل موقت آن بر اساس 131 عفونت در میان شرکت کنندگان واکسن و کسانی که در یک گروه کنترل قرار داشتند که تزریق مننژیت مشخص شده است.

قرار است واکسن ها چقدر خوب عمل کنند؟

سازمان بهداشت جهانی به طور ایده آل می خواهد حداقل 70٪ کارآیی را در آزمایشات ببیند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده حداقل 50٪ می خواهد – این بدان معناست که باید حداقل دو برابر تعداد داوطلبانی که دارونما دریافت کرده اند بیشتر از افراد گروه واکسن باشد. آژانس دارویی اروپا گفته است که ممکن است سطح کارآیی پایین تری را بپذیرد.

چه زمانی تنظیم کننده ها در مورد ایمنی و کارایی تصمیم می گیرند؟

Pfizer / BioNTech قصد دارد ظرف چند روز درخواست EUA را در ایالات متحده ارائه دهد. Moderna قصد دارد با استفاده از دو ماه اطلاعات ایمنی در مورد نیمی از شرکت کنندگان در آزمایش ، مطابق با درخواست سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، در هفته های آینده درخواست خود را ثبت کند. این باید در نیمه دوم نوامبر رخ دهد.

این بدان معناست که تصمیم FDA قبل از دسامبر بعید است.

AstraZeneca روز دوشنبه گفت بلافاصله ارسال نظارتی داده ها را به مقامات سراسر جهان که چارچوبی برای تأیید مشروط یا زودرس دارند آماده می کند.

نهادهای نظارتی اروپا ، انگلستان و کانادا با در دسترس قرار دادن داده ها در حال بررسی هستند. مشخص نیست که چه زمانی شرکت ها داده های مربوط به کارایی را ارائه می دهند یا آژانس ها چه تصمیمی می گیرند.

آیا این اولین واکسن های ویروس کرونا می باشد؟

بله ، اگرچه چین یک برنامه استفاده اضطراری را در ماه ژوئیه با هدف کارگران ضروری و سایر افراد در معرض خطر عفونت آغاز کرد که صدها هزار نفر را واکسینه کرده است.

حداقل چهار واکسن چینی از جمله واکسن های گروه National Biotec China (CNBG) ، CanSino Biologics و Sinovac Biotech بسیار زیاد است.

سینوواک در تاریخ 18 نوامبر گفت که نتایج آزمایش در اواسط مرحله نشان داد واکسن CoronaVac آن یک واکنش ایمنی سریع را تحریک می کند اما سطح آنتی بادی تولید شده کمتر از افرادی است که از این بیماری بهبود یافته اند.

CNBG گفته است كه انتظار دارد داده های آزمایشی زودهنگام به زودی در ماه نوامبر برگزار شود.

روسیه همچنین واکسن Sputnik V را که توسط موسسه گامالیا تولید شده است ، به 10000 نفر از جمعیت عمومی که در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دارند ، داده است.